Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Stotterende astra g 1.6 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2011 om 19:02 #17239151
Hallo.
Ik heb een probleem.
Als ik mijn astra met koude motor start loopt die 1600 touren.
Het is maar even maar erg vervelend.!
Als ik dan meteen weg wil rijden begint ie erg te stotteren..!
Ik heb al vervangen : nieuwe bougies , tempratuursensor,egr klep schoongemaakt..(loopt ie wel wat beter van..)
Wij zitten met onze handen in het haar want mijn garage houder kan ook niks vinden.
We hebben hem aan de computer gehad maar kunnen niks vinden,,,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.Liefs Michelle
15 augustus 2011 om 06:42 #17894846Gasklep schoonmaken? Carter ontluchting in de gasklep uitboren en de slang schoonmaken?
Ik gooi ook maar met een paar veel voorkomende dingetjes. Weet niet of ze specifiek voorkomen op die auto. Is een X16XEL blok toch?15 augustus 2011 om 08:20 #17894847ja volgens mij wel ja.
Ik kan dat altijd proberen..13 september 2011 om 10:28 #17894848misschien de bobine, maar raar dat ie met uitlezen niks aan geeft.. :hmmz
als je in de gelegenheid bent, zou ik toch even kijken of je een bobine blok van een zelfde type astra kunt vinden om te lenen, (van een kennis ofzo of de sloop; dingen zijn nieuw best duur!) die ze er in de garage even in kunnen zetten bij jouw auto, kijken of het probleem er dan nog steeds is! mocht het dan over zijn weet je dat je een nieuw bobineblok moet bestellen, is het probleem niet weg ben je geen geld kwijt voor n bobine die je niet nodig hebt, en moet je verder naar t probleem zoeken..Anders misschien lambdasonde? ik heb er verder ook weinig verstand van maar ik had een tijdje geleden een soortgelijk probleem, het lag bij mij aan t bobine blok..
succes er mee iig!13 september 2011 om 13:18 #17894849Een bobine geeft vaak problemen bij warme motor, niet bij koude start. Een slecht functionerende bobine geeft niet altijd een foutcode, dus dat is lastig.
Die hoge toeren komt komt door de automatische choke, is niet om je zorgen over te maken. Als je je motor start en hij blijft stationair even wat hoger draaien en je geeft even gas, dan valt de motor ook direct terug naar het normale stationaire toerental.Best kans dat je carterventilatie verstopt is (die kun je dan opboren, er zijn genoeg how-to’s hier op het forum) en dat daardoor je inlaatspruitstuk helemaal onder de olie en roet zit. Mogelijk staan je wervelkleppen onder de olie en heb je daardoor wat problemen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.