Forumindex › Forums › Modellen › Manta › stuurbekrachting???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2009 om 13:42 #17559610
origineel gepost door manstra
ik heb ergens gehoord dat een pomp van een fiat punto op de stuurkolom zit en je dat zonder grote aanpassingen op je eigen stuurkolom kan zetten.Dan blijf je het originele stuurhuis houden.
Het is alleen electrisch:hmmzsommige peugeots hebben dat ook alleen die zijn WEL hydraulisch
daar zit de bekrachtiging niet in het stuurhuis, maar in de stuurkolom..
Dat lijkt me zelf een veel mooiere oplossing, dan kun je het normale manta stuurhuis houden, met alle juiste lengtes en draaipunten :)6 december 2009 om 16:48 #17559611Dan zou ik het wel combineren met een kort stuurhuis.
Een hydraulisch bekracht stuurhuis heeft in de meeste gevallen een kortere overbrenging dan standaard.
10 december 2009 om 15:07 #17559612origineel gepost door larsjeG40
kijk eens op http://www.ezpowersteering.nl
geen idee van de prijs maar het is ook zelf te makenVandaag de offerte binnen gekregen, niet schrikken he :wtf
Wij kunnen de Manta B ombouwen naar elektrische stuurbekrachtiging. De
gehele unit komt uit het zicht onder het dashboard en de werking is
snelheidsafhankelijk. De totale kosten voor de ombouw bedragen 1350 Euro
EX BTW. De ombouwtijd is één werkweek.10 december 2009 om 15:42 #17559613JEZUS wat een geld zeg!
ik had wel iets prijzigs verwacht maar meer iets van 600 in plaats van 1350.
en dan duurt het ook nog eens een week10 december 2009 om 16:07 #17559614Mja is snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging niet (onnodig) duur?
10 december 2009 om 16:22 #17559615nou dat wordt dus helemaal niks ga zelf wel een keer spullen bij elkaar zoeken
en dan het idee van de bmw gewoon hydrolisch kost wat meer tijd maar je eigen tijd is goedkoper dan 1350 hahaha:D11 december 2009 om 07:33 #17559616wat zijn bij jullie de kosten van zo’n electrisch geval?
Hier vragen ze 300 bij de sloop.11 december 2009 om 09:10 #17559617Die 1350 euro stond ook op de website..
origineel gepost door larsjeG40
JEZUS wat een geld zeg!
ik had wel iets prijzigs verwacht maar meer iets van 600 in plaats van 1350.
en dan duurt het ook nog eens een weekik vind die prijs helemaal niet zo gek.
als je al gemiddeld 250 euro betaald op de sloop voor een gebruikte waarvan je nog maar moet afwachten of ie goed werkt
Dan lijkt me dat je niet voor 600 euro een nieuwe kunt verwachten inclusief inbouw en garantie....11 december 2009 om 09:21 #17559618Het is allemaal wel leuk om uit te zoeken he, en een kick als het weer werkt etc.
maar is de charme van manta rijden juist niet dat pure gevoel?11 december 2009 om 15:06 #17559619Voor de een wel, de ander weer niet.
Nou moet ik zeggen dat het sturen van een aatje met 4pitter best wel mee valt.
Voor wat mijn ervaring betreft, heb ik het idee dat een B-manta iets zwaarder stuurt, en al helemaal met een 6pitter.
En als je dan eenmaal bekrachtiging bent gewend, wil je niet gauw meer zonder.Maar als ik dan de keuze moet maken tussen stuurbekr, airco, electr.ramen, enz, dan doe maar de eerste.
13 december 2009 om 09:35 #17559620Ik vind de prijs echt niet gek, als je de onderdelen optelt en de uren die je er zelf in zou moeten steken. en dat je geen enkele garantie hebt als je het zelf zou doen. Maar het blijft een beste bak met geld.
13 december 2009 om 09:49 #17559621mustang 3 jongens
je schijnt zelfs weinig aan te hoeven passen als ik het verhaal toen goed begrepen heb
maar das al een paar jaartjes terug en me geheugen is helaas niet zo best
maar werkte wel super:wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.