strakke klep

Forumindex Forums Overige APK & RDW strakke klep

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250170
    ivartje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2010

      hallo allemaal
      De garage had met mijn oude corsa mij afgelope x wijsgemaakt dat je sinds kort je achterklep van buitenaf moet openen,dus je niet meer met een compleet strakke klep door de keuring mag klopt dit??
      Mvg ivar

      #18043259
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Staat mij bij weet het dus niet zeker. Achterklep mag strak zijn als de achterband verwijderd is?

        #18043260
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Lol whut???

          Je bedoelt je resevewiel?
          Daar wordt niet naar gekeken.

          strakke klep mag, hij moet alleen goed sluiten. ALs die niet open kan jammer dan. Hoef je ook niet verder te kijken.
          Als je netjes een knopje of handle hebt kan de klep open en kun je kijken naar de slotvanger en scharnieren. Verder wordt er niets bekeken aan de kofferklep.

          #18043261
          DarkNL08
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2010

            Lijkt me onzin, ken zat auto’s waarbij je de achterklep van binnen openmaakt met een hendeltje naast de stoel bijv.

            #18043262
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              @Fearless wrote:

              Lol whut???

              Je bedoelt je resevewiel?
              Daar wordt niet naar gekeken.

              strakke klep mag, hij moet alleen goed sluiten. ALs die niet open kan jammer dan. Hoef je ook niet verder te kijken.
              Als je netjes een knopje of handle hebt kan de klep open en kun je kijken naar de slotvanger en scharnieren. Verder wordt er niets bekeken aan de kofferklep.

              Nop de achterklep moet open kunnen.
              Hoe zijn geen regels voor.

              #18043263
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                ???
                Als ie niet te openen is moet ie gewoon goed gesloten zijn meer is het niet.
                Als ie wel te openen is wordt er gekeken naar de scharnierpunten en dergelijke.

                De manier van openen maakt ook niet uit.
                Mijn cleane klep is zelfs bij de rdw voor de apk geweest dus dat zit wel goed :vertag
                Vinden ze alleen maar mooi om te zien hoe mensen de boel toch werkend krijgen

                #18043264
                corsakupesh
                  Lid sinds:
                  29 December 2011

                  Mijn moeder had een nissan almera in originele staat en die kon jeook niet van buitenaf opendoen( behalve met de sleutel) en binnen zat een hendeltje om hem open te doen, dus volgens mij maakt het niks uit…

                  #18043265
                  Wilco145
                    Lid sinds:
                    15 May 2012

                    Als je een Klep hebt die niet van buiten en binnen open kan mag het dus gewoon?! Dan heb ik voor niks voor apk me achterklep gemold..

                    #18043266
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Juistem zolang die maar strak dicht zit, en niet bijv in het slot loopt te rammelen.

                      Je hebt voor de apk ook zoiets als bepaalde delen niet kunnen controleren (zoals bij dorpels waar een skirt overheen zit en waarbij je denkt dat de dorpel rot is) Dat kun je vervolgens op het keuringsrapport zetten.

                      #18043267
                      Blue-Dragon
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 July 2006

                        Laatste x met een apk keuring was er nog 1 puntje wat niet goed was, hij kreeg de cleane achterklep niet open.
                        Dit klopt ook wel want , deze open ik via een afstands bediening van mijn auto alarm.

                        Als ik hem liet zien dat die wel open kon, was dat ene puntje ook goed, ik zeg is prima laat ik het u wel even zien.
                        Pak dus mijn ab van me alarm en druk op bepaalde knopjes en open ging de achterklep.

                        OOh werkt dat op die manier zegt die man , dan is die nu wel goed gekeurd. ;)

                        #18043268
                        Harjan
                          Lid sinds:
                          17 October 2005

                          @Blue-Dragon wrote:

                          Laatste x met een apk keuring was er nog 1 puntje wat niet goed was, hij kreeg de cleane achterklep niet open.
                          Dit klopt ook wel want , deze open ik via een afstands bediening van mijn auto alarm.

                          Als ik hem liet zien dat die wel open kon, was dat ene puntje ook goed, ik zeg is prima laat ik het u wel even zien.
                          Pak dus mijn ab van me alarm en druk op bepaalde knopjes en open ging de achterklep.

                          OOh werkt dat op die manier zegt die man , dan is die nu wel goed gekeurd. ;)

                          Haha, same here. En kijken dat ze doen.

                          #18043269
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            @Fearless wrote:

                            ???
                            Als ie niet te openen is moet ie gewoon goed gesloten zijn meer is het niet.
                            Als ie wel te openen is wordt er gekeken naar de scharnierpunten en dergelijke.

                            De manier van openen maakt ook niet uit.
                            Mijn cleane klep is zelfs bij de rdw voor de apk geweest dus dat zit wel goed :vertag
                            Vinden ze alleen maar mooi om te zien hoe mensen de boel toch werkend krijgen

                            Volgens de regels hoe te keuren moet de achter klap geopend worden.

                            Visuele controle, waarbij de motorkap en het
                            kofferdeksel wordt geopend en gesloten.
                            tab 3 blz 35 artikel 5.2.41

                            #18043270
                            CQPV6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 October 2008

                              klopt, alleen manier waarop maakt niet uit toch?

                              #18043271
                              arjontje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 March 2006

                                @CQPV6 wrote:

                                klopt, alleen manier waarop maakt niet uit toch?

                                Nee idd.
                                knop op afstand bediening, hendel in de auto, met de sleutel in het slot, knop op de achter klep, enz
                                Het mag allemaal.

                                Alleen deuren die toegang geven tot de passagiers ruimte.
                                Die moeten op een normale manier geopend kunnen worden.

                                #18043272
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  zucht…….als ie niet open kan dan is het heel simpel een soort van vermelding op papier.
                                  Valt onder de niet te controleren delen.

                                  Heb er een steekproef mee gehad met een tereinauto waarvan het slot in de achterdeur kapot was en was ook niet te openen zonder reparatie. Netjes vermelden dan is er niets aan de hand. Steekproefer heeft zelfs nog gevoeld en gecheckt wat het kon zijn. Maar was pas te repareren door de achterplaat van de deur te vernielen om bij het slot te komen van binnen uit.

                                  Wat denk je dan…….er zijn ook showwagens die de kofferbak dicht gelast hebben……..IS dat dan ook afkeur? NEE..

                                  #18043273
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    dicht gelast, dan is het geen achterklep meer, maar een plaatdeel

                                    Willem

                                    #18043274
                                    TheGeneral
                                      Lid sinds:
                                      21 February 2010

                                      Je kan er ook een touwtje aanhangen voor de APK keuring of zo iets.

                                      Bij mijn maat hebben we er zo een electrisch ding in gemaakt werkt gewoon prima

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.