Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stuurkogel/stuurstangeind vervangen OPEL ASTRA H GTC 2007
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2016 om 10:35 #17276266
Beste,
Gisteren het stuurstangeind van de bestuurderskant vervangen. Dit ging vrij vlot, enkel de moer die aan de onderkant zat kreeg ik in het begin moeilijk los.
Vandaag passagierskant begonnen en hier heb ik het omgekeerde probleem. De moer die de kogel met de stang verbind krijg ik onmogelijk los. Heb deze al drie dagen met W40 ingespoten, liggen tikken met hamer op een steeksleutel gedurende lange tijd, maar deze komt niet los.
Nu dacht ik om de gasbrander erop te zetten, maar voor ik dit probeer wou ik eerst enkele meningen of dit kwaad kan?
PS: jullie zijn akkoord dat op de foto, de sleutel die erop steekt naar links moet zakken (nu begin ik aan alles te twijfelen haha)??
Met vriendelijke groeten
Jannick
18 april 2016 om 11:02 #18316886Ik zou de andere kant op draaien. Je wilt (vanuit dit oogpunt) de moer naar achter verplaatsen over de spoorstang, dus rechtsom draaien.
18 april 2016 om 11:08 #18316887Kan iemand dit bevestigen?
Aangezien het bij de bestuurders kant eveneens naar rechts draaien was. Het leek mij logisch dat het nu bij de passagierskant omgekeerd draaien was.
Ik ben in de war :)
18 april 2016 om 11:12 #18316888zelfde als je je wielmoeren los haalt.. aan de ene kant draai je naar de voorzijde van de auto en aan de andere kant naar achteren
en anders wat de amerikanen vaak zeggen: lefty losy ,righty tighty
18 april 2016 om 11:23 #18316889@bart-gsi wrote:
zelfde als je je wielmoeren los haalt.. aan de ene kant draai je naar de voorzijde van de auto en aan de andere kant naar achteren
en anders wat de amerikanen vaak zeggen: lefty losy ,righty tighty
Dan zou in dit geval de steeksleutel op de foto naar links onder moeten zakken zoals ik bezig ben?
Kan iemand anders dan bevestigen dat de moer die de kogel met de stang verbind, aan de bestuurder kant in de andere richting moet worden losgedraait dan aan de passagiers kant?
18 april 2016 om 11:32 #18316890@sephiroth wrote:
Dan zou in dit geval de steeksleutel op de foto naar links onder moeten zakken zoals ik bezig ben?
Kan iemand anders dan bevestigen dat de moer die de kogel met de stang verbind, aan de bestuurder kant in de andere richting moet worden losgedraait dan aan de passagiers kant?
kun je niet op de stuurstang niet zien hoe het schroefdraad loopt?? als het schroefdraad met de klok mee richting de motor loopt moet je met de klok mee ( rechts om) draaien om de moer los te halen
de moer verbind de stang niet.. het is een borg moer die er voor moet zorgen dat je stuurkogel op zijn plek blijft en niet uit eigen wil gaat draaien en dat je wielstanden ( spoor in of spoor uit) anders wordt waardoor je banden sneller gaan slijten of dat het zaakje loskomt en je auto onbestuurbaar wordt in het ergste geval
normaal als de moer naar je toe moet komen is links los en rechts is vast.. als je de moer van je af draait zal dit in spiegelbeeld zijn… dan is rechts los en links vast
het deel waar je de steeksleutel op hebt zitten zit vast aan de stuurkogel… daar moet je de steeksleutel op zetten als je de borg moer achter de stuurkogel vast wil draaien..
18 april 2016 om 11:40 #18316891@bart-gsi wrote:
@sephiroth wrote:
kun je niet op de stuurstang niet zien hoe het schroefdraad loopt?? als het schroefdraad met de klok mee richting de motor loopt moet je met de klok mee ( rechts om) draaien om de moer los te halen
de moer verbind de stang niet.. het is een borg moer die er voor moet zorgen dat je stuurkogel op zijn plek blijft en niet uit eigen wil gaat draaien en dat je wielstanden ( spoor in of spoor uit) anders wordt waardoor je banden sneller gaan slijten of dat het zaakje loskomt en je auto onbestuurbaar wordt in het ergste geval
normaal als de moer naar je toe moet komen is links los en rechts is vast.. als je de moer van je af draait zal dit in spiegelbeeld zijn… dan is rechts los en links vast
het deel waar je de steeksleutel op hebt zitten zit vast aan de stuurkogel… daar moet je de steeksleutel op zetten als je de borg moer achter de stuurkogel vast wil draaien..
Oké duidelijk. Het is rechts dus voor los, daar je de moer van je af moet draaien. Voorlopig krijg ik hem ook via deze kant nog niet los. Eff geduld hebben denk ik haha.
Kan iemand al iets zeggen over de gasbrander moest het alsnog niet lukken nu ?
Bedankt alvast voor de reacties !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.