Stuurbekrachtiging is uitgevallen

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Stuurbekrachtiging is uitgevallen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Heroo
    Deelnemer

Beste leden, ik zit al een geruime tijd met een complex probleem met mijn Opel Meriva B 1.4 Turbo 2011 benzine.

Auto rijdt heerlijk op een probleem na. De stuurbekrachtiging is uitgevallen met tegelijkertijd allerlei storing lampjes zijn gaan branden, zie foto’s.

IMG_9336IMG_9331IMG_9334IMG_9332IMG_9333
      IMG_9464

Snelheidsmeter en toerenteller werkt ook niet( slaat op hol) verder zie je daar de storingsmonteurs wat er allemaal brandt maar dat is nog niet alles want de stuur symbool-ABS-electrische handrem branden eigenlijk ook vrijwel continu.

Het probleem is dat ik hem zo heb gekocht en dat de stuurbekrachtiging het niet van doet met al deze storingen. Ik was even in veronderstelling dat ik enkel de stuurbekrachtiging pomp zou moeten vervangen maar dat heeft helaas niet tot de oplossing geleid. Ik sluit nu niet uit dat de voormalige pomp wel nog in orde was en dat er wellicht een ander soort probleem speelt.

Stuurbekrachtiging doet het heel zelden voor de durende 5-20 sec maar dat is heel erg sporadisch. Eigenlijk vrijwel nooit functioneel

Nu moet ik eigenlijk proberen erachter te komen of de nieuw (gebruikte) pomp wel goed is of misschien ook een defect bevat. Ik weet even niet waarmee ik het beste nu verder mee kan gaan oftewel wat de eerst volgende logische stap zou moeten zijn van handelen

https://www.marktplaats.nl/gateway.html?url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DltbM45Zcprk

Na het zien van deze video was ik overgegaan tot de vervanging van de pomp.

Wat je daar zal zien, is exact dezelfde problemen met mijn Meriva B 1.4 Turbo 2011

Maar dat heeft helaas niets uitgehaald met de pomp. Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet vandaar dat ik op zoek ben naar andere deskundige die mij wellicht overweg kan helpen.

ik hoop dat iemand mij uit deze ellende kan helpen oftewel bereid is om hem voor mij te repareren.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.