Dit werkt, en is nog best te doen qua sturen, want een Kadett stuurt standaard heel licht door de kleine scrubradius (afhankelijk wel van de wielmaat en ET waarde van de velgen!) en de steile fuseelangshelling (caster)
Heb je daarin al dingen aangepast moet je je misschien afvragen of het inderdaad niet te zwaar zal gaan sturen, maar als het nu licht gaat dan zal het waarschijnlijk nog goed te doen zijn.
Het zelfde effect kun je alleen ook bereiken door de stuurarmen in te korten, en dan de slag te begrenzen. Wel moet je als je het caster ongewijzigd laat dan goed gaan kijken naar of alles nog vrij blijft lopen van de openingen door de carrosserie over de gehele veerweg.
Als alternatief bestaan er snellere stuurhuizen van Opel, maar voor zover ik weet enkel met stuurbekrachtiging. En er bestaan sets van Quaife van tandheugel en pinions die sneller sturen, en dan juist voor zonder stuurbekrachtiging.
http://quaife.co.uk/shop/search/results/taxonomy%3A824%2C623%2C836%2C412%2C457″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan zit je op vergelijkbare kosten, en blijft het systeem verder zonder fratsen…