Stuur reageert gevoelig boven de 70 km per uur.

Forumindex Forums Modellen Corsa Stuur reageert gevoelig boven de 70 km per uur.

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    waxflax

Beste leden van het forum,

Ik heb een Opel Corsa C uit 2001 en sinds gisteren valt het me op dat de auto moeite heeft om recht in het spoor te blijven. Hij is erg gevoelig voor ook maar de kleinste oneffenheid.

Het is moeilijk onder woorden te brengen maar het voelt alsof de auto veel te soepel stuurt. De auto verandert al van richting bij de geringste aanraking van het stuur en je bent continu bezig het stuur rond het nulpunt te bewegen om de auto in het spoor te houden. Je kan gewoon niet prettig met een hand aan het stuur rijden. Het probleem is wanneer ik boven de 70 km per uur rij. Zo gaat de auto een paar centimeters naar links en dan weer naar rechts. Of het nou 70 km per uur is of 120 km per uur, het maakt niks uit. De gevoeligheid blijft hetzelfde. Overigens kan het ook zo zijn het ik er een uur lang niet last van heb… Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Bertram2510
      Deelnemer

zou je denken dat het stuur apparaat een verkeerd signaal afgeeft, corsa c heeft elektrische stuurbekrachtiging toch?
        bij hogere snelheid zou hij minder moeten bekrachtigen
        maar nog een paar punten die wellicht ook een rol kunnen spelen en je eventueel kunt controleren,
        bandenmaat en spanning er van
        uitlijning
        schokdempers en veren

corsaracer
        Deelnemer

laat de auto maar eens uitlijnen en laat dan ook meteen maar de stuurkogels en fusee kogels kijken of daar misschien speling in zit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.