Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Stuurhuis Astra OPC lekt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2010 om 08:43 #17218440
Beste Mensen,
Net voor de winter bij de dealer een wintercheck laten uitvoeren, nu bleek daar dat mijn stuurhuis lekte. Nu heb ik daar 3 vragen over.
– Wat kost het onderdeel ong. zelf?
– Heeft er iemand ervaring mee dit zelf te vervangen?
– Ben je compleet met alleen het stuurhuis te vervangen? Of moet meteen alles vervangen worden (pomp enzo).Alvast bedankt
Groet,
Sander10 maart 2010 om 18:07 #17627515Nog nooit eerder gehoord of gelezen over ,
Kost ; even de dealer bellen of stuurhuizen en pompen revisie bedrijven.
Zelf vervangen ; moet kunnen met een brug gaat dit het beste en de juist tools.
Het stuurhuis alleen zou voldoende moeten zijn.
Er zijn ook revisie units te krijgen van maar niet bij Opel volgens mij.
Waar lekt ie ? > Bij de balgen aan het uiteinde links of rechts soms.
Succes en groeten Marcel.10 maart 2010 om 18:43 #17627516Marcel,
Bedankt voor de reactie
Zal er deze week eens onder gaan liggen, want heb er nog niet goed naar gekeken. Het ziet er alleen wel erg smerig uit meer naar het midden toe, dus niet op het deel dat je ziet en wat naar de 2 wielen gaat. Maar zoals ik zei, ik duik er binnekort eens onder, weet ik meteen waar het precies lekt.Gr,
Sander10 maart 2010 om 20:00 #17627517Misschien valt het dan mee en is het slechts een leiding die niet goed
vast zit of een slang met een klein doorschuurplekje.
Succes en groet Marcel.10 maart 2010 om 20:42 #17627518Stuuhuis lek komt vaak voor bij een Astra G, meestal blijft het lang goed gaan (kleine lekkage zweeterij) als ze erger gaan lekken en de stuurbekrachtiging gaat raar doen dan zal je hem echt moeten vervangen… als het heel langzaam gaat dan kan je ook aanzien hoelang het goed gaat…
Een stuurhuis is zowel bij de dealer als bij de universeel-boer nieuw en gereviseerd te krijgen, maar bij de universeel waarschijnlijk goedkoper.
De juiste olie gebruiken om bij te vullen (groene olie, weet zo niet welk type)
Vervangen dan zal je wel het subframe eronder weg moet hebben… dus geen klein klusje…
11 maart 2010 om 16:19 #17627519origineel gepost door OPC Turbo
Stuuhuis lek komt vaak voor bij een Astra G, meestal blijft het lang goed gaan (kleine lekkage zweeterij) als ze erger gaan lekken en de stuurbekrachtiging gaat raar doen dan zal je hem echt moeten vervangen… als het heel langzaam gaat dan kan je ook aanzien hoelang het goed gaat…Een stuurhuis is zowel bij de dealer als bij de universeel-boer nieuw en gereviseerd te krijgen, maar bij de universeel waarschijnlijk goedkoper.
De juiste olie gebruiken om bij te vullen (groene olie, weet zo niet welk type)
Vervangen dan zal je wel het subframe eronder weg moet hebben… dus geen klein klusje…
Ik had er nog niet eerder hierover gelezen , jammer dat het subframe er onder weg voor moet dat is een lastige klus idd.
Past dus niet net tussen het frame door naar buiten eruit.
En weet je misschien ook waar ze dan vaak vandaan lekken?
Groeten Marcel.13 maart 2010 om 06:47 #17627520Als ze lekken dan lekken meestal de keeringen aan de uitgaande zijden van de stuurstang (in het stuurhuis achter de hoezen) dan staan de hoezen soms wat bol en zijn ze vet van de olie.
13 maart 2010 om 09:35 #17627521Dat leek mij ook de meest voorkomende plek maar Sander zegt dat
de lekkage vanaf het midden komt.
Groet Marcel.14 maart 2010 om 20:46 #17627522Marcel,
Ja dat is wat ik op het eerste gezicht zag, ik hoop deze week even tijd voor dit probleem te vinden.
Nu kijk ik op wat stuurhuis rivisie website’s en zie bedragen die ong. rond de 350 euro liggen en waar je dan nog 150 euro “statiegeld” van je oude stuurhuis terug krijgt. Is dit een beetje een acceptabele prijs?Even nog iets anders, als er idd iets met het stuurhuis mis zou zijn (behalve het lek) krijg je dan ook een opdonder als je naar – in mijn geval rechts – stuurt? Of is dit een teken van een kapotte schokdemper/veer? Aan deze zelfde kant rammeld er nl. ook iets als ik over hobbels rijd en een tijd terug zeiden ze me bij de garage ook al dat deze zweette. Dus ik heb al een schroefset klaar liggen in de garage, maar ik weet nog niet of ik hier al deze week tijd voor heb. Maar misschien dat jullie dit al eens gehad hebben?
Groet en weeral bedankt,
Sander15 maart 2010 om 08:50 #17627523Hoi Sander ,
Ik denk dat dit een stuk goedkoper is dan een orgineel stuurhuis van Opel.
Dat andere verhaal klinkt idd meer als of een demper niet goed meer zou zijn ,
dempers mogen zweten dat doen ze om de keeringen schoon te houden
(is mij door Koni NL verteld) maar een spoor van lekkage mag er niet aanwezig
zijn dan verlies je te veel olie om de demper goed kunnen te laten werken.
Over het algemeen hoor je deze klacht ook niet zoveel , maar je kan zo als
met alle dingen net een slechte ertussen hebben die sneller stuk gaat als normaal.Groet en succes , Marcel.
15 maart 2010 om 09:05 #17627524Kijk dat dacht ik zomaar al.
Binnekort die schroefset er maar eens onder steken, is de auto ook weer “zomerklaar”.
Bedankt voor de info weeral!
Groet,
Sander18 maart 2010 om 16:35 #17627525je kan ook proberen een toevoeging erin te doen van forte ook bij de dealer te halen althans bij ons wel
ik heb dit ook gehad bij me astra opc en is nu nagenoeg weg de lekkage
dit komt vaak omdat de keeringen in het stuurhuis hard worden en niet meer afdichten de toevoeging zorgt weer voor het soepel worden van de keeringen
gr tom -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.