Stuurbekrachtiging schokkering

Forumindex Forums Modellen Grandland X Stuurbekrachtiging schokkering

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    GM
    Deelnemer

Goedemorgen,

Als ik langzaam aan het stuur draai van mijn Opel Grandland X hybride, dan lijkt het of het loopt over een tandwiel, het is niet vloeiend maar een beetje schokkerig. Het stuurhuis is al een keer vervangen, maar heeft het niet opgelost.

Vraag 1: dit moet toch ook bij een hybride gewoon vloeiend gaan? (bij mijn vorige benzine was dat wel het geval).
      Vraag 2: er zijn toch meer onderdelen die het probleem kunnen veroorzaken dan alleen het stuurhuis?

Ik zoek nu even de bevestiging dat het vloeiend moet gaan bij iemand die ook een Opel Grandland X hybride heeft.

Dank alvast.

Anoniem

Hallo GM, Het stuur verdraaien moet inderdaad vloeiend gaan, zonder enige weerstand. Wanneer het stuurhuis al een keer is vervangen, zal dit waarschijnlijk een andere oorzaak hebben. Dat kan van alles zijn , fusee kogels, draaipunten stuurstang, bekrachtiging, enz. Ik zou je adviseren toch maar terug naar je dealer te gaan. Sterkte. Ik rij al ruim 3 jaar geen Grandland meer, maar ik kan je verzekeren dat het draaien van het stuur vloeiend moet gaan. Kijk maar eens of het verschil maakt bij het langzaam rijden, of bij stilstand.

GM
        Deelnemer

Dank je wel Hans voor je snelle reactie!

Franky S
          Deelnemer

Beste

Dit heb Ik ook, stuurhuis is vervangen maar heeft het nog. denk dat het ligt aan te zwakke stroom, als je gas bij geeft dan verdwijnt dit

probleem.

jopsa
            Deelnemer
              GM
              Deelnemer

Dank je wel Frank.

GM
                Deelnemer

Dank je wel Jopsa.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.