Stud bolts/draadeind/wielbout opel monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Stud bolts/draadeind/wielbout opel monza

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233959
    beheraceeend
      Lid sinds:
      10 February 2011

      Met de montage van de nieuwe velgen ben ik er achter gekomen dat de “stud bolts” aka draadeinden aka wielbouten te kort zijn.

      deze dus:

      het kunnen overigens ook draadeinden zijn, dat weet ik niet zeker.


      Kan iemand mij vertellen welke maat deze standaard zijn voor een opel monza A1? Anders moet ik eerst het hele setje demonteren voordat ik de nieuwe kan bestellen. Dubbel werk dus.

      #17832699
      beheraceeend
        Lid sinds:
        10 February 2011

        vandaag de boel open getrokken maar het zit echt ziekelijk vast.. Het is natuurlijk al 31 jaar niet los geweest.

        Ik denk dat het dan de boel opwarmen wordt en de pers er op.

        Het zijn opverigens studs zoals de eerste foto met m12x1,5 draad. alleen de afmeting van DM in de afbeelding heb ik nog niet kunnen bepalen.

        #17832700
        gtw
          Lid sinds:
          1 July 2004

          gewoon onder de pers, of met een dikke hamer, maar dan zijn ze nooit meer te gebruiken, en het is zoals op het plaatje staat

          #17832701
          beheraceeend
            Lid sinds:
            10 February 2011

            Dat is inderdaad een beetje het probleem. Zie het niet zo zitten om de boel aan gort te slaan voor ik nieuwe heb.

            edit:

            nog een poging gedaan. Dit keer echt hard op lopen meppen. maar nogsteeds vast. :swear:swear

            Wel met de wielmoet er op gedaan om de bout niet te beschadigen.

            Die wielmoer is nu een paar mm korter ;) links is na het meppen. rechts is een normale.

            #17832702
            astraminator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2004

              effe warm stoken wil ook nog wel eens helpen.

              Anders zodra je nieuwe hebt de oude uitboren. Ik dacht dat de bouten 12 mm zijn dus boren met 10 mm maar niet helemaal. Laat nog ca. 4 mm zitten. Hier kun je dan een drijver van 8 mm mooi inzetten en de bout eruit meppen.

              Zo heb ik het ook eens gedaan.

              #17832703
              gtw
                Lid sinds:
                1 July 2004

                heb ze vorige week ook bij mijn monza moeten vervangen ( 1 stuks), en die heb ik gewoon ff onder de pers gezet, ff doorpompen, klaar
                een gebruikte heb ik eventueel wel voor je, en ook de pers staat er wel
                weet alleen niet waar je weg komt
                ik zit Net onder assen

                #17832704
                beheraceeend
                  Lid sinds:
                  10 February 2011

                  Hoi GT/w,

                  ik zit in de buurt van rotterdam. dus dat is wel een heel eind rijden ;)

                  je hebt een u2u ;)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.