Stotterende motor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stotterende motor

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227022
    GRLWBNL
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Beste mensen,

      heb me na een tijdje rondsnuffelen hier toch maar eens aangemeld om mijn ervaringen met jullie te delen. (Zie voorstel afdeling)

      Ik heb sinds kort een beetje rare kuren met mijn motor van mijn Vectra B 1.6i uit 1998. Het is al een tijdje het geval dat mijn motor verschrikkelijk onregelmatig stationair loopt. Heel irritant! Ik heb toen maar de bougies + kabels vervangen. Dit bleek echter niet het probleem te zijn.

      Toen ben ik er een tijdje terug maar eens mee naar de garage geweest en toen hebben ze hem aan de kabel gelegd en de boel uitgelezen. Ook hebben ze alle waardes bekeken. Volgens de garage was alles in orde en ben toen ook weer zorgeloos verder gaan rijden.

      Tot vanochtend was het niet meer dan heel irritant. De auto zelfs reed wel goed en had er alleen last van als ik stil stond en de motor stationair draaide.

      Alleen vanochtend toen ik de auto startte begon de hele motor heen en weer te schudden. Hij bleef wel gewoon stationair draaien alleen met heel wat gepruttel en gedoe. Als ik gas gaf liep die op zich niet anders dan anders, maar zodra die weer stationair liep begon die weer met dansen! Heb maar eens de olie gepeild, alleen dit was ook in orde.

      Ben er (hoe onverstandig ook) toch maar even een stukje mee gaan rijden om te kijken hoe het zou zijn als de motor warm was. Na een paar km te hebben gereden was het weer verdwenen en liep die weer “gewoon” onregelmatig stationair.

      Kort geleden is de distributieriem nog vervangen met waterpomp en spanrollen. Olie is bijgevuld. De bougies, kabels en doppen zijn vervangen.

      Heeft iemand misschien enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

      #17741517
      opel-limbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Welkom hier en alvast veel veilige km-ters gewenst met je veccie. Er zullen wel een aantal forummers in actie komen vandaag om je een goed antwoord te geven op jouw probleem. Wellicht een probleem met je EGR?

        Greetz Roel met een C.

        #17741518
        GRLWBNL
          Lid sinds:
          12 October 2010

          Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken.

          Ik heb dit ook aangekaart bij de garage toen mijn distributieriem vervangen werd (10.000 km geleden). Ze hebben de EGR toen schoongemaakt en ze zeiden dat de EGR niet het probleem was, aangezien alle waardes ook goed waren en het stotterend stationair draaien gewoon aanhield.

          #17741519
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            tja, ik zit ook een beetje aan de egr klep te denken :hmmz

            eventueel kun je voor een garage naar Stellema gaan in Marrum voor een oordeel.
            daar heb ik hele goede verhalen over gehoord.
            En dat is vanuit groningen nog wel te doen denk.

            Mensen van hier en van Vectra team (.nl) gaan nooit naar een andere.

            #17741520
            GRLWBNL
              Lid sinds:
              12 October 2010

              Vreemd. Het is sinds 3 dagen niet meer voor gekomen. Heeft iemand hier misschien een soortgelijk probleem gehad?

              #17741521
              Silverspeed
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 June 2009

                origineel gepost door GRLWBNL
                Vreemd. Het is sinds 3 dagen niet meer voor gekomen. Heeft iemand hier misschien een soortgelijk probleem gehad?

                en hoe zit het met het benzine verbruik? IS dit ook gestegen sinds het hotten en stoten? Wanneer is het begonnen? Toevallig vlak ervoor iets vervangen?

                Ik had met een vorige auto dat die heel erg inhielt en ook vollop deed stotteren zowel warm als koud en dat lag toen aan de stappen motor.. maar weet niet of dit bij jou ook het geval is.. maar toerental is wel normaal?

                ow welkom trouwens :P

                #17741522
                GRLWBNL
                  Lid sinds:
                  12 October 2010

                  Het benzineverbruik is gewoon normaal. Alleen de remschijven en blokken zijn kort geleden vervangen, maar dat heeft er verder niet zoveel mee te maken.

                  Het stotteren komt alleen voor als ik stil sta (zowel bij koud als warm). Wanneer ik rijd, lijkt er verder niets aan de hand te zijn.

                  #17741523
                  GRLWBNL
                    Lid sinds:
                    12 October 2010

                    Vandaag is de Lambdasonde vervangen. De motor loopt een stuk rustiger. Waarschijnlijk moet ik bij de dealer nog even de instellingen resetten. Er zit namelijk nog een lichte stotter in.

                    #17741524
                    Fastra88
                      Lid sinds:
                      12 August 2010

                      ik heb dat probleem bij mijn astra F x20xev een 2.0 16v ecotec motorblok.
                      mijn auto loopt ook onregelmatig stationair en tijdens het rijden zowel warm als koud stottert hij en houd hij in pakt in 1 keer weer zijn toeren zou jij mij er meschien mee kunnen helpen wat dit is het is op woensdag 21-09-2011 heel erg geworden valt bijna niet mee te rijden.

                      Met vriendelijk groet

                      Marvin

                      #17741525
                      Commodore A
                        Lid sinds:
                        8 January 2010

                        Kan te maken hebben met de gasklepstelmotor of luchtmassameter. Gasklepstelmotor zorgde bij mij voor een bokkende en stotende motor. Bij optrekken valt de motor gewoon dood zogauw je het gaspedaal loslaat en weer intrapt kan het weer goed gaan maar de symptomen verergeren snel. Ook kan het mogelijk zijn dat je niet verder kunt dan 3000 toeren omdat de motor in noodloop gaat. Dit probleem deed zich bij mij voor bij een defecte luchtmassameter. Inhouden kan ook te maken hebben met de ABS sensoren of TC, bij GRBWLNL zijn onlangs de remschijven en blokken vervangen vandaar. Als de ABS/TC in komt word het vermogen van de motor vermindert door het ontsteektijdstip te veranderen, te weinig benzine in te spuiten e.d.

                        #17741526
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Fastra88: Bougiekabels / bobine Checken.

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.