stroom probleem

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila stroom probleem

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Taekyon

Hallo,
      ik ben nieuw binnen dit forum dus zal mij even voor stellen.
      ik woon is de zaanstreek, ben 60 jaar en rijd al vele jaren Opel o.a een Manta, Ascona, Kadett, Omega en Vectra.
      en momenteel een Meriva 1.6 uit 2004.
      het probleem is de stroom toevoer naar de sigaretten aansteker, de zekering is heel en toch staat er opeens geen stroom meer op.
      hier door kan ik de tom tom niet gebruiken en ook mijn Parrot werkt nu niet deze is blijkbaar op het zelfde punt aangesloten.
      hoop op een oplossing.

groet, Martin

total_recall

Toevallig al gekeken of de bedrading aan de achterzijde van de aansteker niet los geschoten is?
        of ergens een breuk in de kabel, of doorgebrand als de zekering niet gereageerd heeft met kapot springen?
        als alles nog heel is dan toch ergens kijken of er niet een apart zekering er tussen zit.

Ook zit er een zekering in de stekkerpunt van je tomtom-kabel (is dacht ik bij alles die op aansteker punt gaan)
        losdraaien of los klikken moet dan mogelijk zijn.

Edit: Voor zekerheid je met stroomdraden begint na te kijken ff accu loskoppelen ivm een tik krijgen van stroom of kortsluiting maken

SimpleFace

Zekering anders ook voor de zekerheid doormeten met een multimeter, soms zit er een onzichtbare barst in.

Taekyon

Hallo SimpleFace, zekering is heel, een nieuwe erin gaf geen resultaat.
            total_recall, ik zal de bedrading laten door meten, zelf heb ik er geen verstand van.
            ik zal wat laten horen wanneer er een oplossing is,hopelijk een beetje snel.

groet, Martin

Taekyon

er was toch een zekering stuk, volgens het Meriva boekje zitten er twee zekeringen met de aanduiding accesoires/aansteker.
              probleem opgelost.
              bedankt en tot de volgende keer.

groet, Martin -offtopic

SimpleFace

Haha, toch weer zo een knetter ding.

Nessuno
                Deelnemer

waar uit de zaanstreek kom je vandaan :D
                  ik woon in zaandam en ben de gelukkige bezitter van een meriva opc :D

Taekyon

mijn Meriva is geen OPC maar wel geheel, vanuit de fabriek, irmscher afgebouwd.
                    dus wel een leuke look maar dan zonder echte sportieve prestaties.
                    oja jou vraag: Koog aan de Zaan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.