Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › stotterende 3.24v uit 92
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2010 om 19:18 #17219464
Hallo opellovers
Ik heb een senatorB 3.24 uit 92 staan met 142 duizend km erop, hij begon een tijd terug al met zo nu en dan ”huppelen in toeren” op stationairgebied. Hield je dan ff je gas op de 800 a 1000 rpm voor een aantal seconden dan liep die daarna meestal pas goed. aangezien die dit steeds vaker is gaan doen en je het niet meer weg krijgt dmv gas bij geven, wordt het erg vervelend. Ook als je bij een constante snelheid je gas los laat bleef die niet rustig door rolllen en langzaam zakken in toerental maar zakt die meteen naar stationairgebied en begint dan weer te ”huppelen in toeren”. wat er voor zorgt dat de automaat niet weet dat die terug moet schakelen met als gevolg dat naarmate de sneheid afneemt die wil gaan afslaan. snel wat gasgeven zorgt er voor dat die de juiste versnelling oppakt en alsnog terugschakeld en afremt op de motor. Al bij al, is het nu zo dat die helemaal niet meer netjes loopt, zowel bij warme of koude motor of buitentemp. Zou dit de stationairomloopregelaar(stappenmotor) kunnen zijn of is dit vanwege een kapotte rotor/verdeelkap/bougiekabels/bougies?!
Ook tijdens constante snelheid, voel je de auto lichttjes inhouden en zie je de accuvoltmeter zakken en stijgen tot juist niveau.
Aub kan iemand mij meer vertellen? we willen er mee naar luxemburg met de pasen.
Alvast bedankt, gr Johan (bevriend van dit forumlid)
1 april 2010 om 19:23 #17650575Lambda sonde of stationair regel motortje vuil gok ik zo.
1 april 2010 om 19:29 #17650576ik heb dit probleem ook gehad en bleek boubinekabel te zijn… (met mijn ex-senny)Mischien ook ff checken?:thumbup
1 april 2010 om 19:34 #17650577origineel gepost door GSE
Lambda sonde of stationair regel motortje vuil gok ik zo.Hm… stationairmotortje zit die bovenop onder het afdekplaatje met dualram erop? die is in t verleden schoongemaakt met remmenreiniger en dat heeft geen effect gehad, motor bleef het zelfde probleem geven. Als je rijdt lijkt er niks aan de hand, maar zodra je t gas loslaat die die 8 van de tien keer vervelend met toerental.
maar misschien bedoel jij wat anders?!
1 april 2010 om 19:36 #17650578als die stotterd en dan ook erg laag in toerengebied komt wil die bijna afslaan en klinkt het alsof er een cilinder(s) niet mee doet!? Lastig altijd om dit soort probleempjes uit te leggen, zoiets moet je eigenlijkl horen en zien. maar ik probeer het zo goed als mogelijk uitteleggen!
Er zijn ZOVEEL leden met kennis! Wie o wie kan mij helpen?? :cool:
1 april 2010 om 21:39 #17650579Verdeler slecht?
Gaan wel is stuk.1 april 2010 om 21:51 #17650580origineel gepost door manus
Verdeler slecht?
Gaan wel is stuk.Waaraan zou ik dat kunnen concluderen?
rotor, zou die t ook kunnen zijn misschien?
2 april 2010 om 13:00 #17650581Heeft jou auto al een motormanagement lampje, wat aan gaat als er iets niet klopt?
Ik had dit soort problemen toendertijd met m’n Calibra, omdat de spanningsregelaar in de dynamo kaduk ging. De computer sprong dan in en uit het noodloop programma, maar het blok ging ook steeds rotter lopen.
2 april 2010 om 17:11 #17650582AnoniemLid sinds:
1 January 1970bougies d’r uit, kijken of er 1tje uitspringt qua voetje :D
of misschien ff een andere goede bougiekabel nemen,
en dan die verwisselen met 1 van die andere 6,
ff aanhoren of er veranderingen optreden in het stationair. ;)Anders de verdeler kap eraf, kijken of de contacten
niet te diep zijn ingebrand. :hmmzDat was dan ff simpel gedacht, ben je er dan nog niet klaar mee,
de rest ff vragen aan de electra experts hier,
want verder houdt het voor mij op :D :thumbupsucces en een prettig paas-weekend gewenst :jerry
2 april 2010 om 17:43 #17650583origineel gepost door commodore
ik heb dit probleem ook gehad en bleek boubinekabel te zijn… (met mijn ex-senny)Mischien ook ff checken?:thumbupen daar is vorig jaar weer de hele reut van vervangen ;)
dus ik gok ook op de ontsteking, ff nieuwe bobinekabel en rotor e.d
3 april 2010 om 07:35 #17650584Lijkt mij inderdaad een motormanagementprobleem .
maar idd de oorzaak kan zoveel zijn dat je er zelf bij moet zijn om een juiste diagnose te stellen ..De stationairregeling valt bij mij af want die doet niet zoveel tijdens deellast.
Ontsteking ook want dat geeft andere problemen , of het moet het moduul al zijn ..Wat mij opvalt is dat je zegt dat de boordsspanning niet constant is ..
Ik denk dat je daar het probleem moet zoeken want electronica doet de gekste dingen bij een sterk wisselende boordspanning ..Meet de boordspanning eens rechtsteeks op de accu door middel van een multimeter/voltmeter .
Deze zou stationair zo rond de 13 volt moeten liggen , en mag absoluut niet wild heen en weer springen ,.
Doet ie dat wel dan heb je je spanningsregelaar kapot , met deze storingen als mogelijk gevolg.gr
3 april 2010 om 08:34 #17650585AnoniemLid sinds:
1 January 1970Denk dat ie al in Luxemburg is………zonder problemen:o:D :thumbup
5 april 2010 om 17:58 #17650586origineel gepost door Neut3.24
origineel gepost door manus
Verdeler slecht?
Gaan wel is stuk.Waaraan zou ik dat kunnen concluderen?
rotor, zou die t ook kunnen zijn misschien?
Misschien mosterd na de maaltijd maar ik heb een paar dagen in duitsland doorgebracht.
De lagers van de verdeleras willen wel is wat speling gaan vertonen waardoor er teveel speling op de as komt.
Dit kan dan weer zorgen voor slecht doorkomen van de vonk van bobinekabel naar bougie. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.