stratproblemen rekord d 1975 2.0s

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD stratproblemen rekord d 1975 2.0s

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    laurence

ik heb sinds kort een opel record gekocht maar krijg hem niet goed aan het lopen en kan niet echt vinden waar het zit ik vermoed in de carburateur er zit een 2 traps solex op en wat mij is opgevallen dat de shoke klep daarvan niet goed werkt is er hier misschien nog iemand die een goede solex 2traps heeft liggen die van een lopende motor is af gekomen dier ik er op kan zetten en dan kijken wat hij doet of heeft iemand een beschijving voor mij hoe de carburateur werkt

rinus de boer

Het kan best wel eens raadzaam zijn, om er een revisiesetje tegen aan te gooien na al die tijd, en de carb dan tegelijkertijd eens goed te reinigen.

Daarna weer afstellen, en je bent van een boel ellende af.

Revisiesetjes kun je krijgen bij http://www.bccp.nl of bij http://www.ruddies-berlin.de (die is goedkoper en levert razendsnel).

Volgens mij is de Solex 2-traps betrouwbaarder dan de Varajet II, die in de Rekord E1 zijn opwachting deed.

laurence

heb er ondertussen een andere solex op gezet maar het word er allemaal niet beter van hij wil nu alleen maar lopen bij plankgas als er nog iemand is die nog een idee heeft wat het kan wezen hoor ik het graag

bettus accu
          Deelnemer

is het er eentje met puntjes? of heeft hij een elektronische ontsteking?

laurence

er zit een electronische ontsteking op en alles daarvan zit er nieuw op en de ontsteking staat op tijd het enigste wat er is verandert is de carburateur en heb het lpg mengstuk zit nu onder de carburateur inplaat van in het luchtfilter er moets wel een pasplaat bij gemaakt worden dus de carburateur zit nu 20mm hoger maar denk niet dat hij daar last van kan hebben mochten jullie er nog een ander idee over hebben hoor ik het graag

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.