Forumindex › Forums › Modellen › Astra › stuur staat scheef en maakt raar geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 10:06 #17224537
goeie middag,
ik heb een astra g van 98 1.6 16v x16xell.
deze astra heeft al wat probleempjes achter de rug:cry
en nu eindelijk rijd hij een week :D maar helaas zit er nog 1 probleempje in.
als ik recht uit rij staat het stuur een beetje scheef 4-5 graden denk ik. als ik hard in stuur hoor ik een klonk als of er iets los zit. ik heb alles al gecontroleerd wat ik denk dat het kan zijn. hij rijd verder lekker en trekt niet. ook wanneer ik hard rem en het stuur los laat trekt hij niet naar 1 kant.
stuurkogels,wiellagers ophangrubbers-draagarm rubbers,aandrijfassenzal het mogelijk zijn dat hij niet goed uitgelijnt is? zover ik weet slijten de banden nog niet scheef af,maar zolang heb ik de auto nog niet:mad::cry
16.08.2010
ik heb wat meer nieuws, omdat ik de motor voor dehelft heb gereviseerd heb ik er nog niet hard mee gereden.van het weekend had ik last van een golf rijder die niet aan de kant wou:cool:.dus moest ik ff rechts voorbij.het stuur begon te trillen bij 130km en stopte bij 145 km met trillen! het leek wel of mijn wiel los zat. thuis aan gekomen heb ik hem opgekrikt en wielbouten gecontroleerd. maar die zaten vast. heb aan de wielen lopen rukken maar ook daar zat niks.als de auto op de grond staat en ik kortte rukjes aan het stuur geeft hoor je duidelijk dat er iets los zit (speling) maar als ik hem op krik heb dus met de wielen van de grond en overal met banden lepel tussen lopen drukkken maar hoor of zie ik niks.ik wil hem best wel laten uitlijnen,maar als dat het probleem niet is wat dan?:hmmz
10 augustus 2010 om 17:08 #17710454kan uitlijnen zijn of wellicht tegen een stoeprand gezeten.
10 augustus 2010 om 17:51 #17710455gewoon je auto opnieuw laten uitlijnen.
dan staat je stuur vanzelf weer recht:thumbupwat betreft die klonk zou je de ophanging eens moeten (laten) controleren op spelingen.
11 augustus 2010 om 08:56 #17710456Het lijkt mij meer dat je stuur zelf scheef zit,want je zegt dat je niks merkt met remmen enz.
En het klonke als je het stuur draait kan ook het toplager zijn .:hmmzMvg Gerrit,
11 augustus 2010 om 09:26 #17710457origineel gepost door svdk20
kan uitlijnen zijn of wellicht tegen een stoeprand gezeten.ik zal hem late uitllijnen, en stoeprand heb ik niet geraakt.
maar vorrige eigenaar misschien wel:hmmz11 augustus 2010 om 09:30 #17710458origineel gepost door GSI Racer
gewoon je auto opnieuw laten uitlijnen.
dan staat je stuur vanzelf weer recht:thumbupwat betreft die klonk zou je de ophanging eens moeten (laten) controleren op spelingen.
bedankt zal hem uitlijnen:thumbup ff over de speling.geloof mij alles heb ik gecontrolleerd op speling.
ik ben bang dat het in de stuurhuis zit:cry
11 augustus 2010 om 09:37 #17710459origineel gepost door Blue-Dragon
Het lijkt mij meer dat je stuur zelf scheef zit,want je zegt dat je niks merkt met remmen enz.
En het klonke als je het stuur draait kan ook het toplager zijn .:hmmzMvg Gerrit,
dank u:D bedoelt u met top lager de veerpoot?:hmmz
11 augustus 2010 om 09:59 #17710460Ja dat bedoel indd,
Heb je ook een u2u tje gestuurd. :thumbup11 augustus 2010 om 10:25 #17710461origineel gepost door Blue-Dragon
Ja dat bedoel indd,
Heb je ook een u2u tje gestuurd. :thumbupdanje wel voor de info :thumbup
11 augustus 2010 om 11:25 #17710462:thumbup
16 augustus 2010 om 07:59 #1771046316.08.2010
ik heb wat meer nieuws, omdat ik de motor voor dehelft heb gereviseerd heb ik er nog niet hard mee gereden.van het weekend had ik last van een golf rijder die niet aan de kant wou.dus moest ik ff rechts voorbij.het stuur begon te trillen bij 130km en stopte bij 145 km met trillen! het leek wel of mijn wiel los zat. thuis aan gekomen heb ik hem opgekrikt en wielbouten gecontroleerd. maar die zaten vast. heb aan de wielen lopen rukken maar ook daar zat niks.als de auto op de grond staat en ik kortte rukjes aan het stuur geeft hoor je duidelijk dat er iets los zit (speling) maar als ik hem op krik heb dus met de wielen van de grond en overal met banden lepel tussen lopen drukkken maar hoor of zie ik niks.ik wil hem best wel laten uitlijnen,maar als dat het probleem niet is wat dan?
16 augustus 2010 om 10:04 #17710464Lijkt mij toch een toplager te zijn.
En uitlijnen verhelpt niet de trilling in je stuur , wielen balanceren zou nog kunnen.
Of het trillen komt door een velg die misschien wat krom is.16 augustus 2010 om 11:29 #17710465Ik denk ook dat het je veerpootlager is, mijn astra station staat nu ook in de garage met het zelfde probleem.
Draai de moer ff los van de veerpootlager (onder je motorkap) en kijk of het gat waar je schokbrekerpen door heen gaat nog rond is bij mij was dat niet het geval en dus maakt hij dat knak geluid.
En ga niet uitlijnen voordat je het probleem hebt gevonden anders kun je later weer heen das zonde van het geld.
succes
17 augustus 2010 om 06:30 #17710466origineel gepost door Blue-Dragon
Lijkt mij toch een toplager te zijn.En uitlijnen verhelpt niet de trilling in je stuur , wielen balanceren zou nog kunnen.
Of het trillen komt door een velg die misschien wat krom is.dus dan moet het wel dat zijn;) zal van het weekend gaan kijken. dank u wel
17 augustus 2010 om 06:31 #17710467origineel gepost door corsaforever
Ik denk ook dat het je veerpootlager is, mijn astra station staat nu ook in de garage met het zelfde probleem.Draai de moer ff los van de veerpootlager (onder je motorkap) en kijk of het gat waar je schokbrekerpen door heen gaat nog rond is bij mij was dat niet het geval en dus maakt hij dat knak geluid.
En ga niet uitlijnen voordat je het probleem hebt gevonden anders kun je later weer heen das zonde van het geld.
succes
dus dat ga ik dan ook zeker doen! is een kleine moeite. had jij ook speling op het stuur zelf dan?
20 augustus 2010 om 17:25 #17710468origineel gepost door miral astra
origineel gepost door corsaforever
Ik denk ook dat het je veerpootlager is, mijn astra station staat nu ook in de garage met het zelfde probleem.Draai de moer ff los van de veerpootlager (onder je motorkap) en kijk of het gat waar je schokbrekerpen door heen gaat nog rond is bij mij was dat niet het geval en dus maakt hij dat knak geluid.
succes
dus dat ga ik dan ook zeker doen! is een kleine moeite. had jij ook speling op het stuur zelf dan?
nee dat niet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.