Stuurbekrachtiging B2

Forumindex Forums Modellen Omega Stuurbekrachtiging B2

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    GooneyBird
    Deelnemer

(Inmiddels zie ik dat mijn vader zich ook al heeft aangemeld hiero. Cool.)

Mijn vader heeft een probleem met de stuurbekrachtiging van zijn Omega B2. Als je rijdt gaat het allemaal goed, maar als de motor stationair draait, werkt de bekrachtiging in het geheel niet. Als je dan stuurt, hoor je een hoog soort gekreun (klinkt als de pomp in een Astra, maar dan veel harder en wat zieliger, zeg maar), en heb je geen bekrachtiging. Als je dan wat gas bijgeeft (1500-2000 rpm) dan doet ie het wel weer, zij het nog vrij luidruchtig.

Wat kan dit zijn? Heeft zo’n ding een eigen vloestofreservoir of zo wat leeg kan zijn?

Omega2.2-16v

Lijkt mij zo een kapotte pomp:hmmz

Het reservoir zit(Als je voor de auto staat) rechts bij de veerpoot,is een zwarte pot en met de dop kun je meten.

gr

Danny

GooneyBird
        Deelnemer

Vloeistof was goed, dus zal het de pomp zijn. Binnenkort maar eens gaan kijken voor een andere pomp. Is het moeilijk/veel werk om zo’n ding te vervangen?

Dank je. :)

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Is de bovenste pomp aan de bestuurderskant en zelf ontluchtend. Kom je redelijk bij.

Gr Jack

GooneyBird
            Deelnemer

Zelf-ontluchtend? Dus gewoon een kwestie van inbouwen, olie (af)vullen, en een paar keer heen en weer sturen of zo?

Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer

Yep. En dan nog eens peilen en afvullen.

Heen een weer is naar helemaal links en dan naar helemaal rechts en dat een keer of 3 a 4.

Gr Jack

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.