stuurbekrachtiging vraagje ivm poelie

Forumindex Forums Modellen Kadett stuurbekrachtiging vraagje ivm poelie

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    jopiejo

had hier laatst gevraagd of er stuurbekrachtiging op een e-kadett kan met een 1.4 motor .
      was geen probleem past gewoon als ik een set neem van een 1.6 .
      nou zo gezegd zo gedaan , heb er 1 gekocht krijg ik m net binnen zit er ipv een v-snaar pomp een multiriempomp op gvd.
      wat is nu de makkelijkste oplossing om m er toch op te krijgen .

jason

pomp met v pouly kopen.

asconahobbyist
        Deelnemer

ook de dynamo en de krukaspoelie van de 1.6 monteren,als je er namelijk een pomp van eentje met een V riem poelie opzet,komt die op een heel andere plek.
          De pomp van een 1.6 zit aan de kopkant van het blok tussen de distributie in,zo eerst maar ns kijken of jouw 1.4 die gaten wel heeft….

jopiejo

@jason wrote:

pomp met v pouly kopen.

ja dat had ik ook gedacht dat ik die had gekocht maar blijkbaar dus niet , en ben even wezen zoeken maar volgens mij zijn die er niet eens voor de 1.6 of wel ???

@asconahobbyist wrote:

ook de dynamo en de krukaspoelie van de 1.6 monteren,als je er namelijk een pomp van eentje met een V riem poelie opzet,komt die op een heel andere plek.
            De pomp van een 1.6 zit aan de kopkant van het blok tussen de distributie in,zo eerst maar ns kijken of jouw 1.4 die gaten wel heeft….

oke dus als ik een multieriem krukas poelie koop kan ik die er zo op zetten dan ??
            en de v poelie van de dynamo kan ik die niet vervangen voor een multiriem poelie ??

heeft er misschien iemand een voorbeeldje van hoe dat zit bij een 1.6 ??

asconahobbyist
            Deelnemer

zit bij mijn cabrio er op,is een 1.6i,zal wel ff een fotootje voor je maken morgen

jopiejo

@asconahobbyist wrote:

zit bij mijn cabrio er op,is een 1.6i,zal wel ff een fotootje voor je maken morgen

dat zou mooi zijn :thumb dan kan even kijken hoe het zit , heb wel al even bij een atsra 1.6 gekeken maar dat zit volgens mij heel anders want daar zit de pomp aan de voor kant en niet tussen de riem .

asconahobbyist
                Deelnemer

hier een fotootje van hoe het bij mij zit.

hoop dat je er wat aan hebt,en vooral,dat de gaten er zitten in je blokje.

jopiejo

@asconahobbyist wrote:

hier een fotootje van hoe het bij mij zit.

hoop dat je er wat aan hebt,en vooral,dat de gaten er zitten in je blokje.

ja daar heb ik zeker wat aan , kan nu zien hoe het zit bij een kadett .
                    hoopte al dat het zo zat .
                    had er eiegenlijk al een hard hoofd in want ik dacht dat bij een astra 1.6 alles het zelfde was en toen ik daar onder de motorkap keek schrok ik wel even want daar zat waar hier de pomp zit een spanrol en de pomp zat voor op het blok dus dacht al dit wordt niks meer .
                    maar gelukkig valt het allemaal mee :-D .
                    en ja de gaten zitten er moet nou alleen de krukas poelie nog hebben en een poelie voor de dynamo of past dit niet op mijn oude , hij lijkt iig erg veel op die er bij jou op zit .

bedankt voor de foto’s :thumb

jopiejo

heb nu dus een pomp met multieriem 5 rib , heb van een vriend een krukas poelie gekregen van een astra 1.6 alleen is deze met 6 ribben .
                      heb ze even naast elkaar gelegd en zo te zien past er ook een 5 rib riem op alleen heb je dan 1 rib over want de ribben hebben dezelfde maat qua breedte , dus de krukas poelie is precies 1 rib breder dan de pomp poelie.
                      is dit ook werkelijk mogelijk dat dit gewoon past op elkaar ???

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.