stuurwielbediening

Forumindex Forums Modellen Astra stuurwielbediening

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227731
    astra-gtc-freak
      Lid sinds:
      3 March 2010

      Hallo allemaal.

      Ik heb een probleem met m’n stuurwielbediening van m’n astra h.
      De knoppen aan de linker kant werken niet goed tijdens het rijden!
      Maar als ik het stuur draai dan doen ze het soms wel.
      Wat me vandaag is opgevallen is dat als ik stil sta en de verlichting aan is dat de knoppen het dus niet doen maar als ik vervolgens de verlichting uit zet ze wel werken.
      Wat kan dit zijn?
      Ik heb de foutcode’s uitgelezen en het volgende gevonden.
      U2105 CAN: geen communicatie met ECM onderbroken.
      U2139 Communicatie met CIM (mudule stuurkolom) onderbroken.
      U2146 Commnucatie met SLM (module schakelniveau) permanent.
      Ook kan ik deze foutcode’s niet wissen.

      #17750117
      mik83
        Lid sinds:
        10 June 2009

        ik zoiets ook ooit gehad

        bij mij lag het aan me slip-ring of zoiets

        dat is een soort kastje je airbag,stroom kastje zo moet je het zien

        kost iets van 35 euro

        ging bij ook aan uit aan uit enzo

        nieuwe probleem weg

        ik zeg nogmaals de kans is groot dat ,dat het is

        je kan effe kijken

        #17750118
        Rotho
          Lid sinds:
          22 January 2010

          is dat niet door te meten dan?

          #17750119
          astra-gtc-freak
            Lid sinds:
            3 March 2010

            Nou ik zou niet weten hoe?:hmmz

            lang leve het can-bus systeem ik ben bij de garage geweest en het kan van alles zijn.
            Aangezien ik geen zin heb om zomaar wat te vervangen met het risico dat het niet het juiste is wat er vervangen had moeten worden.
            Met als gevolg dat straks onderdelen zijn vervangen die niet vervangen hadden hoeven worden maar ook niet terug kunnen naar de garage.
            Wil ik liever op dit forum eens vragen of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
            Een ding kan ik wel uitsluiten en dat zijn de knoppen zelf die zijn namelijk een paar maanden terug al vervangen omdat het volume knopje het niet meer deed.
            En ze worden alleen als set (links en rechts) vervangen en ze hebben toen ook een hele tijd goed gewerkt.

            Wie kan mij helpen:cry

            #17750120
            Laagvlieger
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Dan zal die garage geen dealer zijn geweest denk ik want dit is gewoon een bekend probleem met bepaalde CIM’s in de Astra-h/Zafira-B.
              Na het loskoppelen van de accu werkt ie weer een paar dagen prima.

              Oplossing:

              – Nieuwste software flashen in de CIM,
              – Instrumentenpaneel demonteren en massadraad trekken tussen instrument, naar massaoog op de dwarsbalk, door naar de CIM. Massa op de CIM maken en van daaruit doorgaan naar het massapunt op de kolom zelf.
              – Airbag verwijderen, controleer het type stuurwiel. Zit er een printplaat? Dan printplaat demonteren en aan de achterkant de uitstekende contacten afslijpen zonder dat je de print beschadigd. Heb je geen printplaat maar 2 kabeltjes die naar de knoppen gaan? Dan deze kabeltjes vervangen door een verbeterd type.

              #17750121
              w.pelgrim
                Lid sinds:
                28 October 2010

                Hoi goede morgen,

                is het trouwens mogelijk om een andere autoradio te plaatsen en deze te laten werken op de stuurwiel bediening?

                Opel Astra cabrio 2002

                #17750122
                Mark16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2005

                  origineel gepost door w.pelgrim
                  Hoi goede morgen,

                  is het trouwens mogelijk om een andere autoradio te plaatsen en deze te laten werken op de stuurwiel bediening?

                  Opel Astra cabrio 2002

                  Voor de meeste bekende merken autoradios zijn verloopkastjes beschikbaar om met de originele stuurwielbediening en soms ook display te laten werken.

                  #17750123
                  w.pelgrim
                    Lid sinds:
                    28 October 2010

                    thanx even goed informeren en naar een goede audio zaak gaan begrijp ik,
                    zijn er nog voorstellen voor een goede radio?
                    wil er graag een waarop ik me iPhone kan koppelen voor handsfree en mp3.
                    en liefs een met infoscherm zodat je makkelijk door je mp3 kan zoeken.

                    bij voorbaad dank

                    #17750124
                    xladage
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2008

                      origineel gepost door Mark16v

                      origineel gepost door w.pelgrim
                      Hoi goede morgen,

                      is het trouwens mogelijk om een andere autoradio te plaatsen en deze te laten werken op de stuurwiel bediening?

                      Opel Astra cabrio 2002

                      Voor de meeste bekende merken autoradios zijn verloopkastjes beschikbaar om met de originele stuurwielbediening en soms ook display te laten werken.

                      Volgens mij zijn het er niet vreselijk veel hoor, waar deze kastjes voor gemaakt zijn. Ze heten stalkers, stalker dapaters, en ze werken niet altijd even goed / probleemloos.
                      Tevens kunnen er problemen optreden in het info display van je auto (waar de tijd en datum enzo ook in staat).

                      ben er zelf ook naar aan het kijken omdat mijn aankomende astra (morgen!!) ook stuurbediening heeft.

                      #17750125
                      w.pelgrim
                        Lid sinds:
                        28 October 2010

                        oke, ben benieuwd, als ik iets meer weet laat ik het je weten

                        #17750126
                        astra-gtc-freak
                          Lid sinds:
                          3 March 2010

                          Hoi Laagvlieger.

                          Het is wel een opel-dealer maar ik denk dat ze deze info gewoon niet prijs willen geven.
                          Ik heb vandaag een afspraak gemaakt om het te laten maken.
                          Ze gaan de cim vervangen en dan moet alles weer werken volgens de dealer, nou het zal mij benieuwen of dat zo is!
                          Het verhaal over de accu helpt bij mij niet ook heb ik al geprobeerd de stekkers van de cim er opnieuw in te steken maar ook dit hielp helaas niet.
                          Kun je mij wel vertellen hoe de airbag los moet zodat ik daar eens achter kan kijken of het een printplaat is of niet.

                          #17750127
                          Laagvlieger
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Aan de achterzijde van het stuurwiel zitten 2 gaten in het kunstof.
                            Daar kun je een kruiskop insteken en daarmee een wrikkende beweging maken om de klemveer van de autbag vrij te geven.
                            Dit doe je aan beide kanten. De airbag springt dan vanzelf los.
                            Denk erom. Tis ERG lastig en als je sleutelt aan Airbags: Accu los!

                            #17750128
                            astra-gtc-freak
                              Lid sinds:
                              3 March 2010

                              Ok dan zal ik eens kijken of ik daar al vast wat mee kan.
                              En ja accu zeker even los dat heb ik al vaker gelezen en gehoord.
                              Heb ik nog een vraagje meer over de cim.
                              Die extra massa is die dan nog nodig als er een nieuwe cim in komt?
                              Of is deze dan overbodig?
                              En wat ik bedoelde met het kan van alles zijn is dat ze bij de garage zijden van laat hem maar hier staan en dan kijken we wel even.
                              Met als resultaat een toren hoge rekening en eigenlijk nog niet weten wat ze hebben gedaan.
                              Vandaar dat ik me hier eerst goed wil infomeren voordat ik de garage aan de slag laat gaan.
                              Ik doe meestal alles zelf aan m’n auto
                              Had het nu ook liever zelf gedaan maar aangezien ik voor dit probleem niet de spullen heb ben ik helaas dit keer afhankelijk van de dealer.
                              Langleve het can-bus systeem:(

                              #17750129
                              Laagvlieger
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Die extra massa trek ik er ook altijd bij zelfs als ik een nieuwe CIM plaats. Kan geen kwaad en is alleen maar beter.

                                Hou ons op de hoogte!

                                #17750130
                                astra-gtc-freak
                                  Lid sinds:
                                  3 March 2010

                                  Zal ik doen.
                                  Heb alleen pas een afspraak op maandag 27dec dit is namelijk in m’n vakantie.
                                  Want dan heb ik geen leenwagen nodig.
                                  En aangezien het geen haast heeft scheelt me dit weer 35,- euro voor n leen wagen.
                                  Maar zodra ik het weet zal ik hier ff een berichtje achter laten.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.