Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stuurbekrachtiging en acculampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2015 om 12:18 #17272184
Hallo beste mensen,
Gisteren op de snelweg naar huis ging plots het acculampje branden. Met mijn gedachtes bij wat dit kon zijn. Bij de afslag met 80 door de bocht en ik schrok me wild. De stuurbekrachtiging werkte niet en hij stuurde nog zwaarder als een auto zonder stuurbekrachtiging. Toen was mij het probleem wel duidelijk; de dynamo.
Naar een sloop geweest en daar een gebruikte opgehaald, erin gezet en de auto spanningsloos gehad. Vervolgens de auto gestart en het lampje was weg. Opgelost dacht ik…
Helaas reed ik zonet weg en tot mijn verbazing flikkert het accu lampje heel snel als ik gas geef (optrek). Misschien de multitiem die wat slipt?
Maargoed bijna op de bestemming aangekomen en plots stuurde de auto weer heel zwaar wat vervolgens weer normaal was… Tevens gaan de ruitenwissers heel traag.
Iemand een idee?
EDIT: betreft een Astra G uit februari 1999. X16SZR motor
2 juni 2015 om 12:26 #18286348als je denkt dat het de multiriem is… wanneer is die voor het laatst vervangen??
het zou ook tekens kunnen zijn dat je dynamo aan het overlijden is.. meet eens na hoeveel volt hier uit komt… het zou rond de 14 volt maximaal moeten zitten om je accu op te laden en je stuur bekrachtiging van genoeg spanningen te voorzien als deze electrisch gestuurd is…2 juni 2015 om 12:31 #18286349Geen idee wanneer die is vervangen heb de auto sinds februari, hij zag er nog goed uit voor t oog (heb hem er even helemaal af gehad om te kijken.. Alleen hij zit nu iets losser(niet veel) als bij de oude… Heb geen brug dus kon niet iets vinden waarbij hij gespannen kan worden.
Moet even kijken als ik weer thuis ben naar de spanning
2 juni 2015 om 12:47 #18286350ik denk dat dit je op weg kan helpen… ik denk dat je je dynamo als riemspanner moet gebruiken… makkelijkste manier is een breekijzer of iets langs tussen je blok en dynamo zetten en met lichte druk op spanning brengen.. niet te hard, dan breekt de riem
je hebt hier geen brug voor nodig… motorkap open en van boven af werken is al voldoende
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/j__engine_and_engine_aggregates/ohc_petrol_engine/ribbed_v-belt/repair_instructions/ribbed_v-belt_remove_and_install/” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 juni 2015 om 14:00 #18286351Nee hoor de riem heeft een automatische spanner als hij niet strak komt is de riem te groot en moet er een nieuwe op (of de spanner is stuk).
De beweegbare spanarm moet tussen twee aanslagen liggen.2 juni 2015 om 14:04 #18286352@P. Rutser wrote:
Nee hoor de riem heeft een automatische spanner als hij niet strak komt is de riem te groot en moet er een nieuwe op (of de spanner is stuk).
De beweegbare spanarm moet tussen twee aanslagen liggen.ik zie op de foto van die link geen spanner staan… maar zou best kunnen dat die er wel op zit.. ik kan enkeld uitgaan van de vindbare info die ik tot me beschikking heb…
2 juni 2015 om 14:20 #18286353Ik heb even naar die link gekeken.
Waar die ringsleutel op staat is de spanner.2 juni 2015 om 14:26 #18286354aahh ok duidelijk.. thx.. en de topic starter zal hier wel wat aan hebben.. tenzij wat ik eerder vermeld heb de dynamo kapot is.. als het met een nieuwe riem niet lukt..
2 juni 2015 om 14:36 #18286355Accu kan ook kapot zijn.
Massa probleem??2 juni 2015 om 14:42 #18286356@P. Rutser wrote:
Accu kan ook kapot zijn.
Massa probleem??kan ook maar dan flikkert het lampje niet of wel?? denk dat die dan constant aan blijft als er iets met je accu is
2 juni 2015 om 15:25 #18286357Mensen, het bleek toch de dynamo te zijn, dr uit gehaald en naar dr sloop geweest om hem om te ruilen, de riem heeft inderdaad een automatische spanner.
Heb alles doorgemeten en alles weer goed, de ruitenwissers gingen trouwens ook langzaam maar gaan nu ook weer goed!
Bedankt voor jullie hulp!
2 juni 2015 om 16:07 #18286358Graag gedaan :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.