Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Stuk lopen op cilinder 3
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2013 om 19:02 #17260651
Ik heb voor een kameraad een dikke xe gemaakt met veel vermogen ,motor is op de testbank afgesteld op max 8000rpm.
Het probleem is dat de motor zodra ik de drijfstanglagers controleer ze er perfect uitzien ,en de cross erna ze spontaan verbranden op cilinder 3 ,waardoor ze een gat in het blok slaan ,is al eens gebeurd met stalen drijfstangen ,standaard drijfstangen , we rijden op 10w60 castrol olie ,standaard oliepomp,weet iemand meer??????15 september 2013 om 19:07 #18173840klinkt als een verstopping in het blok.
normaal gaat cylinder 2 stuk bij problemen met olie druk
15 september 2013 om 19:15 #18173841@theunm,is haast onmogelijk ,motor wordt voor montage ultrasoon gereinigd en daarna in een wasmaschine,dit is de tweede maal dat dit gebeurd :hmmz .
15 september 2013 om 19:25 #18173842– is die oliepomp nieuw?
– gebruik je nog steeds dezelfde krukas?
– welke lagers gebruik je?zelf rij ik met Kendall GT-1 Racing-Green 20w50
heerlijke olie geeft ook een mooie film laag over alle componenten15 september 2013 om 19:31 #18173843hallo ,de oliepomp is orgineel opel (nieuw),krukas is orgineel (standaard),lagers zijn van het merk acl (weet niet zeker)wel versterkte ,het rare is dat cilinder 3 steeds gaat.
15 september 2013 om 19:36 #181738442 keer alles nieuw ?
of pomp her gebruikt ?er was ook iemand met een ascona ook alles nieuw.
bleek later toch de pomp te zijn15 september 2013 om 19:42 #18173845ja ik verdenk ook de pomp..
-ACL lagers is goed, nooit geen problemen mee gehad.
wat theun ook al aangeeft, alles hergebruikt na de eerste keer kapot lopen.
Of heb je de krukas nog verwisseld voor een ander exemplaar.Heb je een c20xe pomp gebruikt of die van een z20let??
want de c20xe pomp is al een tijdje niet meer leverbaar..15 september 2013 om 19:47 #18173846Beide waren nieuw ,ik gebruik niets meer wat stuk gelopen is geweest ,ik heb nu alleen nog twee gebruikte pompen van een 2.2xe liggen ,krukas en onderblok heb ik beide weg kunnen gooien na de eerste keer ,nu denk ik hetzelfde ,hopen dat de cil kop niet veel heeft,mvg
15 september 2013 om 19:53 #18173847zonder foto’s van de onderdelen is verder weinig zinnigs over te zeggen.
weet niet in welke klasse hij rijdt.er was iemand in de omgeving van venlo die zei 1 hapje lucht is al voldoende om de boel vast te laten lopen.
15 september 2013 om 19:57 #18173848ok ff een heropsomming:
bij elke motor heb je:
– een andere krukas gebruikt;
– een ander ultrasoon gereinigd onderblok gebruikt;
– ACL lagers gemonteerd;
– goeie olie gebruikt (castrol 10w60 is geen troep :thumb )
– een nieuwe oliepomp gemonteerd;je geeft aan dat de pomp orgineel opel is.
Maar waar heb je die precies weg gehaald? want wat ik al aangaf de c20xe pompen zijn al zeker 4 jaar niet leverbaar meer.Wel immitatie maar daar heb ik wat minder goeie ervaring mee.
Het moet gewoon een druk probleem zijn van de olie anders kunnen die lagers er niet uitfikken..
15 september 2013 om 20:00 #18173849@theunm wrote:
er was iemand in de omgeving van venlo die zei 1 hapje lucht is al voldoende om de boel vast te laten lopen.
en al helemaal bij 8000 rpm :agent :agent
15 september 2013 om 20:05 #18173850De pomp heb ik al zeker 7 jaar terug opgekocht ,(zijn nu op),imitatie rommel hoef ik niet(heb ik ook slechte verhalen over gehoord).Beide keren blok opnieuw laten boren ,krukas met vliegwiel laten balansseren .Voor er weer een gemaakt wordt moet ik eerst achter de oorzaak zijn ,ga nu trouwens over naar een x2.2xe met dezelfde kop (als ie nog te redden is>
15 september 2013 om 20:07 #18173851wij rijden equipe in klasse 2 ,europokal en regionale wedstrijden .
15 september 2013 om 21:06 #18173852Zuigers geen sporen van detonatie?
Aangezien je bij de heropbouw alles nieuw of anders hebt gebruikt blijft alleen de kop en inlaatsysteem over.
Als je een slechte of verstopte injector hebt kan hij gaan pingelen en daardoor een lager stuk gaan.
Hij drukt de oliefilm ffe weg en dan weet je wel wat het resultaat kan zijn.
En aangezien je in de crossauto een pingelende motor niet hoort.
is maar een idee…15 september 2013 om 21:38 #18173853@stoppelflieger wrote:
Zuigers geen sporen van detonatie?
Aangezien je bij de heropbouw alles nieuw of anders hebt gebruikt blijft alleen de kop en inlaatsysteem over.
Als je een slechte of verstopte injector hebt kan hij gaan pingelen en daardoor een lager stuk gaan.
Hij drukt de oliefilm ffe weg en dan weet je wel wat het resultaat kan zijn.
En aangezien je in de crossauto een pingelende motor niet hoort.
is maar een idee…Precies, boegies (laten) bekijken. De isolatie nek rond de anode loopt vrij diep door in de boegie en met een goede kijker kan er gekeken worden naar aluminium spatters. Dat is in elk geval in het slechste geval wat je zult zien. Dit kan komen door arm lopen of pingelen, en dat kan ook alleen op die cylinder voorkomen. Met zo’n toerental wandel je natuurlijk ook echt op het randje van de afgrond.
Rij je ook met dry sump?
Een oliepomp is nog wel te krijgen hoor, met ronde aanzuigbuis aansluiting. Is dan van het merk Meyle, wat gewoon een leverancier is van Opel. Zelf zou ik op zo’n motor gaan voor een vernieuwde pomp met lobben tandwielen. Die levert aardig wat meer opbrengst en heeft veel minder snel last van de hangende drukregelaar zuiger.
15 september 2013 om 21:47 #18173854Z20let pomp erop en dan moet het gewoon kunnen,rijden er wel meer met 8000 toeren.
Detonatie is denk ik de oorzaak,olie druk 2x lijkt me sterk.
gr16 september 2013 om 05:29 #18173855@stoppelflieger wrote:
Z20let pomp erop en dan moet het gewoon kunnen,rijden er wel meer met 8000 toeren.
Detonatie is denk ik de oorzaak,olie druk 2x lijkt me sterk.
grDat zou te zien moeten zijn aan de zuigers etc.
oliedruk zou het alleen kunnen zijn als 2 keer dezelfde pomp is gebruikt. Maar die was gewisseld volgens de TS.Foto’s zijn dan erg welkom.
Anders blijf je helemaal zo aan het gokken.16 september 2013 om 19:01 #181738562de keer stuklopen op cilinder 3 :P ik heb het ook eens gehad met een 2.0 8 v bleek dat de injector 50% minder inspoot dan de andere 3 ….
ook had ik een stuk zuiger en drijfstang wat ”kiekeboe” deed…. :hmmz
16 september 2013 om 20:23 #18173857Wat voor injectoren zitten erin en zijn deze ultrasoon gereinig en vervolgens op opbrengat gecontroleerd??
16 september 2013 om 21:25 #18173858Dat moet het haast wel zijn..
Vooral als de motor op Dta kms etc loopt heb je geen pingelsensor die het ergste voorkomt.
maar we wachten de foto af……16 september 2013 om 21:49 #18173859Daarom hou ik van goede ouderwetse creme injectoren met een enkel verstuivergat, helaas voor sterk getunede motoren te mager, maar die met vier gaatjes gaan vaak ineens nog maar uit drie of minder gaatjes injecteren. De standaard cremes doen het of doen het niet en daar zit niet zo gek veel tussen.
18 september 2013 om 14:36 #18173860Nooit geen originele oliepomp gebruiken altijd z20let op een c20xe
originele geven vaak problemen in de cross18 september 2013 om 14:51 #18173861Poeh, jammer dat je net dit topic tegenkomt als je zit te zoeken naar een c20xe pomp op Ebay!
Voldoen de c20xe pompen ook niet voor een gewone originele c20xe? Wordt niet voor crossen oid gebruikt. Gewone straatauto die af en toe op zijn staart getrapt wordt. Blok wordt gereviseerd door een kapotgelopen originele oliepomp.. Geen superbudget verder :angel
Bijvoorbeeld deze van Meyle:
http://www.ebay.de/itm/SET-verstarkte-Olpumpe-MEYLE-Opel-1-8-2-0-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/271144140395?pt=DE_Autoteile&hash=item3f21733e6bOf deze imitatie:
http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Olpumpe-646538-646537-Org-Opel-C20NE-C20XE-C20LET-X20XEV-20SEH-/230867686712?pt=DE_Autoteile&hash=item35c0c9553818 september 2013 om 19:22 #18173862Op je oliepomp moet je niet bezuinigen.
Die van fsrs-opelwebshop zijn wat ik begreep goed.;)
18 september 2013 om 20:54 #18173863Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Ik vind ze van 6 tientjes, 190 euro, 300 euro en zelfs nog duurder..
Maar waarom is een pomp van 6 tientjes slechter dan één van 190? Of is die Meyle ook niets?Op FSRS bijvoorbeeld vind ik geen oliepomp voor de c20xe. Wel voor een x20xev of z20leh, maar ik durf niet te gaan lassen aan een olie aanzuigbuis en andere aanpassingen..
Sorry voor het tijdelijk kapen van je topic trouwens ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.