Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › stuurbediening zafira naar alpine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2010 om 16:13 #17226235
Beste mensen,
Ik heb een zafira gekocht met een mooie originele cassettedeck speler erin. Die gaat eruit natuurlijk!
Nu heb ik een Alpine CDE 104BT erin gezet en probeer ik de stuurbediening (en evt display) weer werkend te krijgen.
Vandaag bij een Auto HIFI zaak geweest en daar de interface alpine APF-D100OP (display+stuurwiel-interface) geprobeerd zonder resultaat.Hoe krijg ik dit werkend ? Is het uberhaupt mogelijk ?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zou het zonde vinden om geen stuurbediening meer te hebben want 1-dins auto radio’s hebben altijd van die ontiegelijk kleine knopjes.Dank!
Stephen
22 september 2010 om 16:36 #17732073Display gaat niet werken. dat kan ik je al vertellen.
Stuurwielbediening moet wel gewoon werken.
Op welke pin van de DIN voedingsstekker heb je dat stuurwielkastje zitten?Of post eens wat foto’s
22 september 2010 om 18:41 #17732074Hoe komt het dat de display niet gaat werken ? Ondersteund de radio dat niet ? Naja enfin, dat is niet belangrijk, stuurbediening wel
Foto’s kan ik maken, maar nu is het donker, dat wordt morgen. Ook heb ik de interface dus niet gekocht. Uit de opel komen 2 stekkers waar ik nu de auto radio op heb aangesloten met volgens mij iso stekkers en je houd er dus nog 1tje over.
Uit het kastje van de interface zitten volop kabels en stekkers waar ik niks mee kan. In ieder geval heb ik alle drie de stekkers van de opel erop aangesloten gehad en lopen er 2 stekkers naar de radio (de iso stekkers).
Waarschijnlijk heb ik een andere interface nodig en heb ik mij vergist in het type nummer of heeft de auto hifi winkel een namaak geprobeerd te slijten. Welke heb ik dan nodig ? Alhoewel ik net op google images voor de APF-D101OP zie dat het dezelfde is als ik vanmiddag in mijn handen heb gehad.
Zie bijv deze:
http://www.hifidump.nl/v2/product_info.php?products_id=5846
Via google kom ik bij carmedia.nl dit tegen:
Opel Zafira 1999 > 2004
APF-S101OP 8-pin ISO head unitOpel Zafira 1999 >12/2004 displ
APF-D100OP
CAR200 / 300 / 400 / CDR500 / CCR600 / CCR800 (1DIN) 10-pin ISO head unitOpel Zafira 1999 > 12/2004 displ APF-D101OP
CAR2003 / 2004 CDR2005 / CCR2006 (double DIN) mini ISO head unitIk vind nergens een handleiding van de interfaces, iemand een idee waar ik die vandaan kan halen ?
23 september 2010 om 16:54 #17732075Display gaat niet werken omdat de Alpine HU geen I2C bus uitgang heeft.
Maar stuurwielbediening moet gewoon werken.
Zelf heb ik dan de CDE-103BT in de Chevy zitten. Maar eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren of die zo en zo stuurwielbediening ondersteund. En hij staat niet voor de deur zodat ik even kan kijken.
Dus als jij zeker weet dat de 104BT het wel heeft dan moet het gewoon werken.24 september 2010 om 08:16 #17732076Die van jou en die van mij ondersteunen allebei OEM Stuurwielbediening volgens mij.
Maar had bij de versie met display op zijn minst de stuurbediening moeten werken ? Dat het display niet gaat werken klinkt logisch inderdaad, zo had ik het nog niet bedacht..
24 september 2010 om 20:10 #17732077Die met display versie zou ik zo en zo niet vertrouwen.
En is ook zonde geld want de Alpine ondersteund dat toch niet.
In de DIN stekker is het een van die 2 blauw/rode draden die wordt gebruikt voor de stuurwielbediening.
Een is de speedpulse. De andere is voor de stuurwielbediening.25 september 2010 om 15:09 #17732078Heb via marktplaats de KCE-870B interface gekocht.
Zat een ISO stekker bij, maar niet goed aangesloten voor een Opel.
Ik heb nog geen winkel gevonden die de juiste kabel verkoopt, dus dacht ik, probeer het zelf wel te maken, maar nog geen succes.Mocht iemand het aansluitschema hebben dan graag! Het gaat om de kabel KWE-871E voor de interface KCE-870B.
25 september 2010 om 16:14 #17732079Enigste dat je nodig hebt uit de DIN/ISO stekker is voeding (plus en min) en het stuurwielsignaal. Blauw/rode. Zo moeilijk is dat echt niet hoor. 3 draadjes. ;)
25 september 2010 om 17:40 #17732080Was het maar zo
Hier een screenshot van de interface en de kabel. Rechts de ISO die naar de auto gaat, daarboven de ISO die naar de autoradio gaat en de witte stekker gaat naar de interface. Daar loopt een mini jack uit die naar de auto radio gaat.
Zoals je ziet heb ik al lekker zitten knippen en plakken
De zwarte kabels op de witte connector zaten allemaal doorgelust en heb ik doorgeknipt. De blauwe kabel op de zwarte ISO heb ik verplaatst, omdat op die plek in de opel niks zit.
Hieronder nog drie screenshots, van de witte stekker, de ISO en de ISO’s uit de auto.
Wat zou ik nog kunnen doen :hmmz
26 september 2010 om 11:41 #17732081origineel gepost door smaij
Wat zou ik nog kunnen doen :hmmz
Uiterst rechts die blauw/rode is je stuurwielbedieningssignaal.
Die zal aangesloten moeten worden op die witte stekker.
Die oranje draad uit de witte stekker zal een voeding zijn voor dat kastje? en een van de zwarten zal een min zijn. Waar die overige zwarte voor zijn…..geen idee. Je hebt er dus geen gebruiksaanwijzing bij gekregen?26 september 2010 om 17:05 #17732082Ik heb die blauwe draad al aan beide blauw rode draden gehad.
De oranje en zwarte draad zal idd wel voeding zijn, die lopen naar de rode en zwarte draad van de auto ISO.
De overige zwarte draden zaten allemaal doorgelust naar de zwarte draad.Geen handleiding inderdaad, de stekker die erbij zit is wel een ISO, maar volgens de codering is ie voor een landrover geweest.
(Ik zou natuurlijk ook gewoon de zafira kunnen inwisselen voor een landrover
)
26 september 2010 om 18:38 #17732083Dan moet je toch even zien aan een installatiehandleiding te komen. Want wie weet moeten die zwarte draden juist wel doorgelust worden.
27 september 2010 om 14:03 #17732084Op deze site vind ik een overzicht van de type auto radio’s en aansluitschema van de ISO’s.
http://www.club-opel.com/msgboard_posts.php?select=500&topic_id=489
Heb je daar iets aan ?
Volgens mij is het een philips geweest, waarschijnlijk de CAR400, maar dat ga ik vanavond even nakijken.Ik vraag me in ieder geval af wat de 12V doet en wat de SDC dan is.
27 september 2010 om 16:04 #1773208512v is je voeding. SDC……Steering Data Control ofzo? Gokje.
Maar bij Opel zijn al die stekkers gelijk dus wat voor radio erin zat maakt niet uit.
Je moet het schema van Alpine hebben. Want daar zit het probleem bij jou.27 september 2010 om 16:53 #17732086Daar ben ik nog mee bezig.. Maar tot nu toe geen succes en geen reacties van Alpine. Is natuurlijk top secret allemaal :swear
Op http://www.ccpip.org/800/service/Connctn.html vind ik wel meer informatie over de ISO van opel
A1: SDVC (Speed dependent volume control)
A2: SWC (Steering wheel control)
A3: Telephone mute
A4: + 12V Ignition key
A5: + 12V Antenna Remote
A6: Illumination Control
A7: + 12V Battery
A8: Ground / Earth27 september 2010 om 20:25 #17732087ja de Opel ISO is allang bekend wat de pinbezetting is. Daar kom je niet verder mee als het alpine kastje niet goed aangesloten is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.