Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Stuurbekrachtiging pomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2011 om 10:04 #17233367
Ik heb een c20xe in mijn corsa gebouwt maar nu maakt de pomp heel naar geluid een jankend geluid en met sturen nog meer,hij stuurt wel gewoon wat zou het kunnen wezen? lagers in de pomp kapot.
26 februari 2011 om 10:06 #17824797snaar/riem te strak?
26 februari 2011 om 10:09 #17824798Hij staat niet extreem strak ik kan hem nog wel iets met de vinger in drukken
Het is het oude type met v- riem26 februari 2011 om 17:09 #17824799oliepijl oke?
deed de motor dit van te voren niet? of weet je dat niet?
26 februari 2011 om 17:49 #17824800heb dat ook een keer met een astra gehad de toevoer leiding (die dikke) naar de pomp zit daar geen dikke knik in? kontroleer anders ook even de pers slang (iets dunner) op knikken.
27 februari 2011 om 16:58 #17824801Bij mij was simpelweg het oliepijl te laag…. zelfde klacht… Was kennelijk een luchtbel in eerste instantie.
27 februari 2011 om 22:35 #17824802Ik heb het oliepijl weer bij gevuld dus dat moet goed zijn,en ik kan ook niet echt een knik in de leiding vinden ik heb nu wel het idee dan het na een aantal km wat minder is geworden.
Ik zal het nog eens goed na lopen en anders toch maar een ander pompje.Heeft iemand er nog een?en dan wel een goed werkende deze die er nu op zit komt ook van iemand hier!! ik ga er van uit als ik iets koop van een forum waar opel liefhebbers zitten mekaar geen rotzooi gaan verkopen.
28 februari 2011 om 06:16 #17824803goed ontluchten bij een ombouw in een corsa.
zit vaak een dikke luchtbel in wat dit geluid veroorzaakt.
Dus ook het olie peil in de gaten houdenEn controleer zo af en toe de spanning op de riem
succes
28 februari 2011 om 07:31 #17824804Hoe is het stuurbekrachtiging spul te ontluchten?of moet dat vanzelf gaan gebeuren
28 februari 2011 om 07:53 #17824805Diegene waarvan je hem hebt gekocht weet misschien ook niet of hij nog goed was, ik heb er bijv. ook een liggen die ik nog nooit getest heb…. Ik zou eerst maar eens bij de verkoper gaan klagen, als ik de verkoper was zou ik het ook gewoon oplossen….:thumbup
28 februari 2011 om 09:54 #17824806Ja maar ik heb het spul in september gekocht en ik heb nu pas het blok enzo in de corsa kunnen bouwen dan zal die ook wel zeggen de garantie is er nu wel af:D:D
28 februari 2011 om 15:32 #17824807met zulke dingen is het moeilijk te zeggen of ze goed zijn of niet.. Ik heb hier ook nog een pomp liggen.. mja die is 2 jaar geleden goed werkend uitgebouwd.. Geen idee in welke staat ie nu is. Stil liggen word het meestal niet beter van.
28 februari 2011 om 23:32 #17824808montagevoorschrift ruilservostuurhuis:
1 maart 2011 om 17:27 #17824809oke ik denk toch wel dat ik een ander pompje nodig heb.
Ik zit nu te denken om de V-snaar er af tehalen en nu eff zonder bekrachtiging te rijden,of is dit geen doen zonder bekrachtiging te rijden?1 maart 2011 om 17:38 #17824810dat is zwaarder als een auto zonder stuurbekr
1 maart 2011 om 18:09 #17824811Ja dat zal ook best wel.
Ik heb hier nog wel een pomp van de corsa x16xe met multiriem volgens mij is de pomp wel het zelfde alleen een andere pouli zou deze over te zetten zijn?1 maart 2011 om 21:34 #17824812heb ook problemen gehad met mijn astra toen der tijds en heb even zonder stuurpomp riem gereden,
is best te doen maar alleen voor nood, gaat toch nog best zwaar.
heb ook geprobeerd om een poelie over te zetten van een multiriem naar een v-snaar maar dat gaat niet.
de poeli’s zitten vast geklonken.8 maart 2011 om 17:29 #17824813pompen zijn hetzelfde
het verschil in bij jou de poelie
ook kan er verschil zitten in de terug voer (pijpje)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.