Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › stuurbekrachtiging inbouwen corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2015 om 20:59 #17271689
Hallo
Heb een corsa b van 1997 zonder stuurbekrachtiging. Dit is mijn rallywagen dus gewoon eentje zoeken MET stuurbekrachtiging is niet echt een optie.
Standaard zat er een 1.2 (45pk) blokje in maar momenteel een x16xe (bj 1998). Ga binnenkort op 16 inch velgen rijden en dan is dat toch wel best handig. Nu is mijn vraag welke ik beste kan nemen, de hydraulische of de elektrische? welke is het efficiëntste en weke het makkelijkst in te bouwen? Is er ergens een handleiding om dat ding in te bouwen?Alvast bedankt
28 april 2015 om 21:04 #18283005Elektrisch nemen….
Die kosten niet veel via ebay.Ik heb er net 1 vanuit engeland laten komen.
Samen met een regelunit….
Daarmee stel je in hoe zwaar of licht je hem wil hebben sturen.Het aansluiten stelt niets voor. Als je een beetje zoekt op google kom je 100erden ombouwen tegen met een corsa eps.
Een hydraulische is wel leuk, maar daar komt weer meer bijkijken….
Stuurhuis,leidingen,pomp en snaar…
Kost meer vermogen, kans op lekken, gewicht, meer werk enz.28 april 2015 om 21:14 #18283006@fearless. is dat niet het zelfde als wat er op de astra G 1.6 zit of is die hydraulisch??
had met me astratje geen weerstand qua sturen net als bij hydraulisch in me vectra…28 april 2015 om 21:20 #18283007@bart-gsi wrote:
@fearless. is dat niet het zelfde als wat er op de astra G 1.6 zit of is die hydraulisch??
had met me astratje geen weerstand qua sturen net als bij hydraulisch in me vectra…Die heeft het stuurhuis zelf echt bekrachtigd. Kijk maar eens bij het schutbord aan de bijrijderskant. Daar zit een pomp met reservoir.
Ook elektrisch, maar bij een Corsa B/C (en d?) zijn ze echt bekrachtigd op de stuurarm onder het dashboard. Daar zie je niets van in de motorruimte.Maar een Corsa B is nog geleverd met eps, dus zou ik daar geen hydraulisch op willen….Het is een rallywagen, dus gewoon zo simpel mogelijk houden.
28 april 2015 om 21:23 #18283008Inderdaad, liefst zo simpel mogelijk en ruimte besparend (dat ik nog overal ‘goed’ aankan)
Waar kan ik de elektrische vinden? en is die regelunit echt nodig of is dat gewoon een extraatje?28 april 2015 om 21:31 #18283009Op de sloop zul je er soms nog wel wat vinden.
Ik heb zelf een Corsa C unit besteld, omdat ik er toch de zaag in ga zetten maakt het mij niet uit van welke Corsa die af komt.
Ik bouw hem namelijk in een auto van 1966 :DVoor jou is het het makkelijkst om een Corsa B te pakken. Dan heb je alles pasklaar.
Alles meepakken, en ook de modules die er bij horen.
Ook de steun niet vergeten waar ie op vast zit.
Ik weet niet in hoeverre de pedalenbox anders is tov een normale, maar dat zie je snel genoeg.Die potmeter (http://www.ebay.nl/itm/180985073152?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;) maakt het aansluiten nog wat makkelijker. Omdat hij normaal een signaal vanaf de versnellingsbak krijgt, of vanuit de teller als ik me niet vergis.
28 april 2015 om 21:41 #18283010@Fearless wrote:
Op de sloop zul je er soms nog wel wat vinden.
Ik heb zelf een Corsa C unit besteld, omdat ik er toch de zaag in ga zetten maakt het mij niet uit van welke Corsa die af komt.
Ik bouw hem namelijk in een auto van 1966 :DVoor jou is het het makkelijkst om een Corsa B te pakken. Dan heb je alles pasklaar.
Alles meepakken, en ook de modules die er bij horen.
Ook de steun niet vergeten waar ie op vast zit.
Ik weet niet in hoeverre de pedalenbox anders is tov een normale, maar dat zie je snel genoeg.Die potmeter (http://www.ebay.nl/itm/180985073152?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;) maakt het aansluiten nog wat makkelijker. Omdat hij normaal een signaal vanaf de versnellingsbak krijgt, of vanuit de teller als ik me niet vergis.
volgens mij moet je dan ook een langere multiriem bestellen i.v.m. een extra accessoire maar dat spreekt voor zich neem ik aan maar zeg het er graag ff bij…
28 april 2015 om 22:10 #18283011@bart-gsi wrote:
@Fearless wrote:
Op de sloop zul je er soms nog wel wat vinden.
Ik heb zelf een Corsa C unit besteld, omdat ik er toch de zaag in ga zetten maakt het mij niet uit van welke Corsa die af komt.
Ik bouw hem namelijk in een auto van 1966 :DVoor jou is het het makkelijkst om een Corsa B te pakken. Dan heb je alles pasklaar.
Alles meepakken, en ook de modules die er bij horen.
Ook de steun niet vergeten waar ie op vast zit.
Ik weet niet in hoeverre de pedalenbox anders is tov een normale, maar dat zie je snel genoeg.Die potmeter (http://www.ebay.nl/itm/180985073152?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;) maakt het aansluiten nog wat makkelijker. Omdat hij normaal een signaal vanaf de versnellingsbak krijgt, of vanuit de teller als ik me niet vergis.
volgens mij moet je dan ook een langere multiriem bestellen i.v.m. een extra accessoire maar dat spreekt voor zich neem ik aan maar zeg het er graag ff bij…
Met de electrische stuurbekrachteging verandert er niks aan de multiriem.
28 april 2015 om 22:28 #18283012Oja klopt . is alleen bij de hydraulische.. *facepalm*
29 april 2015 om 07:52 #18283013Daarom. Eps heeft hooguit een iets zwaarder dynamootje nodig.
2 mei 2015 om 20:33 #18283014Even inhaken.
Is het echt zo simpel?
Het setje bestellen op ebay wat fearless aangeeft.
En dan installeren?Verder niets nodig. Sorry voor zo’n stupide vraag xD
2 mei 2015 om 20:43 #18283015@Opelfreakz wrote:
Even inhaken.
Is het echt zo simpel?
Het setje bestellen op ebay wat fearless aangeeft.
En dan installeren?Verder niets nodig. Sorry voor zo’n stupide vraag xD
als deze als set verkocht wordt zal er vast wel een soort van handleiding of inbouw instructie bij zitten lijkt mij
2 mei 2015 om 20:47 #18283016@bart-gsi wrote:
als deze als set verkocht wordt zal er vast wel een soort van handleiding of inbouw instructie bij zitten lijkt mij
Bedoelde eigenlijk meer van heb ik nog meer nodig. Heb
Een kale corsa fabrieks-af.2 mei 2015 om 21:39 #18283017Ik heb hier de Corsa C kolom liggen..
2 dikke draden plus en min aanleggen. + die regelaar bestellen zodat je hem instellen kan. die klik je er zo in.
3 mei 2015 om 13:33 #18283018heb gistere gehoord dat die van een b, c en d corsa hetzelfde zijn ongeveer? ma dat die van de d corsa snel stuk gaan/oververhit geraken blijkbaar. Iemand daar ervaring mee?
En een van een corsa c past dus ook?3 mei 2015 om 14:02 #18283019De corsa b heeft de module los van het stuurhuis, tegen de a stijl aan.
Niet moeilijk doen en alles over bouwen van de sloop….en dan gewoon een corsa b pakken.
5 mei 2015 om 14:17 #18283020Ok, hartelijk bedankt mannen!
Ma ga het waarschijnlijk niet meer in orde krijgen voor de volgende wedstrijd dus fkes een vraagje. Is het te doen om met 17’ers (205 breed) zonder bekrachtiging te rijden?
Lijkt groot voor een b’ke maar heb de s1600 kit erop staan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.