Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Stuurhuis demonteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2009 om 07:59 #17214665
Hey, gelijk even een vraagje, ik moet het stuurhuis er onder weg hebben maar heeft iemand mischien een voorbeeldje op afbeelding van wat ik allemaal los moet halen??
Ik heb al heel veel los liggen, maar nu zit ie nog vast tegen het subframe, moet dat dus helemaal los?
En zakt het blok dan niet naar beneden??Alvast bedankt.
Groeten
1 december 2009 om 08:03 #17558268Subframe moet in ieder geval iets zakken. kans dat je de motor heven op moet hangen aan een beugel.
Willem
1 december 2009 om 08:13 #17558269Ok, bedankt voor je reactie, en zou ik het ook redden als ik het ondersteun met een krik en langzaam laat zakken?
Gr
1 december 2009 om 08:27 #17558270als de motor blijft hangen ja, en je kan subframe voldoende doen zakken, ja dan moet het gaan..
motor rust namelijk volledig op subframe..
1 december 2009 om 08:34 #17558271Ooh ja, ok dan ga ik dat even proberen.
Bedankt man:)1 december 2009 om 08:44 #17558272Wat je kan doen is de achterkant van het subframe laten losmaken, mocht je niet genoeg ruimte hebben dan kan je eventueel met zo’n auto-krikje er tussen nog ietsje meer ruimte creeëren. ( MAAR NIET TE VER KRIKKEN !!! )
1 december 2009 om 11:20 #17558273Hey, ben er ff mee bezig geweest maar die bouten zitten muurvast..
Heb al kruipolie e.d. geprobeerd maar niks lukt.
heeft er iemand nog een tip??Groeten
1 december 2009 om 11:26 #17558274kruipolie en een luchtratel moet wel voldoende wezen.
Geef de olie ff de tijd om door te lopen.
En anders een sleutel er op en verlengen met een stuk pijp ( niet je sleutel breken ! ) :P1 december 2009 om 11:43 #17558275origineel gepost door speaker
kruipolie en een luchtratel moet wel voldoende wezen.
Geef de olie ff de tijd om door te lopen.
En anders een sleutel er op en verlengen met een stuk pijp ( niet je sleutel breken ! ) :Pwring ijzer gebruiken ipv ratel als je er een stuk pijp op zet ;)
1 december 2009 om 12:08 #17558276origineel gepost door sw_reijnders
wring ijzer gebruiken ipv ratel als je er een stuk pijp op zet ;)
ik zei sleutel, Bas….. niet ratel!:vertag
1 december 2009 om 12:28 #17558277als moeren zo vast gaan zitten, moet je een dop en een wringijzer pakken en geen ringsleutel.
Een ringsleutel heeft dan te weinig grip en trek je je moer verrot.
1 december 2009 om 12:33 #17558278origineel gepost door sw_reijnders
als moeren zo vast gaan zitten, moet je een dop en een wringijzer pakken en geen ringsleutel.Een ringsleutel heeft dan te weinig grip en trek je je moer verrot.
okeej, snap ik, maar jij hebt het over ratel !!
1 december 2009 om 13:57 #17558279Hey, ik heb ze los:)
Maar nu krijg ik hem er nog niet onder weg..
Er zit over het stuurhuis zo’n ronding of zoiets maar daar kan ie zo door als het goed is toch?
Maar nu een andere vraag, kan het zijn dat de uitlaat er ook gedeeltelijk onder weg moet zodat ie meer speling heeft??Groeten
2 december 2009 om 10:17 #17558280Hey, in het midden van het subframe bij het stuurhuis zit zo’n beugel (weet niet precies hoe je het noemt) daar zit het stuurhuis doorheen, moet ik die losmaken??
Groeten
2 december 2009 om 10:42 #17558281waarschijnlijk zit ie door de motorsteun heen !
Als dat zo is , moet je wel de motor aan de bovenkant in een takel hangen.2 december 2009 om 21:51 #17558282die beugel moet je demonteren. deze zit met 4 boutjes vast aan de bovenzijde van het subframe. als je airco heb is er ook kans dat er een boutje vaster zit dan de ander. als deze los is dan kan hetsubframe nog wat lager zakken. vergeet niet het schakel mechaniekje van het blok los te maken. anders gaat deze kapot en is zeer lastig te vervangen en duur ! het stuurhuis gaat er aan de linkerkant uit.
ik heb bij het vangen van mijn stuurhuis het blok ondersteund met een krik er onder op de karterpan met een groot blok hout er tussen. dat ging feilloos.
3 december 2009 om 11:47 #17558283Hey, heb hem er tussenuit en de nieuwe geplaatst..
Nu zit alleen dat middenstuk een beetje scheef, hoe kan ik die het beste recht krijgen, zeg maar boven het stuurhuis.groeten
4 december 2009 om 05:00 #17558284Zo, bijna klaar..
Nu ga ik straks de vloeistof vullen, maar hoe kan ik hem het beste ontluchten?Gr.
4 december 2009 om 09:37 #17558285Ontluchten:
> auto met de wiel van de grond
> Vullen met olie ATF Dexron-II
> motor starten
> stuur rustig van uitslag naar uitslag draaien een keer of 5 dan nivo contoleren (kan met lopende motor)
> Eventueel aanvullen
> Nog een paar keer van uitslag naar uitslag draaien.
>> Vullen met Verse olie, eventueel alle slangen leeg maken ivm slijpsel
Willem
4 december 2009 om 13:39 #17558286Ok, bedankt..
Nu een nieuw probleem, ik wil de stuurstang vast maken maar nu draait die kogel mee, hoe kan ik hem in vredesnaam vast krijgen, ik heb geen ruimte om een groefje of iets te maken..
HELLUP! !
4 december 2009 om 18:36 #17558287origineel gepost door Monteur
Ok, bedankt..Nu een nieuw probleem, ik wil de stuurstang vast maken maar nu draait die kogel mee, hoe kan ik hem in vredesnaam vast krijgen, ik heb geen ruimte om een groefje of iets te maken..
HELLUP! !
Groote waterpomptang er op zetten en goed kracht zetten.
Dan draait de kogel niet meer mee.4 december 2009 om 20:43 #17558288Nou hij zit, morgen even ontluchten en klaar is kees..
Bedankt voor de hulp.Klein vraagje: moet ik met het ontluchten ook de leidingen los maken?
Trouwens, ik heb hier nog olie van de anwb staan van het merk: GM Transmission oil, maar ik heb zo’n vermoeden dat dit de verkeerde is..
Kan ik dit gewoon gebruiken?4 december 2009 om 20:56 #17558289Ontluchten:
geen leidingen los maken…
Olie:
Er mag alleen voorgeschreven olie in, en dat is ATF Dexron-IIGM transmission oil is gewoon sae80 dacht ik.
staat er geen GM nummer op het flesje op.
Willem
4 december 2009 om 21:15 #17558290Zet alles even hier neer..
Dat is: 1#93165414
1940184 GR.4.580En daaronder staat: GM Europe GmbH 500205547
5 december 2009 om 14:13 #17558291Slotje..
Ben helemaal klaar en bedankt voor jullie hulp!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.