Stuurbekrachtiging inbouwen Corsa B??

Forumindex Forums Modellen Corsa Stuurbekrachtiging inbouwen Corsa B??

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Rio-man

Hallo allemaal!

Ik heb een leuke Corsa gevonden, maar die heeft geen stuurbekrachtiging, en dat is voor mij eigenlijk wel een vereisde…

Dus.. is het mogenlijk om STB achteraf in te bouwen en wat kost het ongeveer om de onderdelen van de sloop te halen? Het is voor een 1.0 uit ’97.

Of.. stuurt deze Corsa net zo licht als een wat zwaardere auto met STB??

Gr Rio-man

wolverine

een stb setje heb je voor ongeveer 100 euro compleet wel met pompen enzo dus.

Het inbouwen kun je zelf doen is eigenlijk klik systeem maar om alles goed te krijgen zou ik het laten inbouwen denk dat je zo ongeveer rond de 300 komt met inbouwen.

En een corsa stuurt totaal niet zwaar ligt aan je banden ;) maar stuurbekrachtigingis leuk voor inparkeren enzo meer niet

Mvg,

Rio-man

Dat inbouwen is het probleem niet. Opzich ben ik zelf behoorlijk handig en ik werk bij een autobedrijf waar ik ook alle hulp kan krijgen als het nodig is, en waar ook alle apparatuur aanwezig is. :)

Dan heb ik nog een vraag.. de vraagprijs voor deze Corsa is 1500 euro. Hij is van ’97, het is een City uitvoering, ziet er nog heel erg strak uit enzo, Stuurairbag zit erin… Is die vraagprijs realistisch? Hij heeft een vol jaar APK.

yorick

wat zijn de kilometers?
            klinkt wel goed let alleen op roest bij:
            -achterruitwisser
            -de motorkap
            -b stijl
            -tank klep

OrangeArrow

origineel gepost door wolverine
              een stb setje heb je voor ongeveer 100 euro compleet wel met pompen enzo dus.

Het inbouwen kun je zelf doen is eigenlijk klik systeem maar om alles goed te krijgen zou ik het laten inbouwen denk dat je zo ongeveer rond de 300 komt met inbouwen.

En een corsa stuurt totaal niet zwaar ligt aan je banden ;) maar stuurbekrachtigingis leuk voor inparkeren enzo meer niet

Mvg,

dat klopt niet helemaal, de corsa’s met 10xe en 12xe motoren werken met een elektrische stuurbekrachtiging geinteregeerd in stuurkolom…. Niet met hydraulische pomp zoals bij de andere motoren types…

wolverine

dat klopt orange :)

Rio-man

Ok.. en is het dan nog wel goed in te bouwen??

Over die corsa:

Hij heeft 137.000 gelopen, en op de foto’s ziet hij er strak uit. Het is een B met de nieuwe grille zegmaar… Hij heeft een airbag voor de bestuurder..

Rio-man

Ok.. de Corsa die ik gevonden had is helaas verkocht :( dus ik wacht nogsteeds maar ff op die 1.4 Strada… maar ben toch wel benieuwd naar die stuurbekrachtiging want ik kijk nogsteeds naar een 1.0 of een 1.2 vanwege het gewicht ivm het mijn 1e auto is, en dat dus weer scheelt met verzekeren :)!

En dan over een jaar of 3… een originele Calibra :D maargoed dat is voorlopig nog ff dromen :hmmz

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.