Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Stuurbekrachteging kapot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2012 om 18:56 #17247252
Hallo
Ik heb 2maal gehad dat mijn stuurbekrachtiging het niet meer deed
Eerste keer was bij inparkeren. Toen ik nogmaals terug wou steken was stuurbekrachtiging uitgevallen. Na auto opnieuw starten deed hij het weer.
2de keer was na stilstaan voor stoplichr. Bij wegrijden geen stuurbekrachtiging na een paar meter rijden deed hij het weer.Is deze kapot of kan het zijn dat hij te weinig stroom krijgt?
Ik heb recentelijk lpg in laten bouwen. Kan het daar iets mee te maken hebben?Gr
16 oktober 2012 om 19:03 #18001898Lpg zal er niets mee te maken hebben.
Controleer eerst of de dynamo wel genoeg leverd. 14.4V max.Als die al te weinig levert dan werkt je stuurbekrachtiger al niet, plus dat je je accu leeg gaat trekken.
ALs dat in orde is dan kun je de bedrading onderop controleren, die stekkers rotten weg waardoor het systeem uitvalt.
16 oktober 2012 om 19:18 #18001897@Fearless wrote:
Lpg zal er niets mee te maken hebben.
Controleer eerst of de dynamo wel genoeg leverd. 14.4V max.Als die al te weinig levert dan werkt je stuurbekrachtiger al niet, plus dat je je accu leeg gaat trekken.
ALs dat in orde is dan kun je de bedrading onderop controleren, die stekkers rotten weg waardoor het systeem uitvalt.
Waar zit die bedrading onder ongeveer?
16 oktober 2012 om 20:24 #18001896hadden we hier ook..
accu defect.
( de startproblemen kwamen pas een paar dagen later, ik dat ding op de brug.. zoeken zoeken…
volgende dag beld vrouw… auto doet niks meer, cv wil ook niet. ikke zeg.. haal die nieuwe accu :P en tadaa.. opgelost die probleem)16 oktober 2012 om 21:04 #18001895Op de pomp zelf. Dikke kabels, niet te missen. Eerst zeker zijn van je dynamo en accu dan de rest checken
19 oktober 2012 om 11:36 #18001894@Fearless wrote:
Lpg zal er niets mee te maken hebben.
Controleer eerst of de dynamo wel genoeg leverd. 14.4V max.Als die al te weinig levert dan werkt je stuurbekrachtiger al niet, plus dat je je accu leeg gaat trekken.
ALs dat in orde is dan kun je de bedrading onderop controleren, die stekkers rotten weg waardoor het systeem uitvalt.
heb de dynamo doorgemete (spanning op accuklemmen met stationair draaiende motor)
deze geeft 14v aan. is dit voldoende ?
hoe kan ik de accu meten ?gr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.