stuur verwijderen….

Forumindex Forums Modellen Calibra stuur verwijderen….

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221797
    Imperium
      Lid sinds:
      21 February 2006

      Kan iemand mij vertellen hoe ik in het stuur van een calibra los krijg? Het is het stuur zonder airbag. Ik heb de moer los en lopen trekken en doen maar geen resultaat.. ook kan ik het stuur met as en al wat indrukken nu… stuurhuis kapot? Poelietrekker krijg ik niet goed om het stuur heen.. heb al proberen het stuur los te bikken van de naaf maar dat bied ook heen soelaas.. iemand enig idee?

      #17680052
      marcoml01
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2010

        origineel gepost door Imperium
        Kan iemand mij vertellen hoe ik in het stuur van een calibra los krijg? Het is het stuur zonder airbag. Ik heb de moer los en lopen trekken en doen maar geen resultaat.. ook kan ik het stuur met as en al wat indrukken nu… stuurhuis kapot? Poelietrekker krijg ik niet goed om het stuur heen.. heb al proberen het stuur los te bikken van de naaf maar dat bied ook heen soelaas.. iemand enig idee?

        Moer er half opdraaien, stuur onder spanning houden en een ander er een klap op laten geven met bv een hamer en een verlengstuk van je ratelset.

        #17680053
        Imperium
          Lid sinds:
          21 February 2006

          Zojuist geprobeerd maar helaas.. wil ook niet te vaak en te hard slaan want anders sloop ik mn stuurhuis of as nog verder.. wordt er moedeloos van. Bedankt in ieder geval.

          #17680054
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            mischien effe weken in WD 40:hmmz

            #17680055
            Imperium
              Lid sinds:
              21 February 2006

              Been there done that..

              #17680056
              corsa_c20xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2005
                #17680057
                Imperium
                  Lid sinds:
                  21 February 2006

                  Zo, eindelijk opgelost. Bij gebrek aan een geschikte poelietrekker die speciaal gemaakt is voor deze klus de hulp van m’n vader ingeroepen, En met resultaat. Een eigengemaakte poelietrekker.

                  Door middel van 2 gaten te boren in het stuur en daar een M8 draad in te tappen hebben we 2 stukken M8 erin kunnen draaien.

                  In eerste instantie 1 van aluminium met M8 draad wat helaas kapot draaide omdat het stuur zo verrekte vast zat. toen bij m’n zwager een stalen poot gehaald en die aan stukken gezaagd en daar geschikte gaten in geboord en zodoende deze als poelietrekker gebruikt. Zie hier het resultaat:

                  #17680058
                  hanskadett
                    Lid sinds:
                    18 April 2009

                    :o:o:wors:wors

                    #17680059
                    svdk20
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 August 2009

                      kijk das pas een logische slimme oplossing toppie leuk voor een howto!!

                      #17680060
                      2slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 October 2006

                        Heb bij mn vorige Astra ook wel een aantal keer het stuur eraf gehaald. Als je geluk hebt, gaat ie zonder al te veel moeite. Met pech ben je zwaar aan het houwen en sjorren. Ben toen om mn stuur gaan klemmen met knieën erachter, dan flink beulen.

                        #17680061
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          moer er een aantal slagen oplaten en dan het stuur op kwart voor 3 vasthouden.
                          Trekkken en gelijktijdig naar links en naar rechts heen en weer wrikken.
                          Is altijd nog gelukt!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.