Stroomlekkage?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stroomlekkage?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Homie
    Deelnemer

Hallo Opel vrienden,

W hebben weer eens wat met onze oude trouwe Vectra C. Afgelopen vakantie moeiteloos naar Spanje gereden, lachend, zoals elk jaar.
      Alleen op de terug weg begon ze wat kuren te krijgen. Het begon met het welbekende sleutel tekentje in het dashboard, deze begon vanuit het niets te branden. ( Doet ie anders nooit :whistle: ) Konden geen veranderende rijeigenschappen merken, en dus gewoon doorgereden. Nog een paar keer gestopt in Frankrijk en Luxemburg, nog steeds geen problemen. Thuis aangekomen, midden in de nacht, vrouw en kinderen er uit geschopt en het mandje in. Volgende dag toch maar de auto uitpakken, wil de deur niet meer open via de afstandsbediening. Dus gewoon analoog openen op de ouderwetse manier. Toen viel me op dat er geen verlichting ging branden, Accu leeg :-( Dus de Astra er voor en starten met de kabels. Stukje rijden om wat op te laden, en weer prima. Lekker de auto uit gepakt, wil haar weer afsluiten, weer da accu leeg. Astra er weer voor en starten. Accu doorgemeten, 11 v. Dynamo doorgemeten, ook te lage spanning. Beide vervangen, klaar toch? Nee. Weer de accu leeg.
      Dan maar Op-com er aan en REC uitgelezen, volgende foutcodes ;

B3882 – Achterlicht rechtsachter, open circuit
      (04) – Niet aanwezig

B3881 – Achterlicht linksachter, open circuit
      (04) – Niet aanwezig

B2535 – Stroomkring mistachterlichten, open
      (04) – Niet aanwezig

B3880 – Achteruitrijlicht rechtsachter, open circuit
      (04) – Niet aanwezig

B2545 – Achteruitrijlicht linksachter, open circuit
      (04) – Niet aanwezig

B3596 – Ongeldige defectcode – negeren a.u.b.!
      (00) – Aanwezig

Als ik de auto afsluit blijven de lampen, achterlicht, mistlicht en achteruitrijlicht, tikken.tik tik tik tik, tik, tik, enzovoort. Haal ik er een fittinkje uit, tikt ie twee keer, haal ik er twee uit tikt ie een keer, en je raad het al, alle drie eruit, doet ie niks. Daar wordt ie volgens mij leeg getrokken. Maar de omschrijving van Op-com zegt me niets. Open circuit, wat moet ik me daar bij voorstellen? Ben qua elektronica een leek.

Dus ik had nu de stille hoop dat iemand hier mij de goede richting in wilde trappen… :praying02: :praying02: :praying02:

Jan-WillemK
      Deelnemer

Hoi!

Beetje een late reactie, maar vooruit!

Ik heb dat tikken in de kofferklep ook… Het komt inderdaad uit de lichten uit de kofferklep?! Bij mij stopt het na een seconde of 20 als ik de auto op slot zet. Op het moment dat je er een fitting uithaalt, zijn het geen vier, maar nog drie klikjes. Bij mij is het geluid zeer zachtjes, je hoort het niet als de motor draait bijvoorbeeld.
        Ik heb echter niet die foutmeldingen (al heb ik de auto al een tijdje niet uitgelezen, want heb zelf geen op-com).

Ik heb afgelopen half jaar wel een defecte accu en dyname gehad, maar heb nu geen problemen.

Als je lekstroom wilt meten, moet je een amperemeter plaatsen. Hoe dat precies moet staat op het forum of internet ongetwijfeld te vinden. Ik wil dat ook wel meten/weten, dan valt er ook iets te vergelijken.

Ik heb aan dockedmarc toevallig laatst ook gevraagd of hij dit geluid heeft, maar die heeft het niet. Als hij, of een andere vectra c piloot B-) , ook de nulllaststroom wil meten, heb je zeker een goed vergelijk.

Groeten, Jan-Willem

Jan-WillemK
        Deelnemer

En betekent de toevoeging ‘niet aanwezig’ achter de foutcode niet dat deze melding nu niet actueel is? Dus de storing/fout is in het verleden opgemerkt, en nu niet aanwezig? Vast wel iemand hier die dat weet…?

Opeltje17
          Deelnemer

Dat klopt ja, niet aanwezig is ooit voorgekomen maar op het moment van uitlezen niet actief.

Aanwezig op het moment van uitlezen is actief.

Opeltje17
            Deelnemer

Dat klopt ja, niet aanwezig is ooit voorgekomen maar op het moment van uitlezen niet aanwezig.

Actief op het moment van uitlezen is aanwezig.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.