Stuurbekrachting vloeistof verlies

Forumindex Forums Modellen Calibra Stuurbekrachting vloeistof verlies

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218506
    georgie
      Lid sinds:
      15 July 2004

      Ik heb een probleem met mijn calibra 4×4 turbo. Ik reed vandaag de straat uit en ineens hoorde ik mijn stuurbekrachtigingspomp joelen. Bleek dat er geen stuurbekrachtingsvloeistof in zat terwijl mij nooit een lekkage opgevallen is en deze enkele dagen gewoon nog goed gevuld was. Ik heb de zekering 19 van 4×4 er gelijk uitgehaald en daarna weer geprobeerd om het bij te vullen en te ontluchten maar ik krijg het systeem niet mooi ontlucht. Zodra ik een stukje rij gooit het geloof ik alles weer eruit, maar waar weet ik niet:wtf Het viel mij trouwens op dat de laatste tijd de kleur van de stuurbekrachtingsvloeistof niet meer rood was en zag er vies uit terwijl deze vorig jaar vervangen is.

      iemand enig idee wat er mis is met mijn auto??

      #17628215
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        kan dus in de 4×4 zitten of in het stuurgedeelte..

        vrees het ergste..

        Drukbol 4×4 al eens vervangen??

        Willem

        #17628216
        georgie
          Lid sinds:
          15 July 2004

          Nee, de drukbol is eigenlijk aan vervanging toe. Deze is inmiddels 7 jaar geleden door de vorige eigenaar vervangen, heb er in die tijd slechts 20dkm met de auto gereden maar ik geloof dat deze ook om de 5 jaar vervangen moest worden??

          Ik rij sinds kort weer met de 4×4 aan, ik ben paar weken geleden bij hennie boomkamp geweest en toen reed het allemaal eigenlijk wel perfect volgens hem. Dus sindsdien rij ik weer met de 4×4 constant aan. Hij raade mij ook wel aan om de drukbol te vernieuwen. Zou dit de mogelijke oorzaak kunnen zijn???

          #17628217
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            als je veel slijpsel (grijs in de olie) krijgt heb je een serieuzer probleem als alleen de drukbol.

            er zijn ergens tandwielen of lager kapot aan het lopen..

            Willem

            #17628218
            georgie
              Lid sinds:
              15 July 2004

              Wat zou ik nu eigenlijk moeten doen om te kunnen bepalen wat de oorzaak is???

              #17628219
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                langs hennie rijden

                #17628220
                georgie
                  Lid sinds:
                  15 July 2004

                  hoopte dat iemand mij tot die tijd een beetje gerust kon stellen dat er niets ergs aan de hand mee kon zijn:P Was toch al van plan om binnenkort langs hennie te rijden voor de nieuwe drukbol, en nu maar duimen dat het daarmee dan ook opgelost is. Laat het in ieder geval wel weten als de nieuwe drukbol erop zit.

                  #17628221
                  georgie
                    Lid sinds:
                    15 July 2004

                    Het is toch de verdeelbak die er geen zin meer in heeft, vandaag even naar gekeken en blijkt dat de stuurbekrachtigings vloeistof uit de ontluchtingslang van de verdeelbak gespoten word:fy1 Geen 4×4 voor mij meer, dit was een gereviseerde bak en nooit gekke dingen mee gedaan.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.