Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › stuurhuis vervangen vectra b 1997
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 augustus 2022om 18:16 door tonnieweijers.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2010 om 11:27 #17222502
ik heb alles los van het stuur huis maar hij wil er niet onder weg hoe kan dit heeft iemand een beschrijving:fy1
15 juni 2010 om 14:23 #17688377welkom hier Eddy .
normaal stellen wij het op prijs als je even verteld wie je bent .
voor directe vragen hebben we een prima site die heet Problemcar.
wij gaan voor de wat persooonlijkere toer dus met en onder elkaar gegevens uit wisselen .
en ja je stuurhuis er uit halen is best een boel werk en zal schuin op zij moeten rechtstreeks naar onder gaat niet zit teveel in de weg .
Bert
15 juni 2010 om 16:25 #17688378Moet toch niet zo moeilijk zijn… Kijken waar hij achter blijft hangen. een beetje technish inzicht is wel benodigd bij het vervangen van een stuurhuis want als je olie lekkage krijgt moet je het hele rideltje weer opnieuw doen.
15 juni 2010 om 16:29 #17688379anders mee laten zakken met het subframe..
Willem
16 juni 2010 om 07:19 #17688380origineel gepost door wim-v6
anders mee laten zakken met het subframe..Willem
vergeet het schakelmechaniek niet los te maken van het subframe. als je die vergeet en het gaat kapot zijn de kosten ook weer hoger. en is nogal lastig te doen als je dat later wil doen op straat.
29 juli 2010 om 21:14 #17688381AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik moet volgende week deze klus ook doen, van de Vectra van mijn schoonvader.
zijn er mensen die me hier iets meer details over kunnen vertellen, en waar ik op moet letten.Hoeveel uren staat er bijvoorbeeld voor deze klus.
Dan nog even een vraag:
We hebben een gebruikt stuurhuis gekocht type ZF, en deze lijkt op degene die er nu op zit, alleen zijn de leidinaansluitingen van de twee vaste leidingen, die op het stuurhuis vast zitten verschillend qua aansluiting.Op de vectra van mijn schoonvader zijn deze leidingen vastgemaakt met iedere een apparte wartel, en op het stuurhuis welke we opgestuurd hebben gekregen, zitten deze twee leidingen vast met een plaatje.
Hebben we de verkeerde stuurhuis ontvangen, of is de wartelbevestiging van een nieuwe type?
Vectra is van 99, en het opgestuurde stuurhuis komt van een 97er af.30 juli 2010 om 08:22 #17688382Mogge allemaal,
Ik zou niet weten hoe ik me moet voorstellen, maar in het kort van ik de vader van Angelique (dus de schoonvader van Ed) De leeftijd van mijn Vectra heeft hij wat te oud ingeschat. Is namelijk van 2001, een Y 2.2. DTR.
Het opgestuurde stuurhuis is van na 1999 en ziet er idd wat anders uit, dan in mijn Vectra zit. De vragen van Ed kloppen verder wel. We zijn benieuwd naar een reactie30 juli 2010 om 08:24 #17688383origineel gepost door schoonvader-ed
Mogge allemaal,Ik zou niet weten hoe ik me moet voorstellen, maar in het kort van ik de vader van Angelique (dus de schoonvader van Ed) De leeftijd van mijn Vectra heeft hij wat te oud ingeschat. Is namelijk van 2001, een Y 2.2. DTR.
Het opgestuurde stuurhuis is van na 1999 en ziet er idd wat anders uit, dan in mijn Vectra zit. De vragen van Ed kloppen verder wel. We zijn benieuwd naar een reactie30 juli 2010 om 11:15 #17688384er zijn idd 2 soorten stuur huizen geleverd.
het nadeel is die zijn door me kaar heen gemonteerd.
Namelijk een saginaw en de ZF.Ik neem dus aan de als er een zf op de auto zit, er dus ook weer een zf gemonteerd moet worden.
31 juli 2010 om 08:11 #17688385klopt aansluitingen zijn anders…
Willem
31 juli 2010 om 08:51 #17688386AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedoel je de aansluitingen van de leidingen vanaf de pomp, of bedoel je de twee vaste aansluitingen van de 2 leidinkjes die op het huis zelf zitten?
31 juli 2010 om 09:01 #17688387leidingen op de stuurhuis zelf
Willem
31 juli 2010 om 18:33 #17688388AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok, das precies mijn vraag, op het oude stuurhuis zitten deze leidingen vast met een wartel, en op het nieuwe stuurhuis (ZF) zitten deze leidingen vast met een wartel.
Heb ik de juiste stuurhuis ontvangen, of past deze gewoon?
Het gemonteerde merk is mij onbekend, en niet af te lezen.
31 juli 2010 om 20:12 #17688389Bijde met een wartel zou gelijk moeten zijn he
Willem
1 augustus 2010 om 07:37 #17688390AnoniemLid sinds:
1 January 1970Foutje in mijn eerdere bericht, ik bedoel:
ok, das precies mijn vraag, op het oude stuurhuis zitten deze leidingen vast met een wartel, en op het nieuwe stuurhuis (ZF) zitten deze leidingen vast met een plaatje
1 augustus 2010 om 07:46 #17688391dan heb jij zelf een saginaw op je Vectra en heb je een ZF stuurhuis gehaald.
Dan zou je de leidingen naar je stuurhuis mee moeten vervangen.
Zijn vaste aansluitingen ivm de hoge druk die erop komt.
Willem
1 augustus 2010 om 07:57 #17688392AnoniemLid sinds:
1 January 1970thx, dat wilde ik weten, een saginaw stuurhuis is dus te herkennen aan de bevestiging van de 2 vaste hogedrukleidingen.
We hebben dus het verkeerde stuurhuis ontvangen een ZF en dit moet dus eenv saginaw zijn.
1 augustus 2010 om 08:04 #17688393ligt puur aan het type aansluiting..
De ene zit met klemmen en de ander met wartels.
maar je kan de koppelingen op de slangen / leidingen niet overzetten, zijn namelijk hogedruk leidingen.
Willem
30 augustus 2022 om 18:16 #18469498Hallo ik ben Tonnie Weijers en moet van mijn Vectra b 1800i het stuurhuis vervangen is daar een beschrijving van hoe ik het beste it kan aanpakken ??
Alvast dank
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.