stuurpomp keering vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa stuurpomp keering vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230182
    pz83
      Lid sinds:
      3 November 2010

      hallo forum leden

      Is de keering van een stuurpomp ook los te vervangen?
      corsa b ?
      hij doet het prima maar lekt alleen iets langs de as.
      groet peter

      #17782855
      OrangeArrow
        Lid sinds:
        18 February 2007

        nee helaas

        #17782856
        pz83
          Lid sinds:
          3 November 2010

          ok bedankt vooe je info groet peter

          #17782857
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            ander pompje halen op de sloop.

            Willem

            #17782858
            jefcorsab
              Lid sinds:
              21 November 2011

              kan iemand kort uitleggen hoe je deze het best/snelst kan vervangen(stuurpomp corsa b)?

              #17782859
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                Multiriem los halen, ligt er een beetje aan welk motortype je hebt. Ik heb de dynamo van een x12xe een keer vervangen en de spanner was echt een kutding :P . Daarna de leidingen van de stuurpomp af halen met een bakje eronder zodat je niet zit te smeren met de olie op de straat :P Stuurpomp eraf halen en andere erop zetten. Leidingen weer vast maken en riempje er weer op. Riem kun je evt vervangen, maar als deze er nog niet zo lang op zit gewoon de oude weer gebruiken. Dan het potje voor de stuurbekrachtiging vullen. Motor laten lopen en een paar keer helemaal links en rechtsom sturen. Potje weer bijvullen en weer herhalen. Net zolang totdat je niet meer hoeft bij te vullen.

                #17782860
                jojonopel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 September 2006

                  Bij de Kadett E 16SV moest ik de motorsteun aan die kant losmaken
                  en het blok wat omhoog krikken want anders kreeg ik de pomp er niet van tussen !

                  #17782861
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    klopt, dat s bij n kadett…
                    bij n calibra/astra enz is dat ook zo… (1.8+ motoren)

                    bij een corsa b stelt t nix voor, multiriem eraf – leidingen los – pomp zit met 3 bouten aan de motor vast
                    en in omgekeerde volgorde weer erop

                    olie afvullen met ATF Dexron II ( 2 dus )

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.