stuur verwijderen tr

Forumindex Forums Modellen Corsa stuur verwijderen tr

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    robert_corsa

hallo,

ik zit met een lastig probleem.
      Ben volop bezig met mijn tr, alle bedrading achter het dashboard moet nagelopen worden, dus wou het dashboard eruit trekken.
      is al helemaal los, alleen wil het stuur er niet af. waardoor het dashboard er niet uit wilt.

hoe krijg ik die los? calxon is eraf, en de grote moer is los.

degene met de gouwe tip ben ik eeuwig dankbaar

robert

het is een tr uit 1985

GTS Power
      Deelnemer

gewoonweg blijven rammen/trekken op het stuur todat ie los komt

WEL DE MOER ER EEN STUK OP LATEN ZITTEN!!!!!

Anoniem

Poelietrekker.

Kan je die niet lenen van iemand of heb je hem niet, goed trekken en wrikken aan het stuur links naar rechts, boven onder en dan komt hij vanzelf wel los..
          Moer er idd stukje oplaten, heb al een keer een stuur in mn smoel gehad.

robert_corsa

oke, weet ik dat.

nou, heb van mijn astra al meerdere malen het stuur los gehad, deze haalde je zo los.

bij de tr is het net of er nog ergens een schroef in zit.

maar goed, zal eens fijnn gaan trekken.

crossagek

is alleen de centrale moer waar het stuur mee vast zit hoor , dus niet gaan zoeken naar een extra bout of schroef ;)

stuur wil idd heel erg vast zitten , helemaal als het er nog nooit af is geweest in die 20+ jaren .

voor de rest is het zoals eerder vermeld een kwestie van rammelen , slaan en trekken . misschien is het een optie om het met 2 man te doen , dan kan 1 persoon blijven trekken en de ander aan het stuur rammelen / slaan .

TedMechanic
              Deelnemer

Het mooiste is altijd dat als jij het opgeeft, dat het daarna iemand anders in 1x lukt :jerry

Anoniem

Haha inderdaad :P

Ik had eens de moet volledig los gedraaid (STOM) kreeg’m naar niet los, reed ff naar mn vader ( op eigen terrein hoekie om ) en ik heb binnen no-time het stuur in mn handen hahahah. Reed verder met slakkengangetje dus kon niks gebeuren ;-)

robert_corsa

tot op heden nog niet gelukt, morgen maar eens stoeien met een spanbandje.

crossagek

ik had 3 maten opgetrommeld om mijn stuur los te halen , want dacht al dat het een helse klus zou worden .

moer een stuk los , 1 tik bovenop het stuur en floep daar was ie al .

hebben we maar een biertje gedronken , dan waren mijn maten er in ieder geval niet voor niks :angel

max
                      Deelnemer

Moer losdraaien, niet eraf!!

Met een doorslag op het midden van de naaf slaan met een 5KG hamer en daarbij je knieen het stuur tegenhouden. Goed tegenhouden is het sleutelwoord.

Dan springt hij eigelijk altijd los.

Zo niet dan een poelietrekker maken, kopen of bij de dealer proberen te lenen.

jojonopel
                        Deelnemer
                          Hakkie
                          Deelnemer

Doet me denken toen ik het stuur uit me corsatje ging halen,
                            Heb staan trekken aan dat stuur, het zweet brak me uit en na 10 minuten werd ik zo boos :swear geef een ram op dat stuur..POING zo het stuur eraf.
                            Heb er achteraf hard om moeten lachen. :D

Mocht hij echt vast zitten is een poelietrekker wel het beste ;)

Aapje

Stuur van deze TR waar robert_corsa over lult was btw los binnen 3 seconden zonder ook maar een druppel zweet :-)

Mag ik iedereen met een Corsa een tip geven: Koop zo’n ding. Je breekt namelijk het plastic breekpunt in het midden van het stuur met rammen/trekken aan de stuurkolom!

Voor als je je afvraagt, Hoe werkt zo’n ding? Nou je steekt ‘m in het stuur in speciale ovaale gaten. Draait de pootjes zodat ze haken achter het stuur. En dan aandraaien:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.