Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Stroom problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2012 om 14:52 #17240530
Hallo,
Ik heb een ascona automaat uit 1987. Nu gaat af en toe het lampje van de motorcontrole branden. Dus hij laadt de accu zwak op, als ik dan goed gas geef laadt hij weer bij. Dus accu nagemeten en geeft onder de 13 amp aan. Dus nieuwe dynamo erop. Aangesloten, blijven de lampjes van de accu en remmen branden?! Van alles geprobeerd, maar niks gevonden.
Toch maar weer de oude erop, laadt die weer 14,8 bij??!! Kan dit tijdelijk zijn? Voor het probleem met stroom was ontstaan, als ik dan de achterruitverwarming aanzette, ging vrijwel meteen het lampje van de accu zwak branden. Zou dit kortsluiting zijn?! Nu ben ik bang als ik weer de nieuwe dynamo erop zet en een tijdje gaat rijden, hij misschien kapot gaat door deze achterruitverwarming kortsluiting.
Wie heeft er raad? Alvast bedankt!!!
15 oktober 2012 om 17:43 #17909203even wat dingen op een rijtje,ik neem aan dat je het acculampje bedoelt en niet motorcontrole,en 13 amp moet volt zijn neem ik aan.
Als het lampje zwak brandt,dan laadt ie niet (genoeg) bij,de achterruitverwarming verbruikt veel stroom dus het is logisch dat het lampje dan zwak gaat branden.
En nu ie het weer doet,stekkertje of oogje kan geoxydeerd geweest zijn,en door de en montage weer schoner geschuurd
En nieuwe dynamo als in,echt nieuw of nieuw van de sloop?In beide gevallen terug naar de leverancier.15 oktober 2012 om 18:05 #17909202Ik zou me geen zorgen maken. Is een veel voorkomend probleem. Ook bij Rekords en zo. Kan verder geen kwaad denk ik.
15 oktober 2012 om 20:49 #17909200Bedankt voor je reactie, inderdaad onder de 13 volt. Meer rond de 11 volt. Acculampje gaat zwak branden bij het aanzetten van de achterruitverwarming en het lampje van de motorcontrole gaat branden nadat hij niet goed bijlaadt.
De dynamo was een hele nieuwe, dus niet van de sloop. Ik weet alleen niet wat nu verstandig is, wel de nieuwe dynamo erop of de oude laten zitten. Ik heb geen zin om stil te komen staan. Maar kan er geen kortsluiting ergens zitten? Dat de nieuwe dynamo dadelijk ook naar de klote is?!
15 oktober 2012 om 21:17 #17909198De oude erop laten zitten. Heel veel Opels hebben het. Soms zie je het alleen in het donker. Kan echt geen kwaad en er is ook niets aan te doen. Een nieuwe dynamo lost niets op.
17 oktober 2012 om 15:15 #17909201Denk eerder slechte massa dan een slechte dynamo.
en het is een heel veel voorkomend iets, dat het lampje zwakjes brand bij veel verbruikers aan.
Onze Kadett-E 1.7D heeft dit zo JAREN!! volgehouden, zo ook onze Ascona-B diesel.
De Corsa van ons Pa deed dit ook..
controleer wel:
– Massa van motor naar Carroserie (dacht aan de bakzijde een massa strip zit)
– Massa van de ACCU naar de Carroserie
– Massa kabeltje van de dynamo naar de motor..Willem
Willem
17 oktober 2012 om 17:45 #17909199Bedankt man, ga ik checken!!! Hier heb ik zeker wat aan!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.