Stuurwielbediening op Eonon

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Stuurwielbediening op Eonon

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Za4ra OPC
    Deelnemer

Wie o wie kan mij helpen? :angel

Ik heb een leuke radio van Eonon (G1306) gekocht waarop de mogelijkheid zit om een stuurbediening aan te sluiten.
      Voor de Eonon zat al een aftermarket radio in de auto.

Nu heb ik wat metingen uitgevoerd en de stuurbediening van de auto werkt met verschillende ohm waarden.
      De stuurbediening op de radio werkt met voltage. Bij de instellingen op de radio zit de mogelijkheid om de juiste knoppen te programmeren met het inkomende signaal.
      Bijvoorbeeld 0,5 volt = vol down, 1 volt = vol up. enz.

Is er een interface te koop/ of te maken die dit signaal kan omzetten?

Kay..

MeestAl niet want de kansnom een niet orginele radio aantesluiten is de kans 1 op 10 anders moet je het bij de dealer aanvragen maaar wat wil je Precies doen met een nieuwe radio. Meestal kun je beter een mki 9200 nemen voor usb, aux, carkit en ipod aan sluiting

Za4ra OPC
        Deelnemer

Wat ik wil met de radio. De radio bedienen vanaf het stuur ;) (flauw he)

De radio heeft dit allemaal, USB aansluiting, bluetooth carkit, enz. Het is een 1 din radio/ navigatie met klapscherm. Zie Eonon G1306

De radio is leuk geprijsd en de kwaliteit (tot nu toe) valt niet tegen.
          En de dealer kon mij ook niet helpen. Tenminste, wil wel als ik zijn uurloon betaal. :P

Ik heb het voor elkaar gekregen om Igo navigatie erop te draaien en stuurwielbediening wil ik ook proberen werkend te krijgen.
          Dit wordt een leuk project :D en advies is altijd welkom.

Vec Station

Als de mogelijkheid er is, moet je bij eonon zijn, die leveren dan de interface voor het aansturen.

Elk merk auto, en elk merk radio heeft zn eigen idee over stuurbediening.
            Merken als kenwood pioneer jvc e.d. leveren gewoon voor elk merk auto een appart interface kastje voor het aansturen van de stuurbediening.

B-merken als Eonon hebben dit vaak niet, en zit er 1 simpele mogelijkheid achter op de radio wat ze dan stuurbediening noemen, staat leuk in de beschrijving, maar ik heb het nog nooit zien werken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.