Stuurbekrachtiging Zafira werkt met motor uit??

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Stuurbekrachtiging Zafira werkt met motor uit??

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341990
    midnight black
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2011

      Mijn Zafira heeft een geregeld uitvallende stuurbekrachtiging, in combinatie met gekke meters, controlelampjes die gaan branden en zo dacht ik meteen aan de laadspanning. Immers de auto schakelt de stuurbekrachtiging als eerste uit bij een te lage boordspanning omdat het de grootste stroomvreter is. Nou was ik even een en ander aan het testen (laadstroom is inderdaad maar 10-12v) maar het gekke is dat als ik de auto op contact zet (2e stand) zonder dat de motor loopt dan werkt de bekrachtiging wel, ik dacht dat deze alleen met lopende motor werkte.
      Wie weet hoe het zit? Alvast bedankt.

      #18341992
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        ik zou er eerst maar eens een ander dynamo inzetten, tegenwoordig kunnen er hele rare dingen gebeuren als de laadstroom om wat voor rede dan ook niet klopt.

        #18342004
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Dat klopt, dynamo is het eigenlijk bijna zeker alleen vind ik het toch vreemd dat die stuurbekrachtiging dan werkt als de motor niet loopt.

          #18342019
          dockedmarc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2011

            dat zou ik ook vreemd vinden, maar ik zou er eerst voor zorgen dat de stroom voorziening in orde is en dan verder kijken.
            je bent nu een storing aan het bekijken terwijl er iets is wat die storing zou kunnen veroorzaken.

            #18342021
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              stuurbekrachtiging is vaker electrisch of half electrisch en half hydraulisch tegenwoordig zelde die volledig hydraulisch zijn..

              maar idd als je laadspanning tussen de 10 en 12 volt zit is je dynamo overleden… laad spanning zit normaal op 14 volt..

              kijk wel goed bij het plaatsen van een nieuwe ( of 2e hands/revisie) dynamo dat je de juiste amperage eraan hangt… 100 of 120 ampere dacht ik
              voor 100 naar 120 ampere gaan is niet zon probleem… van 120 naar 100 wel.. dan kom je spanning te kort

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.