Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Stuurhuis versleten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 16:42 #17217551
Hoe weet je wanneer je stuurhuis versleten is?
Mijn auto stuurt namelijk wel goed, alleen in de middenstand vind ik de auto wat gevoelloos. Kan er wel mee leven, maar vraag me af of dit een begin is van het einde van mijn stuurhuis.
– Draagarmrubbers zijn vervangen voor originele
– Stuurkogels zijn vervangen
– Hulp-Pitmannarm is vervangenKan het de pomp zijn?
Zou het helpen om de olie te vervangen?16 februari 2010 om 19:31 #17616921Kan best zijn dat het stuurhuis versleten is.
Stond mij ook iets bij dat ze af te stellen zijn.
Maar weet dat niet zeker.16 februari 2010 om 19:39 #17616922Ik vind dat mijn Omega dat ook wel heeft. Zeker tov de voorwielaangedreven Opels.
Denk dat de 2 voornaamste redenen zijn;
– het zijn geen aangedreven wielen
– complexe stuurinrichting met stangenstelsel etc.Heb ook nieuwe draagarmen, en bussen, nieuwe Michelin banden, 4-kant uitgelijnd, maar ik vind ‘m nog steeds enorm spoor gevoelig.. Meer dan andere (FWD) Opels die ik rijd of gereden heb..
16 februari 2010 om 21:56 #17616923Ik weet niet welk type je hebt maar bij mij zit er snelheids afhankelijke stuurbekrachtiging op.
Misschien zit dit wel op alle type’s maar dat weer ik ook niet.Werkt dit nog wel goed?
Rij nu in mijn 2e Mv6 en allebei vindt ik ze redelijk spoorgevoelig.
16 februari 2010 om 22:09 #17616924Geen Mv6, een 3.0 V6 Sport. B1 pre-facelift.
Die stuurbekrachtiging is volgens mij wel snelheids afhankelijk, en die of die nog werkt, ja volgens mij wel.16 februari 2010 om 22:24 #17616925Ik had een tijd geleden storing met mijn ABS computer en als hij dan op storing ging bij 120 km/h en ik dan bij een rotonde aan kwam moest ik flink aan mijn stuur trekken om hem de bocht om te krijgen.
17 februari 2010 om 16:56 #17616926Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging werkt nog wel volgens mij.
ABS werkt prima in de sneeuw, geeft ook geen storingen.
Als motor uit is, heb ik ook een kleine vrije slag in het stuur. Net of er geen aandrijving naar de wielen is. Zodra motor gestart wordt, is die vrij slag minder.
Vocht in het systeem?
Pomp kapot?18 februari 2010 om 12:11 #17616927Misschien wat lucht in het systeem?
Aart
18 februari 2010 om 17:25 #17616928origineel gepost door yoyo
Misschien wat lucht in het systeem?Aart
Hmmm…..hoe zou ik dat eruit kunnen krijgen dan?
Dopje van tankje af en stuur volledig uitdraaien naar beide kanten?
18 februari 2010 om 17:49 #17616929stuurbekrachtiging is zelf ontluchtend.
Zit een klein gaatje in het dopje waardoor de lucht weg kan.Kan zijn dat je tandheugel wat speling heeft.
Heb je alle fusee kogels en stangen van het stuur systeem al eens bekeken???
Kan zijn dat er wat speling op een kogel zit.
GR Jack
18 februari 2010 om 18:51 #17616930ik denk eerder aan een meganisch probleen in de hulp stuurarmen pitman arm ruimte op de kogels dan krijg je ook dat wazige gevoel op je stuur en voel je dat je het stuur een cm of twee heen en weer kan bewegen in stil stand zo,n los gevoel.
is dus ruimte heeft niks met je stuurhuis te maken zou zeker eerst daar naar kijken zitten kogels genoeg in het stuursysteem.
bert
19 februari 2010 om 16:19 #17616931origineel gepost door Famempeters
ik denk eerder aan een meganisch probleen in de hulp stuurarmen pitman arm ruimte op de kogels dan krijg je ook dat wazige gevoel op je stuur en voel je dat je het stuur een cm of twee heen en weer kan bewegen in stil stand zo,n los gevoel.is dus ruimte heeft niks met je stuurhuis te maken zou zeker eerst daar naar kijken zitten kogels genoeg in het stuursysteem.
bert
Bij de laatste APK zat er inderdaad spelling op de rechter stuurkogel, heb ze toen vervangen en ook de hulppitmanarm is al vervangen. Heb de auto op de brug gehad bij mijn zwager. Verder lijkt alles wel in orde.
Nog een symptoom:
Als je het stuur snel heen en weer draaid, is het net een soort verend gevoel. Net of de pomp het niet bij kan houden.23 februari 2010 om 22:04 #17616932Hoe werkt dat afstellen van het stuurhuis met die bout en moer dan? Want dat zit bovenop het stuurhuis, als het goed is moet je hier de boel “strakker” mee kunnen maken toch?
We hebben laatst wel eens wat geprobeerd, maar zonder resultaat.
De Omega van mijn zwager stuurt strak, helemaal in vergelijking met die van mij……
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.