Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Stuurbekrachtiging melding??
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 september 2012om 17:06 door
Fearless.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2012 om 14:09 #17252320
Kan iemand mij vertellen of er wel een melding binnenkomt als de vloeistof van de stuurbekrachtiging laag is. Ik heb een Vectra C van bouwjaar 2002. Ik heb gelezen dat je eerst de band weg moet halen en dan een paar schroeven los moet maken voordat je bij de vulling komt. Heel erg lastig om daar te komen. Ook heb ik gezocht in de handleiding, maar zelfs daar hebben ze verzuimd te vermelden.
17 september 2012 om 14:17 #18066820Als je stuurbekrachtiging vanwege een te laag oliepijl uitvalt merk je dat gelijk en gaat er ook een lampje branden.
Het is afhankelijk van het motortype hoe makkelijk je er bij kan. Bij de diesel kun je er van boven af bij de benzine dien je idd je rechter voorwiel te verwijderen om er makkelijk bij te kunnen.Groet jraaf
17 september 2012 om 14:24 #18066821@jraaf wrote:
Als je stuurbekrachtiging vanwege een te laag oliepijl uitvalt merk je dat gelijk en gaat er ook een lampje branden.
Het is afhankelijk van het motortype hoe makkelijk je er bij kan. Bij de diesel kun je er van boven af bij de benzine dien je idd je rechter voorwiel te verwijderen om er makkelijk bij te kunnen.Groet jraaf
Dank voor je snelle reactie, ik heb een benzine dus lastig om daar te komen. Neem dat wel bij de eerstvolgende beurt mee.
Groet Steven
17 september 2012 om 14:39 #18066822Bij de benzine zal ie dan achter de wielkast bescherming zitten. Dus wiel er af en dan een paar spreidnieten en een torxje van de wielkast zelf verwijderen. Daarna moet het eenvoudig zijn. Echter zolang je geen problemen hebt hoef je er volgens mij niks aan te doen. Voor het geval je er wel wat aan wilt doen dien je er speciale hydrauliek olie in te gooien.
Groet jraaf
17 september 2012 om 17:04 #18066823Dit is inderdaad via het verwijderde binnenspatbord te bereiken. Dan kom je er evengoed k#t bij, maar is te doen. En doorrijden kan wel even (er van uitgaande dat je geen oliespoor achterlaat) maar ik zou niet te lang wachten. Dit soort pompen kunnen vrij slecht tegen droog lopen, én als het uitvalt dan schrik je je te pletter (van horen zeggen). ik heb het ook, vul ‘m 1x per jaar bij. waarschijnlijk is je stuurhuis lek, is een lastig sleutelklusje en de stuurhuizen zijn prijzig.
17 september 2012 om 17:06 #18066824De wartels op het stuurhuis kun je vaak wat aandraaien. Meestal zweten ze daar wat door, daardoor komt het vloeistofpeil wat lager te liggen na verloop van tijd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.