Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › strakke klep
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2012 om 13:40 #17250170
hallo allemaal
De garage had met mijn oude corsa mij afgelope x wijsgemaakt dat je sinds kort je achterklep van buitenaf moet openen,dus je niet meer met een compleet strakke klep door de keuring mag klopt dit??
Mvg ivar3 juli 2012 om 13:57 #18043259AnoniemLid sinds:
1 January 1970Staat mij bij weet het dus niet zeker. Achterklep mag strak zijn als de achterband verwijderd is?
3 juli 2012 om 16:20 #18043260Lol whut???
Je bedoelt je resevewiel?
Daar wordt niet naar gekeken.strakke klep mag, hij moet alleen goed sluiten. ALs die niet open kan jammer dan. Hoef je ook niet verder te kijken.
Als je netjes een knopje of handle hebt kan de klep open en kun je kijken naar de slotvanger en scharnieren. Verder wordt er niets bekeken aan de kofferklep.3 juli 2012 om 16:30 #18043261Lijkt me onzin, ken zat auto’s waarbij je de achterklep van binnen openmaakt met een hendeltje naast de stoel bijv.
3 juli 2012 om 16:45 #18043262@Fearless wrote:
Lol whut???
Je bedoelt je resevewiel?
Daar wordt niet naar gekeken.strakke klep mag, hij moet alleen goed sluiten. ALs die niet open kan jammer dan. Hoef je ook niet verder te kijken.
Als je netjes een knopje of handle hebt kan de klep open en kun je kijken naar de slotvanger en scharnieren. Verder wordt er niets bekeken aan de kofferklep.Nop de achterklep moet open kunnen.
Hoe zijn geen regels voor.3 juli 2012 om 16:53 #18043263???
Als ie niet te openen is moet ie gewoon goed gesloten zijn meer is het niet.
Als ie wel te openen is wordt er gekeken naar de scharnierpunten en dergelijke.De manier van openen maakt ook niet uit.
Mijn cleane klep is zelfs bij de rdw voor de apk geweest dus dat zit wel goed :vertag
Vinden ze alleen maar mooi om te zien hoe mensen de boel toch werkend krijgen3 juli 2012 om 17:00 #18043264Mijn moeder had een nissan almera in originele staat en die kon jeook niet van buitenaf opendoen( behalve met de sleutel) en binnen zat een hendeltje om hem open te doen, dus volgens mij maakt het niks uit…
3 juli 2012 om 17:15 #18043265Als je een Klep hebt die niet van buiten en binnen open kan mag het dus gewoon?! Dan heb ik voor niks voor apk me achterklep gemold..
3 juli 2012 om 17:42 #18043266Juistem zolang die maar strak dicht zit, en niet bijv in het slot loopt te rammelen.
Je hebt voor de apk ook zoiets als bepaalde delen niet kunnen controleren (zoals bij dorpels waar een skirt overheen zit en waarbij je denkt dat de dorpel rot is) Dat kun je vervolgens op het keuringsrapport zetten.
3 juli 2012 om 22:21 #18043267Laatste x met een apk keuring was er nog 1 puntje wat niet goed was, hij kreeg de cleane achterklep niet open.
Dit klopt ook wel want , deze open ik via een afstands bediening van mijn auto alarm.Als ik hem liet zien dat die wel open kon, was dat ene puntje ook goed, ik zeg is prima laat ik het u wel even zien.
Pak dus mijn ab van me alarm en druk op bepaalde knopjes en open ging de achterklep.OOh werkt dat op die manier zegt die man , dan is die nu wel goed gekeurd. ;)
3 juli 2012 om 22:29 #18043268@Blue-Dragon wrote:
Laatste x met een apk keuring was er nog 1 puntje wat niet goed was, hij kreeg de cleane achterklep niet open.
Dit klopt ook wel want , deze open ik via een afstands bediening van mijn auto alarm.Als ik hem liet zien dat die wel open kon, was dat ene puntje ook goed, ik zeg is prima laat ik het u wel even zien.
Pak dus mijn ab van me alarm en druk op bepaalde knopjes en open ging de achterklep.OOh werkt dat op die manier zegt die man , dan is die nu wel goed gekeurd. ;)
Haha, same here. En kijken dat ze doen.
4 juli 2012 om 06:04 #18043269@Fearless wrote:
???
Als ie niet te openen is moet ie gewoon goed gesloten zijn meer is het niet.
Als ie wel te openen is wordt er gekeken naar de scharnierpunten en dergelijke.De manier van openen maakt ook niet uit.
Mijn cleane klep is zelfs bij de rdw voor de apk geweest dus dat zit wel goed :vertag
Vinden ze alleen maar mooi om te zien hoe mensen de boel toch werkend krijgenVolgens de regels hoe te keuren moet de achter klap geopend worden.
Visuele controle, waarbij de motorkap en het
kofferdeksel wordt geopend en gesloten.
tab 3 blz 35 artikel 5.2.414 juli 2012 om 10:32 #18043270klopt, alleen manier waarop maakt niet uit toch?
4 juli 2012 om 13:16 #18043271@CQPV6 wrote:
klopt, alleen manier waarop maakt niet uit toch?
Nee idd.
knop op afstand bediening, hendel in de auto, met de sleutel in het slot, knop op de achter klep, enz
Het mag allemaal.Alleen deuren die toegang geven tot de passagiers ruimte.
Die moeten op een normale manier geopend kunnen worden.4 juli 2012 om 21:31 #18043272zucht…….als ie niet open kan dan is het heel simpel een soort van vermelding op papier.
Valt onder de niet te controleren delen.Heb er een steekproef mee gehad met een tereinauto waarvan het slot in de achterdeur kapot was en was ook niet te openen zonder reparatie. Netjes vermelden dan is er niets aan de hand. Steekproefer heeft zelfs nog gevoeld en gecheckt wat het kon zijn. Maar was pas te repareren door de achterplaat van de deur te vernielen om bij het slot te komen van binnen uit.
Wat denk je dan…….er zijn ook showwagens die de kofferbak dicht gelast hebben……..IS dat dan ook afkeur? NEE..
4 juli 2012 om 21:40 #18043273dicht gelast, dan is het geen achterklep meer, maar een plaatdeel
Willem
14 juli 2012 om 15:31 #18043274Je kan er ook een touwtje aanhangen voor de APK keuring of zo iets.
Bij mijn maat hebben we er zo een electrisch ding in gemaakt werkt gewoon prima
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.