Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Stuur vervangen met airbag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2011 om 18:59 #17797361
nee, was ik ook proefondervindelijk achter gekomen ;)
je hebt een soort geborgde stekker en die dus
20 januari 2011 om 08:35 #17797362Dit zou ik ook nooit doen..
Het probleem is, als er ergens een stuurapparaat, of ecu is die elco’s bevat(en dat hebbend e meesten toch echt wel), en geladen zijn, kan dit een defect veroozaken.
Of de elco explodeerd, of raakt beschadigd.
Omdat de ontlaad stroom naar massa dan erg hoog is.
Niet aan te bevelen…
Rustig weg laten vloeien. Wachten is de oplossing… minimaal 10 minuten.
Niet ontladen dus!!![rquote=1842466&tid=140551&author=VectraDennis]en waarom NIET de polen tegen elkaar houden ???[/rquote]
20 januari 2011 om 08:40 #17797363Precies ff rustig accupolen eraf halen bakkie koffie drinken ff roken en dan beginnen,
21 januari 2011 om 18:35 #17797364Je Bas kom je nu mee, had dan even een u2u gestuurd.:sleeping:sleeping
Als goed is krijg ik hem morgen binnen.
Zal het wel zien of het past en of het gaat lukken.:hmmzDirkjan
21 januari 2011 om 18:40 #17797365Ik heb de polen er af gehaald en na een half uur w8ten even tegen elkaar gehouden en niks aan het handje.:angel
Ja jammer dat ik de stuur niet van z’n as af kreeg en ook nog een verkeerd airbaglind had.Maar dat gaat goed komen.
23 januari 2011 om 00:44 #17797366Stuur er niet af?
Moer paar slagen losdraaien ( niet helemaal anders sla je je tanden eruit)
dan een paar tikken van de achter kant en dan een keer goed trekken.
volgens mij moet ie dan los zijn.Erwin
23 januari 2011 om 21:48 #17797367[rquote=1849076&tid=140551&author=Erwin1987]Stuur er niet af?
Moer paar slagen losdraaien ( niet helemaal anders sla je je tanden eruit)
dan een paar tikken van de achter kant en dan een keer goed trekken.
volgens mij moet ie dan los zijn.Erwin[/rquote]
Ja dacht ik ook maar op een of andere manier blijft ie mij dwars zitten.:argue
Ga van de week weer even proberen.23 januari 2011 om 22:18 #17797368in de garage doen ze dat met een stuurwieltrekker . . . soort pulley trekker
kijk ermee uit, want ik heb ook al een keer mn schroefdraad van mn stuuras verrot geslagen.
spuit de stuuras eens goed in met WD40
en laat eens intrekken.wellicht komt tie wel los
23 januari 2011 om 23:45 #17797369stuurwieltrekker?
gaan we galgje spelen?
maar je slaat toch niet op je stuur as?
als je aan het stuur trekt komt ie er toch meestal wel aardig snel vanaf.Erwin
30 januari 2011 om 14:27 #17797370[rquote=1846408&tid=140551&author=sw_reijnders]check of die stekker exact hetzelfde is dirk jan
ik vermoed eigenlijk van niet en dan krijg je alleen maar foutmeldingen[/rquote]
Ja heb dus nu alleen maar fout meldingen.:cry
Gisteren avond had ik eindelijk even tijd om het stuur te vervangen. wat zat ie vast:argue
Maarrrrrrrrr jep storing lekker zeg.
Stekker is eigelijk wel het zelfde maar de orginele had een borging.
Heb de OP-COM er aan vast geknoopt en kreeg deze storing door:Totaal aantal foutcodes: 1
00032 – Weerstand circuit ontstekingsmechanisme bestuurdersairbag laag
AanwezigFout code gewist maar blijf terug komen.:fy1
Wat nu???
Oude stuur terug zetten denk ik.:sleepingDirkjan
30 januari 2011 om 17:27 #17797371dan is je airbaglint kaduuk
30 januari 2011 om 20:20 #17797372Weet je dat dan zeker want dan stuur ik even een mail naar die beste man waar ik dat stuurlint van gekocht hebt.:argue
30 januari 2011 om 20:58 #17797373Ik heb even gouw tussen de hapjes door (M’n Meissie is jarig) het oude stuurairbag lint uit elkaar gehaald maar wat moet daar nou iets aan kapot gaan?:hmmz
Is gewoon een lint van een kilometer lang die lig op gerold in een cassette dus lijk mij dat dan de stekkers niet goed contact maakt.
Zal morgen de stekkers even in spuiten met contactspray en dan nog eens proberen.31 januari 2011 om 21:07 #17797374Vanavond stuur er weer af gehaald en stekkers van airbag lint in gespoten met contact cleaner.
Helaas heeft dit ook geen efect gehad en nog blijf ik dus met een knal rode airbaglampje zitten die niet uit wil:argueHad eigenlijk wel reactie verwacht van onze grote kenner over aibags Bas maar volgens mij is ie in slaap gevallen achter z’n pc:P:P
A.U.B. help me met deze fout code:D
00032 – Weerstand circuit ontstekingsmechanisme bestuurdersairbag laag
Aanwezig
Heeft dit te maken met airbaglint zo als vectradennis zegt??31 januari 2011 om 21:29 #17797375heb je het lint op de juiste wijze gemonteerd ??
zoals op het lint omschreven staat ??heb je na het inspuiten van de stekkers, de code weer gewist ??
ik weet niet hoe goed je duits is:
1 februari 2011 om 17:44 #17797376Airbaglint kun je op een manier monteren met de pijl naar beneden.:sleeping
Het inspuiten van de stekker heb ik gedaan met contact cleaner en had dus de polen naast de accu liggen.Maar waar het om gaat is dat ik het orginele stuur vervangen hebt door een lederen sport stuur met stuurwiel bediening en dat mijn orginele stuur geen voorbereiding had in het bestaande airbag lint.
Heb dus op MP een andere airbag lint gekocht met voorbereinding voor stuurwiel bediening.Maar ga eens kijken of ik ook nog storing blijft houden met m’n bestaande airbag lint.:hmmz
1 februari 2011 om 17:54 #17797377Lint kun je ohms doormeten…of het nog goed is… 0 ohm. sluiting dus.
Wat je opcom zegt , dat de airbag storing in het actieve geheugen aanwezig is , omdat de weerstand van de airbag niet of foutief word uitgelezen.
Of hij ziet de weerstand helemaal niet!!! Kun je echter wel zien met de opcom..de gemeten weerstand dan.. Weet je gelijk of hij hem wel ziet maar de weerstand te hoog is, of een andere dergelijke verstoring.2 februari 2011 om 09:20 #17797378het lint wat je hebt gekocht op MP is 2ehands??
die zou dus kapot kunnen zijn??bij mij heeft contactspray en een beetje heen en weer met de kabeltjes wel geholpen.
let vooral op dat de kabeltjes niet geknikt liggen.2 februari 2011 om 16:15 #17797379[rquote=1858016&tid=140551&author=VectraDennis]het lint wat je hebt gekocht op MP is 2ehands??
die zou dus kapot kunnen zijn??bij mij heeft contactspray en een beetje heen en weer met de kabeltjes wel geholpen.
let vooral op dat de kabeltjes niet geknikt liggen.[/rquote]Ik ga m’n oude lint eens proberen en misschien dat ie het dan wel doet.:angel
Stekkertje van airbag is toch het zelfde alleen van de claxson waarschijnlijk niet.
Als dit werkt dan weten we zeker dat het lint defect is en ik hoop dat je gelijk hebt.
Je hoort nog van me Dennis.:thumbupDirkjan
13 maart 2011 om 09:44 #17797380Gisteren weer met die airbag lopen stoeien maar nu met resultaat:D:D
Heb m’n oude airbag lint er op gezet,alleen nu geen stuurwiel bediening.:(
Gelukkig paste het stekkertje van de claxon nog wel.
Accu polen er weer op en met m’n op-com airbag foutcodes gewist.
Gelukkig doet ie het nu want eind van de maand moet ie gekeurd worden.:vertag:vertagDus Dennis je had weer eens gelijk,bedankt.:D
Oorzaak: Airbag stuurlint defect.
Nu maar eens op zoek naar een nieuwe met stuurwiel bediening.Dirkjan
13 maart 2011 om 17:05 #17797381:thumbup
een nieuwe kost je ongeveer 120 euries :wtf
13 maart 2011 om 19:08 #17797382airbag lampje mag branden tijdens de keuring.
claxon moet het wel doen!
13 maart 2011 om 20:28 #17797383[rquote=1890490&tid=140551&author=c-dett16v]airbag lampje mag branden tijdens de keuring.
claxon moet het wel doen![/rquote]
Nou lijkt me sterk dat die mag branden want dat betekend dat er een airbag verrot is.
Weet je dat zeker???13 mei 2011 om 21:34 #17797384Weet er iemand of er verschil in die linten zitten???
Heb vandaag een andere van de sloop gehaald en deze er op gezet en weer geeft ie de zelfde storing aan.
We hebben ze door gemeten maar er zit geen sluiting in.
Met de OP-COM de waarde gemeten en die zat op 0,88 Ohm terwijl die 2,60 Ohm moet zijn.
Ik ben er dus achter gekomen dat er toch 2 verschillende types zijn.
Volgens mij heeft Bas dit al eens aangegeven.
Stekkers lijken het zelfde maar in die stekker zit nog een spoel en daar zit het uvel in.
Is er iemand die z’n lint heeft liggen voor een spaakstuur???Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.