Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Stotterende Elektra,, iemand een idee?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2012 om 17:55 #17253634
Beste allemaal,
Sinds kort klein probleempje met mijn Tigra :( !
Vanaf een koude start:
Motor start prima. Ik laat hem stationair draaien, en om de 1,5 à 2 seconden heeft de motor een klein dipje, hij loopt dus iets onregelmatig.
Precies bij dit dipje zie ik al mijn elektra wat ‘dimmen’. Dashboardverlichting, asbakverlichting, mijn verlichting (dimlicht/stadslicht/grootlicht) als deze aanstaat. Als ik het gas wat intrap is dit ‘huppeltje’ in mijn motor uiteraard weg en stopt het stotteren van de elektra BIJNA ook, of het wordt in ieder geval veel minder.warme motor:
Na een lang stuk rijden, en bij aankomst thuis bijvoorbeeld, draait de motor gewoon stabiel stationair. De elektra stottert niet meer, maar wel merk is dat als ik het gas in trap de elektra toch wat meer stroom krijgt en al mijn lampjes ietsjes feller wordt. Op dit punt is het wel minimaal, maar ik gebruik mijn asbaklampje om het te meten en hier is het duidelijk zichtbaar.het ‘huppeltje’ in de motor bij een koude start is overigens niet heel erg, zie het niet eens terug op de toerenteller zo snel gaat het. Maar uiteraard voel en hoor je het duidelijk.
Ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken, kwam in me op als een probleem met mijn accu, of met mijn versterker misschien. Maar de auto start altijd prima dus het lijkt mij wat meer dan een zwakke accu. Radio (en dus Versterker) heb ik vandaag hele dag uit gelaten en zowel bij het wegrijden naar werk als naar huis rijden, en toch hetzelfde probleem.
Hoor graag wat jullie hier over denken :)!
Alvast bedankt,,
Nilz
14 december 2012 om 18:08 #18084733Lijkt op je dynamo die er niet zoveel zin meer in heeft. Hij laait nog wel bij maar minder dan voorheen.
14 december 2012 om 18:12 #18084734is er n mogelijkheid hoe ik de output van mijn dynamo kan meten voordat ik m moet vervangen :)? zodat ik zeker weet dat t probleem daar zit alvorens te vervangen,, t is al zo’n dure maand :(. en n nieuwe of eentje van de sloop ook prima? ik dacht dat n dynamo makkelijk 3ton mee kon
14 december 2012 om 18:15 #18084735De dynamo uit de corsa, x14xe, van mn zusje heeft na 75000 km de geest gegeven. Is hetzelfde model.
Je zou een laadtest kunnen laten doen. Dan testen ze of je dynamo genoeg vermogen heeft om (als je lampen en alle andere zooi aanstaan) alles van stroom te voorzien en je accu te laden.
14 december 2012 om 18:22 #18084736thanx voor je reacties :) ga t van de week is ff bekijken!
15 december 2012 om 21:17 #18084737Secundaire luchtpomp stekker LOSTREKKEN!!!! probleem opgelost!!!!
Deze pomp zit vast, en geeft dit verschijnsel
Willem
15 december 2012 om 21:34 #18084738@wim-v6 wrote:
Secundaire luchtpomp stekker LOSTREKKEN!!!! probleem opgelost!!!!
Deze pomp zit vast, en geeft dit verschijnsel
Willem
Willem je bent een held,
Hartelijk bedankt voor je reactie!
Stekkertje los, probleem is inderdaad verholpen!! king: king: king: king:
Wat is de functie eigenlijk van die pomp, loshalen heeft verder geen nadelige gevolgen voor mijn motor?
Nogmaals bedankt willem king:
16 december 2012 om 10:11 #18084739Kijk, dat is een goedkope reparatie :thumbup
Pomp blaast de eerste paar seconden lucht in je uitlaatspruitstuk om je katalysator sneller zijn werk te laten doen. Heeft totaal geen nadelige effect voor je motor. Ook niet voor de apk oid.
Wel slecht dat zon pomp zoveel gezeik kan geven eigenlijk, zou je niet verwachten van zon ding :hmmz
16 december 2012 om 20:10 #18084740Als dei pomp vast zit zit ie vast.
meestal loopt deze vast omdat het vacuum klepje kapot is op het uitlaatspruistuk..
We hebben hetzelfde gehad met onze Omega-B1 X20XEV pre-facelift van 1998.
dat was ook de rede dat we geen reet hebben betaald voor t apparaat… nooit aan de verkopende partij deze oplossing vertellen.. ja gelijk op lossen als ie afgerekend en overgescreven is.
Even eronder kruipen, stekker los, en starten zonder problemen (pomp slaat bij de omega bij vrijwel iedere start aan), die gast :o haha
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.