Stuur blokkeert vectra C GTS 2.2DTI HELP ME!!

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Stuur blokkeert vectra C GTS 2.2DTI HELP ME!!

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    bartgts

HALLO best opel rijders.

Ik zit nog steeds met een probleem. in me andere topic’s vermelde ik dat mijn Aandrijfashoes gescheurd was. Echter ik het 2 dagen pas binnen had. heb ik het nog niet vervangen….Vervolgens werd natuurlijk de herrie steeds erger.

In bochten. Stationeer draaiende motor gaf vele trillingen in het stuur. En een hard gebroem alsof ik een benzine 3.0 liter had. zoveel herrie komt er rechtsonder de autovandaan. met zijn 1 na de 2 trilt het . niet goed.

Ik wist dat er vuil tussen was gekomen. Echter dat ik de hoes nog niet had, heb ik wel alles schoongemaakt waar ik bij kon. En nieuw vet erin geduwt en gesmeerd.

Wat gebeurd er nu ? Gisternacht van het stappen wil ik een bocht nemen met 100…

BLOKKEERT ME STUUR. ik denk dat ik kwart slag me stuur na rechts kon sturen meer niet…. De automatische stuur bekrachtiging ligt eruit lijkt het net.

Ik moet met man en macht doorsturen om die bocht door te komen. Dat is gewoon niks en gevaarlijk… Wat is hier nou het probleem ? de hele weg na huis was het ziekelijk sturen . echt zwaar. leek alsof die nou echt goed vol zit met zand of dergelijke?

Ik had nog op me topic gereageerd wat voor gereedschap ik nodig heb en misschien een handleiding hoe ik die rechtsvoor hoes aan bakzijde moet vervangen ?

nadat ik hem heb gehad wil ik deze graag morgen vervangen ? of is dat te laat? en moet ik nieuwe aandrijf as? REAGEER PLEASE FF … groeten.

Handleiding ho to do? en wat die blokkeer grap is ? ligt dat aan de aandrijving?

Groeten bartgts.

BlackVec
      Deelnemer

Stuur anders Wim-v6 even een priveberichtje met je vraag als je nog niks weet.

wim-v6
        Deelnemer

Denk eerder stuurbekrachtiging dan de askop.

kan je sturen als je stilstaat met de motor aan??

Willem

bartgts

nee het is wel mogenlijkj alleen super zwaar. je moet echt gas geven zodat hij beetje in beweging komt…!

Dan als een malle doorsturen met twee handen. je aandrijfas komt ook pas in beweging als de auto zich voortzet.

ik heb opel tis 2000 update 14.1 van 2011 waar kan ik dan het beste na kijken ? want zins gisteren pas binnen.

Garage is mij ff te duur op het moment ben nog maar 21. met een vectra C GTS wat veel problemen mee geeft.

kan het tenslotte soms een maandje niet bijbenen :swear

bartgts

De aandrijfas van me Vectra gts 2.2 dti uit 2003 maand : November.

Past een new type vectra uit 2006 daarvan de aandrijfas?

Het gaat over Ad stouten , Autosloop bruinisse. had alleen een vectra staan met dat jaartal en melde mij dat het een nieuwe type was.

Gaat dat passen ? gaat over de rechterkant. me aandrijdashoes was gescheurd aan bakzijde zoals k al zei :(

ANWB miss een oplossing ? om erachter te komen ? wat nou het probleem is van me stuur ?

maar voor de rest was me vraag : aandrijfas rechtsvoor voor me vectra C uit 2003. uit een vectra 2006 diesel

bartgts

echt snel antwoord zit er niet in jammer genoeg… ! ooit fiat gehad.. dat forum gaat wel hard or.. maarja logisch.. daar ging ook alles aan kapot :thumbup

pierrekrik
                Deelnemer

Ik heb er ook zo eentje (2004) en heb onlangs de krukaspoulie moeten vervangen omdat deze afgescheurd was. Rubber doorgescheurd.
                  De multiriem draait dan ook niet meer evenals de stuurservopomp.
                  Best eens langs het luchtfilterhuis kijken of de multiriem niet slap hangt.
                  Ik hoop voor jou dat het niet zo is, want we zijn daar 2 avonden aan bezig geweest om die k..tmoer los te krijgen.

Groeten peter

bartgts

me Stuurbekrachtings-olie !!! Was btwww helemaal leeg…Die aan de bestuurderskant zit verstopt achter je voorbumper links onder. die was finaal leeg…. ken tog niet? vind je het gek dattie zo stuurd :wub

bartgts

zoiets met aandrijving dit allemaal ken veroorzaken. op een manier waarvan je het niet verwacht ! Zo had ik niet gezocht.

Als de multiriem het niet doet… Reed jou auto zeker ook niet?
                      Lijkt mij… mijn hoes is middenin aan de bak-kant gewoon opengescheurd. na die tijd steeds meer gekraak en alsof hij iets raakt daar onderin. plots me stuur vast. hij heeft niks geen stuur bekrachting meer. dan word je gek gewoon.

Vanmiddag dus maar na een garage inplaats van dat getop :swear
                      Wat blijkt nou… Me motorsteun is gebroken. linkerkant de drie sterbouten zijn afgebroken. Het schroefdraad zit dus in me cillinder kop VAST HÉ. Vandaar dattie gewoon niet loopt. en ook het daarbijhorende herrie maakt. me motor zakt gewoon 10 cm… aan die kant……. Zoiets maak je nooit mee. terwijl ik nooit een echte harde klap heb gemaakt. ze zijn daarvoor gemaakt om klappe te vangen. nooit een paal geraakt ofzo.

Je heb je assteun vast aan je chassis. Die gaat met een verloopje na je cillinder .. daar zit een ophanging vast voor die drie. die is afgebroken van die motorsteun… ! Ik weet me god niet waar ze die hebben… op slopen heb je die niet. Motors zijn eruit gehaald 9/10 keer bij een sloop die voor demontage staat. De steun zelf ant chassis is nog goed.. het verloopje moet ik hebben.. De Bouten draadeindes moet ik uitboren en hopen dat het gaat lukken.

haha… altijd wat zeg ik maar ! Als dit niet lukt kan ik nieuwe cillinder kop gaan kopen. ;) :shock:

Thanks voor je reactie btw… tog nog iemand die er behoefte aan heeft om dit te lezen :argue

Jurgen
                      Deelnemer

Waarom ga je met een kapotte ashoes doorrijden dan? Wordt ie echt niet beter van ;) en misschien dat die as door de speling die ontstaan is wel is gaan trillen waardoor je motor ook is gaan trillen en die bouten zijn afgeknapt (vermoeiing) Zomaar een suggestie hoor ;) In ieder geval wel flinke kloten reparatie voor de boeg.

bartgts

@*Jurgen* wrote:

Waarom ga je met een kapotte ashoes doorrijden dan? Wordt ie echt niet beter van ;) en misschien dat die as door de speling die ontstaan is wel is gaan trillen waardoor je motor ook is gaan trillen en die bouten zijn afgeknapt (vermoeiing) Zomaar een suggestie hoor ;) In ieder geval wel flinke kloten reparatie voor de boeg.

: haha jaa dat is moeilijk te zeggen ! Die dagen kon k gewoon niet stilstaan. door één zown raar hoesje. telkens uitstellen zoiets of als ik tijd had er even zelf na kijken.

Het is bij mij vaak gwn zo :”

Me auto valt stil of kan gewoon niet meer rijden. dus dan moet ik wel !
                          Of hij wilt gewoon niet.. en dat ben ik zelf dan haha…

Gewoon domheid or.. maar dan ken k het niet hebben dat hij een raar geluid maakt.
                          En rij ik gewoon stug door….

Die steun had de opel niet eens op voorraad , Dus ken je nagaan.. IK WACHT ER NOG STEEDS OP. vorige week dag voor pinksterweekend besteld. moet uit duitsland komen.

En toch is deze opel bij ons .. Knops middelharnis Opel garage aardig groot kwa magazijn.

Die olie van me stuurbekrachtiging? hoe kan dat dan ? iemand ideeén?

Finaal leeg… Een lekje ergens miss?

Idd .. motor eruit geligd.. zo staatie er nog steeds bij.

De moeren eruit geboord en dat soort things… lukte nog ook :D nu hopen dat de nieuwe er nog in gaan.. k wacht op me onderdeel en is het kwestie van weer opbouwen .

Dan pas kijken na dat stuur. starten of iets zit er ook niet in nu

wim-v6
                          Deelnemer

Olie weg = meestal een kapot stuurhuis..

Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.