sub en versterker vraag

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie sub en versterker vraag

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    assie-16v
    Deelnemer

hallo
      ben dit weekend bezig geweest met mijn subwoofer met versterker in te bouwen heb de tulpkabels niet langs de + kabels lopen dit werd mij verteld bij de winkel
      heb nu dus 2 sets tulp kabels voor de woofer en de speaker naar achteren lopen maar heb als ik de motor aan heb een enorm piepend en ruizend geluid.
      weet iemand misschien wat dit is en wat ik hier aan kan doen?

gr arnoud

svdk20
      Deelnemer

en de voeding van je versterker waar haal je die vandaan?
        wat voor een auto heb je en aan welke kant van de auto loopt je tulpkabel en aan welke kant je voedings kabel van je versterker?

assie-16v
        Deelnemer

hoi
          het gaat om een vectra b
          mijn plus kabels loopt langs de bestuurders kant engaat op mijn accu mijn tulp kabels bijrijders kant.
          massa komt van de carroserie achter de achterbank

2000
          Moderator

ik zou met enige argwaan naar de min kijken. ik weet niet beter dan dat de meeste “extra” geluiden door massa verschillen komen

RonaldH

zorg dat de min van de radio op hetzelfde punt zit als de min van de versterker.

lees anders de how-to even door hier in ICE

is gemaakt voor dit soort vragen:thumbup

assie-16v
              Deelnemer

ik ga zo even proberen om de massa te veranderen. zal ook eens de how to door lezen

Plf

Ik heb zelf de ervaring dat je de min nog het beste aan de minpool van je accu kan bevestigen. Ik heb al zovaak storingen gezien door ‘massalussen’ en slechte massapunten.

De beste manier om je probleem te testen is even een paar andere massapunten te proberen, verbetert/verslechtert de situatie dan weet je in ieder geval dat daar het probleem in zit.

assie-16v
                  Deelnemer

gister van alles getest met de versterker en de sub
                    als eerste de massa die was goed toen de versterker getest die was goed toen alles kabels veranderd en getest ook goed als laatste hebben we even mn broers radio geprobeerd en toen was het probleem verholpen morgen halen we een nieuwe pioneer radio en speeld het als een zonnetje.
                    zo leer je wel geduld hebben met het spul om en storing te zoeken zeg maar alles komt weer goed
                    jullie allemaal ook weer bedankt voor de tips
                    gr arnoud

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.