Stuur trilt, weet niet hoe het kan?

Forumindex Forums Modellen Astra Stuur trilt, weet niet hoe het kan?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246720
    kehabouter
      Lid sinds:
      3 June 2011

      Hallo mede opel-rijders.

      Ik heb een Astra F uit 1994 met 131k op de tellert. Nou heb ik een probleem..
      Ik heb al langere tijd last van dat na de 100kmp/u het stuur gaat trillen als de malle tot 150+
      Nu heb ik er nooit naar laten kijken omdat ik 9 van de 10x op 80km wegen rij.

      Nu ik een nieuwe baan heb word het wel irritant..
      Ik heb nieuwe velgen, nieuwe banden, laten balanceren, verlagen en laten uitlijnen.
      Het probleem is er nog steeds! :swear

      Tevens heb ik een maand geleden een rubber laten vervangen aan mijn stabilisatorstang die versleten was, was gewoon afgebroken.. die monteur gaf aan dat de rechterkant ook moest gebeuren maar dat het nog wel even kon. links is vervangen en rechts niet

      Enig idee mannen?

      Groet

      Kevin

      #17995101
      Astra5689
        Lid sinds:
        8 May 2012

        Ik geloof dat ik voor de zekerheid de velgen toch nog eens zou na laten kijken. Het klinkt als niet correct gebalanceerde velgen. Anders mogelijk de stabilisatorstang na (laten) kijken?

        #17995102
        marco_tds
          Lid sinds:
          13 May 2012

          Kromme velg ofwel wielen laten (bij)balanceren op de auto.
          Bij mij heeft het (bij)balanceren op de auto ook geholpen voor het trillen tegen te gaan bij mijn f.
          Weet wel dat heel veel opel’s last hebben van trillen, ook al zijn de wielen gebalanceerd op machine…
          We moeten bij ons op het werk bij heel veel opel’s de wielen (bij)balanceren op de auto.

          #17995103
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            zou ook eens nagaan of je wiellagers geen speling hebben
            het is immers ook al geen jonkie meer ;)

            #17995104
            kehabouter
              Lid sinds:
              3 June 2011

              Oke top! Wiel lagers en stabilisator stang zullen worden na gekeken, indien gedaan zal ik even vertellen hoe of wat! bedankt mannen :D

              #17995105
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Problemen met vering, schokbrekers en de veerpootschotels zouden het evt. nog kunnen zijn volgens mij

                #17995106
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Heb je toevallig lichtmetalen velgen zonder pasring?
                  Dan kan je balanceren wat je wil, als die ring er niet tussen zit krijg je de wielen nooit goed gecentreerd op de bouten.

                  Normaal gesproken test een monteur alle speling op onderdelen voordat ie gaat balanceren.
                  Want, bijv een stuurkogel met speling helpt natuurlijk ook niet mee.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.