Stuurbediening boordcomputer doet vaag – Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Stuurbediening boordcomputer doet vaag – Astra H

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Krikke86
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Ik heb een vaag probleem met de stuurbediening van de boordcomputer. Het linkerscrolwieltje op het stuur werkt soms niet goed. Het indrukken om naar de boordcomputer te gaan werkt altijd, maar het op- en neerscrollen werkt soms heel goed, en dan weer een tijdje (gaat dan over bv. 15 min) niet. Ik heb geprobeerd om er een soort regelmaat in te vinden (bv. positie van het stuur en dergelijke) maar het lijkt totaal willekeurig te zijn. Heeft iemand dit ook voorgehad, of weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? Alvast bedankt!

stefanDTI

Staat je verlichting aan als je dit probleem hebt?
        En je claxon werkt deze dan ook niet ?

Al een CIM modificatie laten uitvoeren ?

Krikke86
        Deelnemer

@stefanDTI wrote:

Staat je verlichting aan als je dit probleem hebt?
          En je claxon werkt deze dan ook niet ?
          Al een CIM modificatie laten uitvoeren ?

Bedankt voor het antwoord. Nee, dit probleem doet zich ook voor als de verlichting uit staat. Of de claxon dan nog werkt moet ik uitproberen, dat weet ik zo niet. Ik heb de auto nog maar een maand in mijn bezit, en weet dus niet of de vorige eigenaar een CIM modificatie heeft laten uitvoeren. Ik alleszins niet. Wat houdt dit juist in? Moet dan de ganse CIM vervangen worden?

opel-mark
          Deelnemer

nee hij wordt niet ervangen maar er wordt een beugeltje over de cim geplaatst zodat er geen losse contacten kunnen ontstaan.

Mark
            http://www.AstraTuningClub.nl

Jefkere

De mijne heeft de mod gehad vorig jaar, maar zit met hetzelfde probleem sinds enkele weken –‘
              Zal de kap maar zelf eens opengooien om alles weer goed vast te zetten.

Jefkere

dark-divx
              Deelnemer

is het niet enkel als uw lichten branden?

Jefkere

Ja, inderdaad, als de lichten branden = geen toeter + stuurwielbed. hapert.

Krikke86
                  Deelnemer

Bedankt voor alle reacties.
                    @Jefkere wrote:

De mijne heeft de mod gehad vorig jaar, maar zit met hetzelfde probleem sinds enkele weken –‘
                    Zal de kap maar zelf eens opengooien om alles weer goed vast te zetten.
                    Jefkere

Laat zeker weten of dat het oplost als je wilt!
                    @dark-divx wrote:

is het niet enkel als uw lichten branden?

Nee, het probleem doet zich ook overdag voor. Ik heb daarnet ook even getest en als ik de lichten aanzet blijft de claxon ook werken.
                    Ik ben gisteren langs de garage gereden, en mag hem volgende week woensdag binnen doen. Ze gaan vermoedelijk eerst de schakelaar op het stuur vervangen, en kijken of het daarmee is opgelost. Ik hou jullie op de hoogte!

Krikke86
                    Deelnemer

@Krikke86 wrote:

Ik ben gisteren langs de garage gereden, en mag hem volgende week woensdag binnen doen. Ze gaan vermoedelijk eerst de schakelaar op het stuur vervangen, en kijken of het daarmee is opgelost. Ik hou jullie op de hoogte!

Zoals beloofd even een update. De wagen is een tijdje geleden binnengebracht bij de garage. Daar bleek dat er een probleem was met het scrolwieltje op het stuurwiel (een slecht contact of iets dergelijks). Er zijn toen nieuwe schakelaars besteld, en deze zijn deze week geplaatst. Het probleem is dus opgelost!

gwn
                      Deelnemer

ikzelf heb ook last dat het linker wieltje niets doet als ik eraan draai, de 2 knopjes ernaast wel. Het rechter wieltje draaid iets stroever (wss vuil)

is er iets van een how to hoe ik het stuur uit elkaar krijg, of een makkelijke manier om bij de schakelaars te komen?

Ik zal dan de accuklem los moeten maken ivm airbag, kan dit gewoon of moet erna de sleutel of de computer opnieuw ingesteld worden?

Merci!

Opeltje17
                        Deelnemer

Kapje van je stuur bediening zit geschroefd kan je loshalen door je stuur te draaien en het schroefje achter uit je stuur te draaien accu hoeft niet los want de airbag hoeft er niet uit.

En als je de accu wel los haalt hoeven alleen de ramen opnieuw in geleerd te worden dit doe je door het raam naar beneden te doen en 2sec vast te houden en naar boven te doen en 2sec vast te houden.

Luuk

Krikke86
                          Deelnemer

Ik zit nu met een ander probleem ivm de stuurbediening. Nadat de nieuwe schakelaars geplaatst zijn werkt alles van bediening perfect, alleen de lichtjes achter de stuurbediening doen vreemd. Als de lichten aanstaan werken ze perfect. Wanneer ik er echter overdag mee rondrijd branden ze heel de tijd heel zachtjes (is bijna niet te zien in buitenlicht, enkel als de auto s’avonds binnenstaat). Ze knipperen dan ook willekeurig (CAN bus verkeer?). Ook wanneer ik de sleutel uit het contact haal, en de lichtjes uitdimmen beginnen ze te knipperen en blijven ze zacht nabranden/knipperen (terwijl alle andere lichtjes van radio e.d. volledig uit zijn). Nadat ik ben uitgestapt en de auto vastdoe gaan ze uit na een 10 tal seconden. Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Gizmor
                            Deelnemer

@Krikke86 wrote:

Ik zit nu met een ander probleem ivm de stuurbediening. Nadat de nieuwe schakelaars geplaatst zijn werkt alles van bediening perfect, alleen de lichtjes achter de stuurbediening doen vreemd. Als de lichten aanstaan werken ze perfect. Wanneer ik er echter overdag mee rondrijd branden ze heel de tijd heel zachtjes (is bijna niet te zien in buitenlicht, enkel als de auto s’avonds binnenstaat). Ze knipperen dan ook willekeurig (CAN bus verkeer?). Ook wanneer ik de sleutel uit het contact haal, en de lichtjes uitdimmen beginnen ze te knipperen en blijven ze zacht nabranden/knipperen (terwijl alle andere lichtjes van radio e.d. volledig uit zijn). Nadat ik ben uitgestapt en de auto vastdoe gaan ze uit na een 10 tal seconden. Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Ik zou hier gewoon voor terug gaan naar de garage en laat hun het lekker uit zoeken, je stuurwiel bediening deed dit eerst niet en na de vervanging wel dus het is bij de garage fout gegaan (Wat er dan ook fout is).

Ik zie dit wel als een soort van garantie dingetje

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.