Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stroomverbruik bij afgesloten auto?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2013 om 13:54 #17257539
Hallo,
Ik zit denk ik met een ongewilde stroom verbruiker in mijn Astra h. Nu vroeg ik me af wat een normaal stroomverbruik is als de auto volledig afgesloten is?
Greetz,
OpelasrtrH4 mei 2013 om 14:40 #18139915ik weet wel dat als ik me telefoonlader in sigarettenaansteker laat zitten, dat het rode lampje op de lader blijft branden ook als me sleutels uit t contact zijn.
4 mei 2013 om 15:20 #18139916Zit er toevallig een audio cd in de radio ?
Haal die er anders eens uit. Weet dat er een versie is geweest waarbij de radio op de achtergrond actief blijft als er een cd in de radio zit.
Waarom denk je trouwens dat er een stroomverbruiker actief blijft ?
4 mei 2013 om 15:32 #18139917ik heb er wel altijd een(mp3) cd inzitten ja..
4 mei 2013 om 16:13 #18139918Simpele oplossing: Zet een multimeter tussen de min pool van de accu en de massakabel, en dan stel je de multimeter in op ampere.
Dan ga je zekeringen uit de zekeringkast trekken. Zodra de ampere’s omlaag gaan, heb je de verbruiker te pakken.4 mei 2013 om 19:43 #18139919Enig idee hoeveel zekeringen er in een Astra H zitten ?
Alleen in de kofferbak zitten er al ruim 40 stuks, onder de motorkap ook zo’n 35 stuks. Dan heb ik het nog niet over de overige zekeringen die verspreid door de auto zitten.
Daarnaast kan je bij een CANbus auto niet zomaar zekeringen gaan verwijderen. Ook blijft bij een CANbus auto op veel zaken spanning staan nadat de motor is uitgezet (denk aan airco die nog even na blijft werken, de radio die zichzelf in de ruststand zet ed).Ook zijn er een aantal zaken die pas uit gaan als de deuren op slot gaan.
16 mei 2013 om 17:49 #18139920Wat stel je dan voor als procedure om na te gaan wat de oorzaak is?
1 juli 2013 om 19:01 #18139921Ok, effe dit topic terug van onder het stof halen…
Een maand geleden heb ik de accu aan een accutester gehangen om eens na te gaan of de accu niet gaar was:ACCUTEST
Spanning: 12,22V
Gemeten: 262A DIN
Accuwaarde: 370A DIN
Accutechnologie: Nomaal
Acculokatie: In voertuig
ACCU OK + LADENSTARTTEST
Spanning 10,24VLAADSPANN. TEST
Spanning 14,23V OKBatterij en dynamo lijken dus nog in orde ondanks dat er toch al veel Ah gaan lopen is.
Paar dagen daarna stond ik in panne in een ondergrondse garage met een platte batterij. Ik stak de sleutel in het stopcontact draaide op stand 1 en alles ging aan. Ik draaide naar stand 3 en alles ging uit en niks ging nog aan op stand 1. Echt freaky!Assistentie heeft hem aan de booster gehangen en daarna aangelegd aan zijn truck en nog gaf hij geen kik. Dachten eerst dat de starter de geest had gegeven. Na 5 min pas gingen er terug lampjes branden op mijn dashboard en startte de motor terug perfect. Hij dacht dat het tgv wat corrosie op de accupolen was vermits ze droog stonden. Accupolen schoongemaakt en in de vaseline gezet en het leek dat het probleem weg was. Echter dit weekend stond ik weer met een platte batterij. Ik was het beu en ben dan maar grondig opzoek gegaan naar waar de lekstroom zat.
Een test lampje tussen pool en klem gezet waarna het lampje toch wel licht bleef branden. Heb alle zekeringen één voor één eruit gehaald en bleek dat de lekstroom in de allerlaatste kring te zijn (WTF typisch). Het lampje ging gewoon helemaal uit! Het gaat om de kring waar zekering 36 inzit in het B-type UEC. In het boekske staat dat hier de mobiele telefoon, digitale radio, twin audio en het beeldscherm opzit. Ik heb helaas ;) geen UHP4, DAB-ontvanger of twinaudio vanachter… dus verdenk ik het CID-beeldscherm van de CD70. Het beeldscherm werkt zoals het hoort, geen problemen mee.
Heeft iemand een idee wat ik verder nog kan testen? Heeft iemand een overzicht van de elektrische schema’s?
PS: ik begin er meer en meer vanuit te gaan dat dit een maandagmorgend auto is. Auto is 3,5j met 76000km op de teller en dit is het waslijstje wat allemaal al kapot is gegaan of nog steeds kapot is, allemaal net buiten de garantieperiode natuurlijk:
1. Gloeirelais
2. Vliegwiel
3. Claxon doet het de helft van de tijd niet en ik kan ermee het volume van de radio harder zetten-> CIM modificatie reeds uitgevoerd
4. Centrale deurvergrendeling heeft soms zijn kuren waardoor je meermaals moet drukken voordat hij op slot gaat en het ligt niet aan het batterijtje want je merkt gewoon dat als hij sluit hij dan 3 keer de knipperlichten aan doet omdat je 3 keer gedrukt hebt…
5. Nu mss CID
6.. 1 koplampjeIk kan deze auto dus moeilijk een uitblinker in kwaliteit noemen, alhoewel ik er wel graag mee rijdt.
2 juli 2013 om 06:14 #18139922Zou iemand die toegang heeft tot TIS een printscreen willen nemen van het elektrisch schema rond zekering 36?
2 juli 2013 om 14:05 #18139923Ok, vandaag rondgereden zonder deze zekering en geen problemen meer gehad. Blijkbaar zit er toch veel meer op deze zekering dan in het boekje vermeld is. De bediening van de airco doet het niet, wat geen pretje is met dit weer. Enkel de aan/uit knop van de CD 70 reageert. Kan de radio aanzetten en het volume wijzigen, maar niet van zender veranderen. De stuurbediening werkt eveneens ook niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.