Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stroomstoring Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2009 om 08:50 #17212245
Iedere keer nadat de auto wordt gestart, treedt deze storing weer op. De stuurbekrachtiging valt uit, de radio gaat aan en uit, de binnen- en buitenverlichting gaat uit of knippert en de dashboardverlichting wordt heel zwak. Kortom; alles wat elektriciteit verbruikt valt uit.
Om het probleem te herstellen, kan je wachten totdat het rode accu-lampje op je dashboard gaat branden. Het accu-lampje brandt enkele seconden en gaat daarna weer uit. Nadat het lampje heeft gebrand, herstelt alles zich weer.
Dus de verlichting gaat weer krachtig branden, stuurbekrachtiging werkt weer etc…Bovenstaand probleem doet zich maar éénmaal voor; na het starten van de motor.
Wat moet ik onder de motorkap laten vervangen om dit probleem op te lossen?
19 september 2009 om 19:20 #17524343Zit de multi riem of v-snaar nog goed erop? of de dynamo defect?
groeten Twan
19 september 2009 om 21:01 #17524344massa punten en, accu polen opschuren zit wel eens roest of Corrosie op
het zou ook de accu kunnen zijn of inderdaat de dynamo of startmotor
draait die langzaam rond tijdens het starten?
meet eens met de multiemeter je accu als de auto uit staat en, meet ook eens als de motor loopt de dynamo .
als die met draaiende motor onder de 13 volt laad dan denk ik dat je koolborstels op of kapot zijn,of massa probleem.
19 september 2009 om 21:02 #17524345waarschijnlijk je dynamo.
19 september 2009 om 21:56 #17524346Laat het uitlezen bij een opel dealer..
20 september 2009 om 08:20 #17524347Heeft deze auto een Secundaire luchtpomp??
> zo ja: stekker los halen pomp is vastgelopen
> zo nee: Dynamo kapot.
Uitlezen heeft geen zin.
je zal alleen een storing kunnen krijgen die zegt dat de boordspanning te laag is geweest.
Willem
23 september 2009 om 14:25 #17524348origineel gepost door IMpY
Zit de multi riem of v-snaar nog goed erop? of de dynamo defect?groeten Twan
Ik verwacht niet dat het de dynamo is, gemeten met draaiende motor en laadt 14,4 ongeveer, dus deze moet nog perfect werken. De riem zit er ook nog wel goed op.
23 september 2009 om 14:34 #17524349origineel gepost door Blue-Dragon
Laat het uitlezen bij een opel dealer..Er komt niet echt een foutmelding, dus ik vraag me af of ze iets kunnen uitlezen, behalve dat het accu lampje gaat brangen.
23 september 2009 om 14:36 #17524350origineel gepost door b07
massa punten en, accu polen opschuren zit wel eens roest of Corrosie ophet zou ook de accu kunnen zijn of inderdaat de dynamo of startmotor
draait die langzaam rond tijdens het starten?
meet eens met de multiemeter je accu als de auto uit staat en, meet ook eens als de motor loopt de dynamo .
als die met draaiende motor onder de 13 volt laad dan denk ik dat je koolborstels op of kapot zijn,of massa probleem.
Er zit een net nieuwe 75AH accu in, een zware jongen dus, en deze is zeker nog oke. Laden van de accu gaat prima in iedergeval,, heb ik nagemeten.
Hij draaid wel langzaam rond tijden het starten, maar wat waarom zou de startmotor het probleem van dit alles kunnen zijn dan ?
Welke massa punten zou ik moeten opschuren?
23 september 2009 om 18:39 #17524351EXTRA MASSA KABEL NAAR DE MOTOR
EXTRA MASSA KABEL NAAR DE CARROSSERIE.
maar ik had gevraagd of deze een secundaire luchtpomp heeft?
Deze zal er een hebben denk ik zo, aangezien het probleem zich alleen na de start voordoet.
het kan zijn dat deze pomp VAST GELOPEN is en daardoor kortsluiting maakt en dus VEEL stroom wegtrekt.
Willem
16 juli 2012 om 17:51 #17524352Ik heb precies dezelfde problemen met de stroomuitval bij mijn opel tigra sport 1.8 uit 2007. Na het starten van de auto ga het acculampje branden aan/uit stroom val weg op het dashboard en de radio ook zo nu en dan gaat mijn stuur ook trekken en gaat mijn esp lampje branden aan/uit tijdens dit allemaal hoor je dat de motor wegvalt en later weer normaal draait als de lampen weer uit staan .
Wie kan mij helpen met dit probleem want bij het uitlezen geeft hij niks aan.
mvg ricardo
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.