Stuk lopen op cilinder 3

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Stuk lopen op cilinder 3

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260651
    nielsheldens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2009

      Ik heb voor een kameraad een dikke xe gemaakt met veel vermogen ,motor is op de testbank afgesteld op max 8000rpm.
      Het probleem is dat de motor zodra ik de drijfstanglagers controleer ze er perfect uitzien ,en de cross erna ze spontaan verbranden op cilinder 3 ,waardoor ze een gat in het blok slaan ,is al eens gebeurd met stalen drijfstangen ,standaard drijfstangen , we rijden op 10w60 castrol olie ,standaard oliepomp,weet iemand meer??????

      #18173840
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        klinkt als een verstopping in het blok.

        normaal gaat cylinder 2 stuk bij problemen met olie druk

        #18173841
        nielsheldens
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2009

          @theunm,is haast onmogelijk ,motor wordt voor montage ultrasoon gereinigd en daarna in een wasmaschine,dit is de tweede maal dat dit gebeurd :hmmz .

          #18173842
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            – is die oliepomp nieuw?
            – gebruik je nog steeds dezelfde krukas?
            – welke lagers gebruik je?

            zelf rij ik met Kendall GT-1 Racing-Green 20w50
            heerlijke olie geeft ook een mooie film laag over alle componenten

            #18173843
            nielsheldens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2009

              hallo ,de oliepomp is orgineel opel (nieuw),krukas is orgineel (standaard),lagers zijn van het merk acl (weet niet zeker)wel versterkte ,het rare is dat cilinder 3 steeds gaat.

              #18173844
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                2 keer alles nieuw ?
                of pomp her gebruikt ?

                er was ook iemand met een ascona ook alles nieuw.
                bleek later toch de pomp te zijn

                #18173845
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ja ik verdenk ook de pomp..

                  -ACL lagers is goed, nooit geen problemen mee gehad.

                  wat theun ook al aangeeft, alles hergebruikt na de eerste keer kapot lopen.
                  Of heb je de krukas nog verwisseld voor een ander exemplaar.

                  Heb je een c20xe pomp gebruikt of die van een z20let??
                  want de c20xe pomp is al een tijdje niet meer leverbaar..

                  #18173846
                  nielsheldens
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    Beide waren nieuw ,ik gebruik niets meer wat stuk gelopen is geweest ,ik heb nu alleen nog twee gebruikte pompen van een 2.2xe liggen ,krukas en onderblok heb ik beide weg kunnen gooien na de eerste keer ,nu denk ik hetzelfde ,hopen dat de cil kop niet veel heeft,mvg

                    #18173847
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      zonder foto’s van de onderdelen is verder weinig zinnigs over te zeggen.
                      weet niet in welke klasse hij rijdt.

                      er was iemand in de omgeving van venlo die zei 1 hapje lucht is al voldoende om de boel vast te laten lopen.

                      #18173848
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        ok ff een heropsomming:

                        bij elke motor heb je:

                        – een andere krukas gebruikt;
                        – een ander ultrasoon gereinigd onderblok gebruikt;
                        – ACL lagers gemonteerd;
                        – goeie olie gebruikt (castrol 10w60 is geen troep :thumb )
                        – een nieuwe oliepomp gemonteerd;

                        je geeft aan dat de pomp orgineel opel is.
                        Maar waar heb je die precies weg gehaald? want wat ik al aangaf de c20xe pompen zijn al zeker 4 jaar niet leverbaar meer.

                        Wel immitatie maar daar heb ik wat minder goeie ervaring mee.

                        Het moet gewoon een druk probleem zijn van de olie anders kunnen die lagers er niet uitfikken..

                        #18173849
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @theunm wrote:

                          er was iemand in de omgeving van venlo die zei 1 hapje lucht is al voldoende om de boel vast te laten lopen.

                          en al helemaal bij 8000 rpm :agent :agent

                          #18173850
                          nielsheldens
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 January 2009

                            De pomp heb ik al zeker 7 jaar terug opgekocht ,(zijn nu op),imitatie rommel hoef ik niet(heb ik ook slechte verhalen over gehoord).Beide keren blok opnieuw laten boren ,krukas met vliegwiel laten balansseren .Voor er weer een gemaakt wordt moet ik eerst achter de oorzaak zijn ,ga nu trouwens over naar een x2.2xe met dezelfde kop (als ie nog te redden is>

                            #18173851
                            nielsheldens
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 January 2009

                              wij rijden equipe in klasse 2 ,europokal en regionale wedstrijden .

                              #18173852
                              stoppelflieger
                                Lid sinds:
                                14 January 2007

                                Zuigers geen sporen van detonatie?
                                Aangezien je bij de heropbouw alles nieuw of anders hebt gebruikt blijft alleen de kop en inlaatsysteem over.
                                Als je een slechte of verstopte injector hebt kan hij gaan pingelen en daardoor een lager stuk gaan.
                                Hij drukt de oliefilm ffe weg en dan weet je wel wat het resultaat kan zijn.
                                En aangezien je in de crossauto een pingelende motor niet hoort.
                                is maar een idee…

                                #18173853
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  @stoppelflieger wrote:

                                  Zuigers geen sporen van detonatie?
                                  Aangezien je bij de heropbouw alles nieuw of anders hebt gebruikt blijft alleen de kop en inlaatsysteem over.
                                  Als je een slechte of verstopte injector hebt kan hij gaan pingelen en daardoor een lager stuk gaan.
                                  Hij drukt de oliefilm ffe weg en dan weet je wel wat het resultaat kan zijn.
                                  En aangezien je in de crossauto een pingelende motor niet hoort.
                                  is maar een idee…

                                  Precies, boegies (laten) bekijken. De isolatie nek rond de anode loopt vrij diep door in de boegie en met een goede kijker kan er gekeken worden naar aluminium spatters. Dat is in elk geval in het slechste geval wat je zult zien. Dit kan komen door arm lopen of pingelen, en dat kan ook alleen op die cylinder voorkomen. Met zo’n toerental wandel je natuurlijk ook echt op het randje van de afgrond.

                                  Rij je ook met dry sump?

                                  Een oliepomp is nog wel te krijgen hoor, met ronde aanzuigbuis aansluiting. Is dan van het merk Meyle, wat gewoon een leverancier is van Opel. Zelf zou ik op zo’n motor gaan voor een vernieuwde pomp met lobben tandwielen. Die levert aardig wat meer opbrengst en heeft veel minder snel last van de hangende drukregelaar zuiger.

                                  #18173854
                                  stoppelflieger
                                    Lid sinds:
                                    14 January 2007

                                    Z20let pomp erop en dan moet het gewoon kunnen,rijden er wel meer met 8000 toeren.
                                    Detonatie is denk ik de oorzaak,olie druk 2x lijkt me sterk.
                                    gr

                                    #18173855
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      @stoppelflieger wrote:

                                      Z20let pomp erop en dan moet het gewoon kunnen,rijden er wel meer met 8000 toeren.
                                      Detonatie is denk ik de oorzaak,olie druk 2x lijkt me sterk.
                                      gr

                                      Dat zou te zien moeten zijn aan de zuigers etc.
                                      oliedruk zou het alleen kunnen zijn als 2 keer dezelfde pomp is gebruikt. Maar die was gewisseld volgens de TS.

                                      Foto’s zijn dan erg welkom.
                                      Anders blijf je helemaal zo aan het gokken.

                                      #18173856
                                      Noordpoolgsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 March 2009

                                        2de keer stuklopen op cilinder 3 :P ik heb het ook eens gehad met een 2.0 8 v bleek dat de injector 50% minder inspoot dan de andere 3 ….

                                        ook had ik een stuk zuiger en drijfstang wat ”kiekeboe” deed…. :hmmz

                                        #18173857
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Wat voor injectoren zitten erin en zijn deze ultrasoon gereinig en vervolgens op opbrengat gecontroleerd??

                                          #18173858
                                          stoppelflieger
                                            Lid sinds:
                                            14 January 2007

                                            Dat moet het haast wel zijn..
                                            Vooral als de motor op Dta kms etc loopt heb je geen pingelsensor die het ergste voorkomt.
                                            maar we wachten de foto af……

                                            #18173859
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Daarom hou ik van goede ouderwetse creme injectoren met een enkel verstuivergat, helaas voor sterk getunede motoren te mager, maar die met vier gaatjes gaan vaak ineens nog maar uit drie of minder gaatjes injecteren. De standaard cremes doen het of doen het niet en daar zit niet zo gek veel tussen.

                                              #18173860
                                              kadett 16v power
                                                Lid sinds:
                                                6 April 2009

                                                Nooit geen originele oliepomp gebruiken altijd z20let op een c20xe
                                                originele geven vaak problemen in de cross

                                                #18173861
                                                Looney
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 June 2010

                                                  Poeh, jammer dat je net dit topic tegenkomt als je zit te zoeken naar een c20xe pomp op Ebay!

                                                  Voldoen de c20xe pompen ook niet voor een gewone originele c20xe? Wordt niet voor crossen oid gebruikt. Gewone straatauto die af en toe op zijn staart getrapt wordt. Blok wordt gereviseerd door een kapotgelopen originele oliepomp.. Geen superbudget verder :angel

                                                  Bijvoorbeeld deze van Meyle:
                                                  http://www.ebay.de/itm/SET-verstarkte-Olpumpe-MEYLE-Opel-1-8-2-0-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/271144140395?pt=DE_Autoteile&hash=item3f21733e6b

                                                  Of deze imitatie:
                                                  http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Olpumpe-646538-646537-Org-Opel-C20NE-C20XE-C20LET-X20XEV-20SEH-/230867686712?pt=DE_Autoteile&hash=item35c0c95538

                                                  #18173862
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Op je oliepomp moet je niet bezuinigen.
                                                    Die van fsrs-opelwebshop zijn wat ik begreep goed.

                                                    ;)

                                                    #18173863
                                                    Looney
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 June 2010

                                                      Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Ik vind ze van 6 tientjes, 190 euro, 300 euro en zelfs nog duurder..
                                                      Maar waarom is een pomp van 6 tientjes slechter dan één van 190? Of is die Meyle ook niets?

                                                      Op FSRS bijvoorbeeld vind ik geen oliepomp voor de c20xe. Wel voor een x20xev of z20leh, maar ik durf niet te gaan lassen aan een olie aanzuigbuis en andere aanpassingen..

                                                      Sorry voor het tijdelijk kapen van je topic trouwens ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.