Stud bolts/draadeind/wielbout opel monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Stud bolts/draadeind/wielbout opel monza

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    beheraceeend

Met de montage van de nieuwe velgen ben ik er achter gekomen dat de “stud bolts” aka draadeinden aka wielbouten te kort zijn.

deze dus:

het kunnen overigens ook draadeinden zijn, dat weet ik niet zeker.

Kan iemand mij vertellen welke maat deze standaard zijn voor een opel monza A1? Anders moet ik eerst het hele setje demonteren voordat ik de nieuwe kan bestellen. Dubbel werk dus.

beheraceeend

vandaag de boel open getrokken maar het zit echt ziekelijk vast.. Het is natuurlijk al 31 jaar niet los geweest.

Ik denk dat het dan de boel opwarmen wordt en de pers er op.

Het zijn opverigens studs zoals de eerste foto met m12x1,5 draad. alleen de afmeting van DM in de afbeelding heb ik nog niet kunnen bepalen.

gtw

gewoon onder de pers, of met een dikke hamer, maar dan zijn ze nooit meer te gebruiken, en het is zoals op het plaatje staat

beheraceeend

Dat is inderdaad een beetje het probleem. Zie het niet zo zitten om de boel aan gort te slaan voor ik nieuwe heb.

edit:

nog een poging gedaan. Dit keer echt hard op lopen meppen. maar nogsteeds vast. :swear:swear

Wel met de wielmoet er op gedaan om de bout niet te beschadigen.

Die wielmoer is nu een paar mm korter ;) links is na het meppen. rechts is een normale.

astraminator
            Deelnemer

effe warm stoken wil ook nog wel eens helpen.

Anders zodra je nieuwe hebt de oude uitboren. Ik dacht dat de bouten 12 mm zijn dus boren met 10 mm maar niet helemaal. Laat nog ca. 4 mm zitten. Hier kun je dan een drijver van 8 mm mooi inzetten en de bout eruit meppen.

Zo heb ik het ook eens gedaan.

gtw

heb ze vorige week ook bij mijn monza moeten vervangen ( 1 stuks), en die heb ik gewoon ff onder de pers gezet, ff doorpompen, klaar
                een gebruikte heb ik eventueel wel voor je, en ook de pers staat er wel
                weet alleen niet waar je weg komt
                ik zit Net onder assen

beheraceeend

Hoi GT/w,

ik zit in de buurt van rotterdam. dus dat is wel een heel eind rijden ;)

je hebt een u2u ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.