Stuurwielbediening Zafira B 1.9 CDTI 2007

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Stuurwielbediening Zafira B 1.9 CDTI 2007

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272321
    avdberg3879
      Lid sinds:
      14 June 2015

      Sinds medio november zijn wij in het bezit van deze Opel.
      Tot nog toe bijna 30.000km op de teller verreden en een groot (garantie)probleem verder heb ik toch een aantal vragen welke wellicht hier beantwoord kunnen worden.
      Dit is mijn eerste Opel en het rijdt heerlijk!
      Onder garantie is het dubbelmassa vliegwiel vervangen, omdat wij een ratel tijdens het gebruik van de koppeling hoorde. De auto verloor geen drupje olie. Echter binnen een week na deze veravnging zat het oliepijl op minimaal, bleek een keerring niet te zijn vervangen, waarop wij de auto weer 2 dagen kwijt waren. Wel een gratis vervangende auto mee gekregen maar toch.

      1. Bij aanschaf bij de dealer constateerde ik dat de stuurwielbediening van de BC haperde. Deze is vervangen door de dealer, in 2e instantie pas, inclusief de bedrading. Nu zijn wij bijna 8 maanden verder en begint het weer van voor af aan lijkt het. Het is aan de linkerzijde van het stuurwiel, dat hapert. Af en toe werkt het enteren (indrukken) wel, maar het scrollen in het menu werkt dan niet. De volume-regeling (aan de rechterzijde) werkt dan wel.
      De enigste manier om het weer werkend te maken is stoppen, de motor afzetten en na een aantel seconden weer te starten.
      Is dit een vaker voorkomend euvel? Kan dit simpel opgelost worden?

      2. Alle traditionele binnenverlichting heb ik vervangen door LED-verlichting… Nu werkt alleen de verlichting bij bestuurder en passagier nog wel in het voorste gedeelte, maar de middelste en laatste rij werken niet meer.
      Kan iemand mij adviseren hoe dit te verhelpen?

      Met vriendelijke groet,

      Arjan

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.