Forumindex › Forums › Modellen › Astra › stuurbekrachtigings probleem Opel Astra-G-CC; Z1.6SE 2001
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2012 om 11:46 #17248282
Wij hebben hier een Opel Astra-G-CC; Z1.6SE uit 2001.
Sinds enkele maanden hebben wij last van een probleem met de stuurbekrachtiging.
Het begon er mee dat het stuur in sommige bochten ineens ‘blokkeerde’ je moest dan enorm veel kracht zetten om de bocht te nemen. Zodra we de bocht uit waren deed het stuur weer normaal.
Na een tijdje werd het erger, deed de stuurbekrachtiging wel als we net wegreden maar zodra de motor warm was stopte de stuurbekrachtiging er mee. Af en toe deed het stuur weer normaal als we een tijdje reden. Na een lange tijd deed het stuur het ook niet meer als we net startte, dus bleef het probleem aanhouden.We zijn toen naar een gepensioneerde automonteur gegaan die aan de hand van ons verhaal dacht dat het de stuurbekrachtigingspomp was, hij heeft deze toen vervangen, maar het probleem hield aan. Toen zijn we naar een garage gegaan, zij hebben voor ons gekeken en dachten ook de stuurbekrachtingingspomp ,maar deze was net vervangen.. Deze garage is toen met onze auto naar de Opel-garage gegaan, om de auto uit de laten lezen. Dit lukte ze echter niet, dus de garage raadde ons aan om de computer van de auto te vervangen. (Zodat ze de auto wel uit kunnen lezen?) Omdat dit nogal een duur grapje is, wilden we eerst verder kijken. Het enige wat de garage dan nog kon bedenken was dat het de Dynamo (Altenator?) was. Die is inmiddels afgelopen week voor een gloednieuwe vervangen, maar helaas.. Het probleem blijft. Alhoewel de stuurbekrachtiging het nu wel weer doet als de motor koud is. Maar zodra de motor warm is na ongeveer 10 minuten stopt ook de stuurbekrachtiging er mee.
We zitten met de handen in het haar, jullie een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt.
6 mei 2012 om 15:53 #18014867Weet je ook welke computer ze wilde vervangen ? Weet je toevallig of dit de ECU is ?
6 mei 2012 om 17:47 #18014868@Juffer1 wrote:
Weet je ook welke computer ze wilde vervangen ? Weet je toevallig of dit de ECU is ?
Ja deze wilde ze vervangen is een duur grapje begreep ik?
6 mei 2012 om 18:59 #18014869Welk merk stuurbekrachtigingspomp zit erin Delphi (hoekig oliereservoir) of TRW (rond oliereservoir) De stuurbekrachtingingspompmotor draait altijd als de motor loopt, maar op een laag toerental als er niet bekrachtigd hoeft te worden en op een verhoogd toerental als hij moet werken. De stuurbekr motor is beveiligd tegen oververhitting en te hoge/lage spanningen. Wellicht dat ze daarom de dynamo wilden vervangen. Ik zou de elektrische verbindingen eens controleren, met name massa: De stuurbekrachtigingspomp trekt namelijk heel veel stroom als ie in bedrijf is.
7 mei 2012 om 10:45 #18014870@midnight black wrote:
Welk merk stuurbekrachtigingspomp zit erin Delphi (hoekig oliereservoir) of TRW (rond oliereservoir) De stuurbekrachtingingspompmotor draait altijd als de motor loopt, maar op een laag toerental als er niet bekrachtigd hoeft te worden en op een verhoogd toerental als hij moet werken. De stuurbekr motor is beveiligd tegen oververhitting en te hoge/lage spanningen. Wellicht dat ze daarom de dynamo wilden vervangen. Ik zou de elektrische verbindingen eens controleren, met name massa: De stuurbekrachtigingspomp trekt namelijk heel veel stroom als ie in bedrijf is.
Ik zat zelf ook al aan de bekabeling te denken aangezien de rest nu het probleem niet meer is.
Bedankt :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.