Stuurwiel Corsa 1.2 1998 verwijderen

Forumindex Forums Modellen Corsa Stuurwiel Corsa 1.2 1998 verwijderen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    bramovic

Hallo,

Ik moet mijn tellers repareren en moet er dus bij komen, hiervoor moet echter het stuur los.
      Hoe krijg ik het stuur precies eraf?

Alvast bedankt

Jurgen
      Deelnemer

kapje van de toeter eraf trekken, moer los draaien en deze er nog een paar slagen op laten zitten. Daarna spinazie eten en flink hard trekken. Is wel een speciaal apparaat voor, maar zonder lukt het ook wel.

joop1970
        Deelnemer

Alleen als je een airbag hebt eerst even de polen van de accu af. Bij een airbag zitten de (torx ) schroefjes aan de achterkant.

stefanovitch
          Deelnemer

Twee manieren, het bij de opel garage laten doen met de speciale trekker of de moer idd een paar slagen los en dan er aanhangen en langzaam links en rechts aan het stuur trekken. let op er is een mogelijkheid dat je de twee kunstofgeleiders kapot trekt in de stuurkolom dus wel met beleid.
            bij sommige opels van die leeftijd en ouder hebben de kunstofgeleiders

mvgr stefanovitch :thumb

corsaracer
            Deelnemer

volgens moet je zelfs de tellerklok er zo uitkrijgen met een beetje puzzelen…

heb ik zelf al vaker gedaan bij verschillende corsa’s en astra’s

BlackDevil

Klopt, stuur kan gewoon blijven zitten. Je kunt de hele tellerunit er toch uitnemen, al moet je even de juiste twist zien te vinden om hem eruit te ‘hengelen’. Heb de mijne al verschillende keren eruit gehad om kapotte lampjes te vervangen en elke keer gaat het weer makkelijker.

Bovendien vraag ik me af of in jouw stuur ook nog een airbag zit. Zo ja, dan kun je niet zomaar ff het stuur verwijderen. Kans dat de airbag in je gezicht openklapt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.