Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › stuurbekrachtiging in c kadett maken, paar vraagjes.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2012 om 13:51 #17242815
hallo,
ik wil graag stuurbekrachtiging in mijn c kadett maken.
heb hier even een paar vraagjes over.kan ik een stuurhuis met bekrachtiging van een kadett E gebruiken in mijn kadett c?
moet ik dingen aanpassen? of past het er zo in?en ik heb straks een C2.4NE in mijn kadett, welke pomp moet ik dan gaan gebruiken?
zou hier graag wat meer info over willen king:
:thumb9 april 2012 om 14:59 #17934789Ik denk dat het meest makkelijk is om een elektrische bekrachtiging van een corsa te nemen. Geen geemmer met pompen en zo, gewoon tussen je stuur en stuurhuis zetten. Dan kan in je motorruim ook alles origineel blijven. (btw, ik vind een kadett niet zwaar sturen?)
9 april 2012 om 15:22 #17934790Toch niet van een corsa c hè?.
Heb er al 5 vervangen, gaan om de haveklap kapot…
Maar stuurbekrachtiging in een c-Kadett? Gé zeit toch geen wijf?.?
9 april 2012 om 15:37 #17934791als je een kleine stuur hebt kan et soms wel zwaar sturen.
met originele stuur is het gewoon met 1 hand draaien.10 april 2012 om 10:26 #17934792stuurhuis van een E kadett past sowieso niet (voorwielaandrijving). In een rekord 2200 cih is ook stuurbekrachtiging geleverd en dat past vast ook wel op een 2400. Ik heb nog wel een stuurbekrachtigingpomp voor je liggen van een 2.2
10 april 2012 om 10:39 #17934793@lukelaaf wrote:
als je een kleine stuur hebt kan et soms wel zwaar sturen.
met originele stuur is het gewoon met 1 hand draaien.met klein stuur is het ook niet zwaar sturen hoor, oke met 195 brede bandjes kan het af en toe zwaar zijn bij het bijna stilstaan ;)
10 april 2012 om 11:29 #17934794nee het stuurt niet zwaar, maar klaar het is toch leuk,
heb je er weer iets extra’s bij :D10 april 2012 om 13:08 #17934795Er is niets wat zo past, anders zouden er ook vast meer mee rondrijden….
10 april 2012 om 13:16 #17934796@sh93 wrote:
nee het stuurt niet zwaar, maar klaar het is toch leuk,
heb je er weer iets extra’s bij :Dgelijk heb je :thumb
10 april 2012 om 13:39 #17934797@mr-turbo wrote:
Er is niets wat zo past, anders zouden er ook vast meer mee rondrijden….
Slechte instelling, als iedereen zo schaapachtig was reed er niemand rond met een c20let in een kadett-c…
Experimenteren en uitproberen :D
10 april 2012 om 19:26 #17934798pm gestuurd naar: Paullus
we gaan het gewoon probeeren :thumb10 april 2012 om 20:20 #17934799na ffe google vondt ik iets over een ford sierra stuurhuis.
het schijnt dat die aardig in de goeie richting komt.
maar eens even op de sloop kijken/vergelijken….10 april 2012 om 22:58 #17934800@Aapje wrote:
@mr-turbo wrote:
Er is niets wat zo past, anders zouden er ook vast meer mee rondrijden….
Slechte instelling, als iedereen zo schaapachtig was reed er niemand rond met een c20let in een kadett-c…
Experimenteren en uitproberen :D
Slechte instelling ?? Beter lezen denk ik..:.
De beste man vraagt wat er past, en of hij het er zo op kan schroeven, vandaar mijn reactie !Ik rij met stuurbekrachtiging in mijn ascona b, vandaar dat ik vind dat ik daar best op mag reageren…..
En een c20let in een c kadett is niet zo bijzonder, is al vaak gedaan en is puur een kwestie van wat geld op tafel leggen voor alle onderdelen ipv allerlei dingen zelf uitzoeken…..
11 april 2012 om 07:03 #17934801Ik rij met stuurbekrachtiging in mijn ascona b, vandaar dat ik vind dat ik daar best op mag reageren…..
mag ik jou vragen welk stuurhuis jij gebruikt mrturbo???
11 april 2012 om 07:22 #17934802Zo’n pomp van een Rekord heb ik hier ook nog wel liggen, is een pomp en reservoir in één.
Is overbodig omdat ik naar c20ne ben gegaan.
Een passend stuurhuis wordt je grootste probleem denk ik.11 april 2012 om 21:46 #17934803@sh93 wrote:
Ik rij met stuurbekrachtiging in mijn ascona b, vandaar dat ik vind dat ik daar best op mag reageren…..
mag ik jou vragen welk stuurhuis jij gebruikt mrturbo???
zal die niet zeggen verwacht ik .hij is niet zo van het delen met andere opel fans.
hoeft ook niet alles te zeggen maar mag ook wel en beetje een richting op sturen[haha leuke woordspeling] ;)maargoe meste wat gebruikt word bij oldtimers en is ook nog een beetje universeel is van een corsa een electrische met en beetje knutselen krijg je die er wel in en bestel je op internet zo,n klein regelkastje met potmeter en je bent klaar kun je zelf kiezen hoe zwaar of hoe licht het stuur draait.
verder word er ook wel eens een bmw stuurhuis gebruikt das hydrolisch.ford sierra lijkt me ook nog wel te kunnen. van een e kadett of een andere fwd gaat niet lukken anders gaan je wielen de verkeerde kant op met sturen12 april 2012 om 08:55 #17934804@sh93 wrote:
Ik rij met stuurbekrachtiging in mijn ascona b, vandaar dat ik vind dat ik daar best op mag reageren…..
mag ik jou vragen welk stuurhuis jij gebruikt mrturbo???
omdat ik toch veel waarde hecht aan een goed stuurgedrag, dwz bij het in en uitveren dat je wielen niet van richting veranderen doordat de draaipunten meer niet op dezelfde plek zitten, heb ik een origineel stuurhuis gehouden icm een electrische bekrachtiging
@pipo :jerry12 april 2012 om 21:03 #17934805Heb ook electrische bekrachtiging op m’n b Manta gebouwd dit van een Japanner. Mede omdat de electromotor en de stuurkast lekker compact zijn.
12 april 2012 om 21:10 #17934806Weet je nog van welke jap.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
12 april 2012 om 21:13 #17934807Dat weet ik wel. Een Suzuki.
Past van geen meter in ieder geval. Maar het zit er in.
13 april 2012 om 11:36 #17934808op marktplaats worden gewoon electrische stuurbekrachtiging sets aangeboden, dus dat zal dan ook wel passend te maken zijn.
groeten.
13 april 2012 om 12:09 #17934809AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://www.kadett-c-diesel.nl/nederland/extra’snl.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
13 april 2012 om 13:24 #17934810heeft iemand ook een soort van schema ?
hoe je d ehydrolische stuurbekrachtiging aan moet sluiten?want zoals ik nu denk dat het zit,,
hoe meer toeren je rijd. hoe veller je stuur gedrag is ??? klopt dit14 april 2012 om 05:36 #17934811@mr-turbo wrote:
@sh93 wrote:
Ik rij met stuurbekrachtiging in mijn ascona b, vandaar dat ik vind dat ik daar best op mag reageren…..
mag ik jou vragen welk stuurhuis jij gebruikt mrturbo???
omdat ik toch veel waarde hecht aan een goed stuurgedrag, dwz bij het in en uitveren dat je wielen niet van richting veranderen doordat de draaipunten meer niet op dezelfde plek zitten, heb ik een origineel stuurhuis gehouden icm een electrische bekrachtiging
@pipo :jerry@ mr turbo :thumb
kunt gewoon een regelkastje kopen van een paar tientjes dan is het plug and play en dan kun je de gevoeligheid zelf veranderen
http://www.ooto.eu/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ezpowersteering.nl/userupload/file/EZ%20Electric%20Power%20Steering%20onschatbare%20klassieker%20mei%202008.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 april 2012 om 18:04 #17934812@cd-design wrote:
Toch niet van een corsa c hè?.
Heb er al 5 vervangen, gaan om de haveklap kapot…
Maar stuurbekrachtiging in een c-Kadett? Gé zeit toch geen wijf?.?
Jammer dat ik bij dit bericht niet kan klikken op [ Vindt ik Leuk!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.