stuurbekrachtiging vivaro help

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) stuurbekrachtiging vivaro help

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    kenny_whitlau

heren,

Ik heb een opel vivaro 2002 1.9dti

Nu is mijn stuurbekrachtigingspomp kapot gegaan. Deze was aan de achterkant gaan lekken.

Ik heb een nieuwe pomp gemonteerd en ontlucht bij de leiding die aan de pomp vast zit.
      Het probleem is dat de stuurbekrachtiging alleen werkt bij gas geven. Dus bij stationair niet wat gewoon gevaarlijk is. Olie peil is voldoende.

Als ik me stuur nu helemaal naar links draait en gas geef. Dan hoor je een harde schel piepend geluid. Weet niet zeker ofdat bij de vsnaar vandaan komt.

Heeft er iemand een oplossing?

Gr,

Kenny

beurjean

Heb je een nieuwe of een gereviseerde pomp gemonteerd?

Weet je zeker dat hij goed ontlucht is? En heb je hem eerst afgevuld en toen pas gestart?

Dat harde schel piepend geluid lijkt mij op het sturen zonder voldoende vloeistof (lucht)

kenny_whitlau

Heb een nieuwe pomp gemonteerd en direct gevult en toen ontlucht. Toen gestart met de reservoir dop eraf en me stuur een paarkeer naar links en rechts gedraait.

Voor zover ik weet kan ik hem alleen ontluchten bij de leiding die aan de pomp zit.

beurjean

Het lijkt mij dat de pomp die lucht zelf samen moet persen dit doe je naar mijn idee met de dop erop, omdat je nu lucht aan het aanzuigen bent.

Draai je stuur zo ver mogelijk naar links en rechts, houd hem een paar tellen op zijn eindaanslag en controleer daarna nogmaals het oliepeil.

kenny_whitlau

Daar dacht ik achteraf ook aan. Toen heb ik gedaan wat je nu zeg. En had gekeken ofdat die misschien weer ontlucht moest worden maar dat hielp niet. Oliepeil bleef het zelfde

beurjean

Waar heb je de poli op de pomp mee gemonteerd en hoe is de riem spanning?

wim-v6
                Deelnemer

Ontluchten Stuurbekrachtiger normale universlele procedure.

Gesloten Systeem..

Stuur meermalen (liefst neus van de grond) naar links en naar rechts draaien, achter elkaar., bij de uiteinden even vast houden..

Willem

kenny_whitlau

Vandaag naar de garage geweest. Olie afgetapt en gevuld ontlucht zoals willem beschreven heb.

Maar heb nog het zelfde probleem. Iemand nog een idee.

wim-v6
                    Deelnemer

Pomp niet goed…. Te weinig Capaciteit..

Willem

beurjean

Als je de poli met een pers of iets dergelijks gemonteerd hebt heb je ook kans dat je de pomp van binnen kapot gedrukt hebt.

Je moet ook zeker weten dat het geluid uit de pomp komt en niet van de v-snaar wanneer deze slipt heb je ook geen pomp aandrijving.

gnz

Beste Kenny, is dit probleem opgelost heb namelijk ook een met de zelfde symptonen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.